آیا می دانستید طراحی و توسعه وب یک حرفه و تخصص پر از اصطلاحات فنی و تخصصی است و بسیاری از مشتریان معمولا با این اصطلاحات آشنایی ندارند؟ بنابراین در مذاکرات مختلف آنها را با اصطلاحات انگلیسی گیج نکنید، خیلی ساده و به زبان آنها صحبت کنید تا مطمئن شوند که می خواهید به آنها کمک کنید و آنها را درک می کنید.
مراحل پروژه را به روشنی و سادگی به آنها توضیح دهید و همیشه این پیش فرض را داشته باشید که ممکن است مشتری از کامپیوتر و دنیای اینترنت هیچ چیز نداند. همچنین باید قیمت گذاری را یاد بگیرید. طراحی و توسعه وب، بازار آشفته ای از نظر قیمت دارد.
قیمت شرکت های مختلف بسیار با هم متفاوت است و این گاهی فرصت و گاهی تهدید است. سعی کنید از قیمت های رقبایتان باخبر باشید، بازار را دائما رصد کنید و قیمت گذاری مناسبی در سایت خود به کار ببرید، این روزها قیمت عامل مهمی است.
شما اگر به یک مشتری تخفیف بدهید، مشتری که توسط او به شما مراجعه می کند نیز تخفیف خواهد خواست و این یک روندی است که اگر کنترل نشود به شما آسیب خواهد زد. بنابراین مشتریان خود را به درستی انتخاب و مشتریان بد را اخراج کنید.