مرسدس با جایگزینی کارگر، برخی از روباتهایش را کنار میگذارد.این خبر میتواند شگفت آور باشد. از چندین سال پیش، به طور مداوم کارشناسان اعلام میکردند که ماشین بیش از پیش در صنعت جای خود را باز میکند و روباتهای هوشمند قادر هستند که دستدردست هم با کارگرها در خط تولید کارخانه خودرو حضور یابند. صنعت خودرو یکی از مهمترین استفادهکنندگان از روبات صنعتی است. طبق آمار سازمان بینالمللی روباتها (IFR) در سال 2014 سازندگان خودرو حدود 100 هزار دستگاه روبات جدید خریدهاند.
اکنون 1/5 میلیون روبات در کارخانههای چهار گوشه دنیا مورد استفاده قرار میگیرند و در دوسال آینده احتمالا 1/3 میلیون واحدهای اضافی شروع به کار کنند اما این خودکارسازی دستگاهها محدودیتهایی را نشان میدهند. مارکوس شافر (Markus Schaefer) رئیس خط تولید مرسدس میگوید: روباتها نمیتوانند درجه شخصیسازی برخی دستگاهها را در نظر بگیرند یا انواع متعدد محصولاتمان را مدیریت کنند. دستگاهها دیگر قادر نیستند ضرب آهنگ تغییرات را دنبال کنند و با تمام آپشنها کار کنند.
پس از گذشت یک قرن از مرگ کارگر آمریکایی افسانهای راهآهن، جان هنری (John Henry) که با چکش بخار کار میکرد، قوانین میخواهند که دستگاهها جایگزین انسان شوند اما ما میخواهیم که از هزینه مالی جلوگیری کرده و آینده کاری کارمندانمان را تضمین کنیم.»روباتهایی که نمایشگرها در خودروها نصب میکنند نیز احتمالا بهزودی با نیروی انسانی جایگزین خواهند شد.
مدیر خط تولید مرسدس گمان میکند که بازگشت انسان به زنجیره تولید خودرو باعث میشود که بهطور ملموس زمان تولید خودورها کاهش یابد. این ریسک برای سازندگان مهم است زیرا که این شرکت در پایان این دهه میلادی تولید سی مدل خودرو را شروع خواهد کرد که 10خط آن کاملا جدید است.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودرو های مرسدس به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.