در کتاب «شور زندگی» که در مورد زندگینامه ونسان ونگوگ نقاش هلندی است، آمده این نقاش بزرگ به دلیل نوع بیماری خود دنیا را بیشتر زردرنگ میدیده است. او دچار بیماری صرع بود و نوع نگاهش به دنیا متفاوتتر از افراد عادی زمان خود بود. هرچند او در زمان حیاتش گمنام ماند و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو یعنی «تاکستان سرخ» را فروخت، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان پسادریافتگر شناخته میشود.
همین شرح حال عجیب این هنرمند دستمایه کار آژانس تبليغاتي Y&R پاريس قرار گرفته است. این شرکت در یک کمپین تبلیغاتی جدید، يك سري آگهيهاي تبليغاتي را براي يك خردهفروش عينك به نام KelOptic طراحي كرده است كه با تمركز بر روي نقاشيهاي امپرسيونيستي، وضوح و شفافیت محصولات این عینکفروشی را به نمایش میگذارد. در كمپين تبليغاتي عينكهاي KelOptic تاريخ هنر نقاشی رنگ میبازد و نقاشیهای امپرسیونیستی از پشت این عینکها شکل متفاوتی پیدا میکنند. به عبارت دیگر مخاطب با نگاه به نقاشی ونگوگ رنگهای غیرطبیعی این نقاشی را با وضوح کاملی میبیند. هرچند شاید اجرای این ایده و دست بردن در آثار هنري گرانقدر این نقاش بزرگ جهان به مزاج طرفداران ونسان ونگوگ خوش نیاید، اما تقریبا همه مخاطبان با آن ارتباط برقرار میکنند. اجرای این کمپین شاید هزینه چندانی برای این شرکت نداشته باشد، ولی ایده خلاقانه و بکر آن، این کمپین را از سایر موارد مشابه متمایز میکند. شعار اين كمپين «تبديل امپرسيونيسم به هايپررئاليسم» است.