آیا می دانستید خیلی از مردم وقتی لغت محتوا و بازاریابی محتوا را می شنوند بلافاصله به محتوای دیجیتال فکر می کنند؟ اما محتوای دیجیتال اگرچه یکی از شکل های روبه رشد محتوا در دنیای امروز محسوب می شود، با این حال تنها یکی از انواع محتواهاست. اگر شما یک نویسنده هستید و کتاب منتشر می کنید، باز هم تولیدکننده محتوا هستید. اگر شب هنگام اوقات فراغت خود را با ارسال پیام و پیامک از طریق نرم افزارهای مختلف می گذرانید، تولیدکننده محتوا هستید.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
اگر معلمی هستید که در کلاس درس می دهید، تولیدکننده محتوا هستید. اگر مدیر تضمین کیفیت یک شرکت هستید و دستورالعمل ها و فرآیندها را تنظیم و منتشر می کنید، تولیدکننده محتوا هستید. اگر داستان های اخلاقی و مذهبی برای مردم تعریف و تلاش می کنید آنها را به زندگی بهتر هدایت کنید، تولیدکننده محتوا هستید. اگر فیلم می سازید تولیدکننده محتوا هستید. حتی کسی که قبض تلفن همراه چاپ می کند یا فاکتور فروش یک فست فود را صادر می کند، در حال تولید محتواست.
البته برخی شغل ها به طور مستقیم تولیدکننده محتوا هستند و به بازاریابی محتوا فکر می کنند و برخی دیگر تولید محتوا را به عنوان فرآیندی جانبی در کار خود تعریف می کنند. قاعدتا یک جایگاه اختصاصی بنزین، تولیدکننده محتوا به نظر نمی رسد.
اما اگر برگه ای به رانندگان بدهد که روی آن فهرستی ده گانه از مواردی که مصرف سوخت خودرو را افزایش می دهد نوشته شده باشد، به یک تولیدکننده محتوا تبدیل شده و احتمالا به بازاریابی محتوا هم فکر می کند. بنابراین بازاریابی محتوا را باید به عنوان زیرمجموعه ای از حوزه بازاریابی در نظر گرفت تا حوزه تکنولوژی دیجیتال.