هر ساله دهه فجر، بهعنوان فرصتی برای معرفی دستاوردهای عمرانی، اقتصادی و اجرایی دولت محسوب میشود، اما این دهه همچنین مناسبتی است که شرکتها میتوانند از آن برای بهتر دیدهشدن محصول و خدمات خود استفاده کنند. بسیاری از برندها از این فرصت استفاده کرده و در تبلیغات خود به مناسبت دههفجر از کاراکترها و طراحی ها و هدیه و تخفیف متناسب با آن برای جلب نظر مخاطب استفاده میکنند. امسال بسیاری از اپراتورها، شرکتهای بیمه، بانکها و... طرحهای مختلفی به این مناسبت ارائه کردند که اگرچه فاقد خلاقیت بود اما با توجه به اینکه این فرصت را در جهت پیشبرد اهداف و فروششان مناسب دیدند، قابل تامل است. در ادامه به گوشهای از پروموشنها و طرحهای تبلیغاتی برندها در دهه فجر امسال اشاره میکنیم.
خودروسازها
ایران خودرو به مناسبت دهه فجر، طرح فروش فوری را با موعد تحویل 20 روزه خودروهای مدل سال جدید آغاز کرد. همچنین در بعضی مدلها کارت طلایی و کارت هدیه سوخت هم به خریدار اهدا میشود. همچنین خودروسازی سایپا با توجه به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شرایط فروش متنوع خودروی جدید سراتو را با شرایط پیش فروش قطعی و ارائه تسهیلات مناسب مانند سود مشارکت اعلام کرد.
شرکتهای بیمه
بیمه نوین و بیمه رازی به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، تخفیفات ویژهای را در رشتههای مختلف برای مشتریان خود در نظر گرفتهاند. برای مثال بیمهرازی تخفیفات 50 درصدی برای بیمههای مسئولیت و مهندسی به مشتریانش وعده داده و قیمت آن را به نصف رسانده است. همچنین بیمه «ما» هم تخفیفات ویژه خود را در طرحی موسوم به طرح مهر ارائه کرد. این طرح به ادعای طراحانش به منظور ارائه خدمات مطلوب، رعایت اصل مشتریمداری و جذب و حفظ پرتفوی بیمهگذاران طراحی شده و به اعطای تخفیفات ویژه در بیمهنامههای مختلف اقدام کرده است و تخفیفاتش از 10 تا 30درصد در بیمهنامههای مختلف شامل میشود. معاونت بازاریابی و فروش بیمه ملت هم همانند دیگر بیمهها رویکرد تخفیف را در برنامه تبلیغاتی خود در این ایام در پیش گرفته است.
اپراتورها
ایرانسل از عرضه 100 مگابایت اینترنت همراه رایگان، تخفیف 90درصدی در مکالمات و اعطای بسته هدیه اینترنت همراه نامحدود به مشترکین خود خبر داده است. این شرکت اعلام کرد تمام مشترکینی که نسبت به خرید و فعالسازی سیمکارت اعتباری ایرانسل اقدام کنند از 100 مگابایت اینترنت همراه رایگان به همراه طرحهای تشویقی جشنواره زمستان بهرهمند خواهند شد. ضمن اینکه با استفاده از خدمات جزیره هوشمند تا 90 درصد در تماسهای داخل شبکه خود از تخفیف برخوردار خواهند شد. مخابرات استان تهران با شعار «اقتصادی بودن را تجربه کنید» مکالمه تلفن ثابت به همراه اول شهری را از 12 بهمن ماه جاری به مدت دوماه برای مشترکین با کارکرد بالای 10 هزار تومان کاهش داد و مشترکین میتوانند تا 12 فروردین با تماس از تلفن ثابت به همراه اول شهری از مزایای مکالمات ارزان استفاده کنند.
بانکها
بانکها در این بازه زمانی بیکار ننشسته و دست به تبلیغات مختلفی زدند. پست بانک طرح جایزه خودپرداز را به مورد اجرا گذاشته است. این بانک در این طرح به 10 نفر از افرادی که از 20 دی ماه تا 20 بهمن ماه 10 امتیاز کسب کنند، جوایز ارزنده میدهد. به این صورت که هر100 هزار تومان برداشت از دستگاه خودپرداز پست بانک توسط تمام کارتهای عضو شتاب (ملی، ملت، کشاورزی، ...) یک امتیاز محسوب میشود.
بانک اقتصاد نوین نیز در راستای آشنایی مشتریان خود با قسمتی از خدمات این بانک، به مناسبت دهه فجر، به تولید و پخش یک تیزر تبلیغاتی اقدام کرده است. همچنین کانون جوانههای بانک ملی ایران به مناسبت گرامیداشت ایام دههفجر مسابقه خاطرهنویسی ویژه دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی عضو کانون جوانهها را برگزار میکند. بخش اول این طرح جزیره آرزوها نام دارد که از بخشهای شهربازی و سرگرمی، جشنواره، ارسال کارت پستال، شهر قصه و داستان، مسابقه جزیره و... تشکیل شده است.