سه شنبه, ۶ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Tue, 26 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

صنعتی متفاوت از آنچه در ذهن داریم

8 سال پیش ( 1394/10/24 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

مهدی پناهی، مدیرتولید برند بته‌جقه یکی از تولیدکنندگان معتبر پوشاک سبز در این زمینه به خبرنگار «فرصت امروز» گفت: شاید کمتر از یک دهه است که تولید این‌گونه پوشاک در کشورمان رونق به خود دیده است و کم‌کم درحال همه‌گیر شدن است اما آنچه مهم است نوآوری و حفاظت از محیط‌زیست در این تجارت بوده که باید بیشتر از هرچیزی به آن توجه داشته باشیم. پناهی که زمینه گسترش این صنعت را متفاوت بودن عنوان کرد، در این زمینه افزود: به‌طور کلی صنعت مد و پوشاک براساس سلیقه و تفاوت بنا نهاده شده است و هرگونه نوآوری در آن می‌تواند مخاطبان خاص خود را جلب کند.

این درحالی است که امروز با توجه به شناخت بیشتری که خریداران و مخاطبان این صنف به دست آورده‌اند، افق‌های تازه‌ای در پیش رو داریم. وی تصریح کرد: بسیاری از ما درباره نوع و طرز ساخت پوشاک گذشتگان خود اطلاعات کمی‌ داریم و گاهی اوقات برای تجربه احساس نوستالژیک آن ممکن است به سبک و شیوه آنها اجناسی را خرید کرده باشیم اما فراموش کرده‌ایم که حتی با استفاده از تجارب و راهکارهای آنها می‌توان در قرن حاضر نیز پوشاک بسیار زیبا و مناسب و باکیفیت تهیه کرد که همین نکته باعث ورود برخی فعالان بخش تولید پوشاک به صنف یاد شده بوده است.

قیمت پایین چالشی برای نگهداری

این فعال صنفی تفاوت پوشاک سازگار با محیط‌زیست را عامل گرانی محصولات نمی‌داند چون معتقد است بسیاری از مواد اولیه محصولات یادشده گران نیستند و با استفاده از موادی با قیمت کاملا مناسب تهیه شده‌اند. به صورتی که حتی در بسیاری از موارد تولیدات پوشاک سبز بسیار ارزان‌تر از محصولات معمول بازار هستند، به‌عنوان مثال امروز قیمت یک پیراهن تولید شده با شیوه سبز شاید حداکثر 60 هزار تومان در تنوع بسیار بالا باشد اما در میان تولیدات پیراهن معمول بازار این رقم واقعا حق انتخاب زیادی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

مدیرتولید شرکت بته‌جقه درباره تأثیر قیمت مواد اولیه در قیمت نهایی کالا نیز گفت: همانطور که اشاره شده در بسیاری از موارد قیمت مواد اولیه در بازارهای بین‌المللی بسیار مناسب است اما از آنجا که اکنون این مواد به دلیل تولید محدود زیاد متقاضی ندارند واردکنندگان نیز در حجم محدود اقدام به واردات کرده و همین امر باعث افزایش غیرواقعی مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان پوشاک سازگار با محیط‌زیست شده است و با توجه به رونق روزافزون موجود در بازار این البسه به احتمال زیاد به‌زودی واردکنندگان نیز برای تأمین مواد اولیه تولیدی‌ها اقدام خواهند کرد که کاهش قیمت و تنوع ارمغان آن است.

قیمت‌بالا، نگهداری بهتر

این فعال صنفی یکی از مشکلات پوشاک سبز تولید شده را در فرهنگ اشتباه مصرف‌کنندگان دانست و گفت: سیاستی قدیمی که در میان تولیدکنندگان پوشاک در بخش‌های مختلف وجود دارد افزایش قیمت برای نگهداری بهتر است که متأسفانه این سیاست در میان تولیدات سازگار با محیط‌زیست از سوی مصرف‌کنندگان دیده نمی‌شود. به‌عنوان مثال وقتی افراد یک دست کت و شلوار  را  با قیمت چند میلیون تومان می‌خرند در نگهداری آن نیز بسیار کوشا هستند و همین امر باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد اما از آنجا که پوشاک سبز قیمت‌های ارزان‌تری دارد خریداران در حفظ و نگهداری آن نمی‌کوشند و همین موضوع باعث کاهش طول عمر آنها بوده و گاهی اوقات نگرانی‌هایی در میان مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.

پناهی درباره طول عمر پوشاک سبز نیز افزود: همانطور که می‌دانیم پایه و اساس تولید این‌گونه پوشاک مواد طبیعی مثل پنبه، چوب و رنگ‌های طبیعی است بنابراین بدون تردید طول عمر این مواد با مواد شیمیایی و مصنوعی مثل پارچه‌های فعلی متفاوت است ولی نباید فراموش کنیم اگر طبق دستورالعمل موجود برای شست‌وشو و نگهداری پوشاک سبز اقدام کنیم از طول عمر قابل قبولی برخوردار خواهیم شد بنابراین نباید به دستورالعمل‌های موجود بی‌تفاوت باشیم.

بخش عمده‌ای از مواد داخلی هستند

مدیرتولید شرکت بته‌جقه درباره میزان وابستگی تولید این‌گونه پوشاک به خارج از مرزهای کشورمان نیز معتقد است: با درنظر گرفتن برخی تجهیزات صنعتی مثل چرخ خیاطی، ماشین برش یا دیگر لوازم همراه با مواد اولیه تقریبا 30 درصد به خارج از مرزهای کشورمان وابسته هستیم و باقی نیازمان از بازارهای داخلی تأمین می‌شود.

وی هندوستان، ترکیه و چین را عمده کشورهای مرتبط با صنف تولید پوشاک سبز برای تولیدکنندگان ایرانی ‌دانسته و تصریح کرد: اگر از تجهیزات بگذریم دربخش مواد اولیه دلیل وابستگی نبود تولید داخل کشورمان است چون دربسیاری از موارد پارچه‌های مورد نیاز ما در ایران تقاضای خرید نداشته و به همین دلیل تولیدکنندگان نیز به دنبال تولید آن نبوده‌اند هرچند در پاره‌ای از موارد امکان تولید مثل پارچه «وال» نیز نبوده است.

تولید این‌گونه پوشاک زودبازده نیست

مهدی پناهی درباره میزان سرمایه‌ و بازدهی این صنف معتقد است: با توجه به اینکه این صنف مدت کوتاهی است وارد بازار کسب‌و‌کار کشورمان شده نباید به آن دید زودبازده بودن داشته باشیم، چون اگر شرایط مهیا باشد و استراتژی ورود به بازار را دقیق داشته باشیم حداقل بین هفت تا 10 سال زمان لازم است تا این سرمایه‌گذاری به بازدهی قابل قبولی رسیده و باعث رونق کسب‌و‌کار فرد سرمایه‌گذار باشد. به گفته وی در بسیاری از صنایع موضوع رقابت بسیار مهم است درحالی که امروز در صنف یاد شده رقابت نداریم آن‌هم به دلیل تولیدکنندگان‌ اندک، بنابراین اگر سرمایه‌گذاران با توجه به زمینه علاقه حرفه‌ای خود و البته بازارهای قابل گسترشی که در اختیار دارند وارد میدان شوند تازه رقابت اصولی شکل خواهد گرفت که بدون تردید باعث ارتقای سطح کیفی و اقتصادی این حرفه خواهد بود.

بنابراین علاقه‌مندانی که تصمیم به ورود به تولید این‌گونه پوشاک گرفته‌اند می‌توانند با درنظر داشتن یک سیاست و استراتژی فروش همراه با پایبندی دقیق به سیاست‌های مورد نظرشان وارد میدان شوند چون در این صنف داشتن سرمایه‌های کلان واقعا مهم نیست و می‌توان با سرمایه‌های خانگی شروع به کار کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/btiJzWU5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه