شنبه, ۲۳ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Sat, 12 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز

سوار شدن دهکده آبی بر موج روز

10 سال پیش ( 1393/12/19 )
پدیدآورنده : حسین محمدیان  

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، شرکت‌ها به‌راحتی با استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی ساده نظر مشتریان را به خود جلب می‌کردند، اما رفته‌رفته به دلیل ازدحام ارسال پیام‌های تبلیغاتی این جلب توجه روزبه‌روز سخت‌تر و سخت‌تر شده است. کار به جایی رسیده که شرکت‌ها به هر راهی برای این جلب توجه متوسل می‌شوند. یکی از شیوه‌هایی که این روزها بسیاری از شرکت‌ها به‌خصوص خدماتی و تفریحی به سراغش می‌روند، شیوه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است؛ پیامک‌هایی که دائم به شماره‌های مشتریان ارسال و گاهی باعث آزار یا گاهی شاد شدن آنها می‌شود. 

شرکت‌ها خوب می‌دانند که مشتریان از هیچ پیامکی نمی‌گذرند و همیشه تمامی پیامک‌های ارسالی خود را چک می‌کنند. پس استفاده از جملاتی که شروع تبلیغاتی ندارند، برای خوانده شدن تا آخر شانس بیشتری دارند. چندی پیش پیامکی به دستم رسید که در ابتدا با خواندنش تعجب کردم و بعد خنده‌ام گرفت. ارسال‌کننده آگهی یکی از دهکده‌های آبی بود که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. صاحبان این دهکده از ایده متنی عامیانه برای ترغیب مشتریان استفاده کرده بودند؛ عبارت «الکی، مثلا.‌.‌.» که این روزها به شکل‌های مختلف در لطیفه‌ها و جوک‌های عموم مردم به‌خصوص در رسانه‌هایی مانند وایبر و فیس‌بوک استفاده می‌شود.

«خیلی داره خوش می‌گذره، هیجان‌زده‌ام.‌.‌. الکی مثلا دهکده آبی.‌.‌. هستم‌» جمله‌ای است که در پیامک ارسالی به همراه یک شماره تماس استفاده شده بود. هرکسی با خواندن این جمله ناخودآگاه به یاد تمام جک‌هایی می‌افتد که این روزها با چنین مضمونی دریافت می‌کند. نکته جالب اینکه در پیامک خودمانی این مرکز تفریحی کلمه تلفن نیز به تل خلاصه شده بود، زیرا معمولا افراد در محاوره‌های خودمانی و عامیانه به این شکل با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

در واقع همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا مخاطب برای یکبار هم که شده پیامک را بخواند. با تمامی این توصیفات به نظر این دهکده آبی خواسته به شیوه متفاوتی مشتریان را به سمت پیام تبلیغاتی خود جلب کند. شیوه‌ای که اجرای آن سخت است و امکان دارد با بازخوردهای متفاوتی از طرف مشتریان مواجه شود. البته این مکان تفریحی به نظر به‌خوبی گروه مخاطبان خود را شناسایی کرده است. چون تمام کسانی که به چنین مکان‌هایی برای تفریح می‌روند، می‌خواهند ساعتی از تمامی دغدغه‌های روزمره به‌دور باشند. پس شوخی با افرادی که برای دریافت خدمات تفریحی به سمت این دهکده می‌روند نیز راحت‌تر است.

شرکت‌ها در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید به تاثیرات روانی کار خود توجه کنند؛ تاثیراتی که پیامدهای آن باعث ترغیب مشتریان به خرید می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به‌طور متوسط در روز 34 بار گوشی خود را چک می‌کنند. این نگاه کردن و بررسی گاهی بی‌دلیل است و از سر عادت توسط افراد صورت می‌گیرد. برخی موارد مشتریان از روی بی‌حوصلگی این کار را انجام می‌دهند.

حال اگر مشتریان در این شرایط با یک پیامک تبلیغاتی جالب مواجه شوند، مطمئنا باعث تغییر روحیه آنها خواهد شد. پس شرکت‌ها می‌توانند از این فرصت طلایی برای رساندن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنند. در نتیجه باید روی متن‌های پیامک‌های تبلیغاتی تمرکز بیشتری شود تا نتیجه‌بخشی آنها بالاتر برود. در واقع چنین عملکردهایی مطمئنا باعث افزایش خرید توسط مشتریان خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0IC4WLqZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5تعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگ
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه