به گزارش وال استریت ژورنال، سامسونگ در نظر دارد نسل جدید ساعت هوشمند خود را در نیمه دوم امسال وارد بازار کند. در این گزارش آمده است که اسمارت واچ جدید این شرکت کره‌ای از استاندارد NFC نیز پیشتیبانی خواهد کرد و این بدان معناست که می‌توان از طریق آن، پرداخت‌های موبایلی را هم انجام داد. اگر خاطرتان باشد، شرکت مورد بحث در ماه مارس سرویس Samsung Pay را در ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی رونمایی کرد که قرار است از ماه آینده، با همکاری برخی از شرکای تجاری این شرکت راه‌اندازی شود. همان‌طور که می‌دانید اپل واچ هم از استاندارد NFC پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، دارندگان این ساعت هوشمند می‌توانند با استفاده از سرویس Appe Pay پرداخت‌های موبایل خود را انجام دهند. اما تعرفه اپل برای استفاده‌کنندگان از این سرویس برابر با ۰٫۱۵‌درصد است، بدان معنا که از هر خرید ۱۰۰‌دلاری که با استفاده از Apple Pay صورت بگیرد ۱۵ سنت آن به جیب اهالی کوپرتینو می‌رود. گوگل نیز در کنفرانس I/O 2015 خود از سرویس Google Pay پرده برداشت، با این همه، طبق گزارش وال استریت ژورنال به خاطر قوانین تازه‌ای که در رابطه با استاندارد‌سازی امنیت کارت‌های اعتباری وضع شده، این شرکت هیچ‌گونه مبلغی را بابت خریدهای کاربرانش از بانک‌ها دریافت نمی‌کند.