مریسا میر، مدیرعامل یاهو که تلاش بسیاری را برای ارتقای کسبوکار این شرکت در حوزه محصولات و خدمات همراه به عمل آورده، از موفقیتهای کسب شده در این زمینه خشنود است. وی از زمان پیوستن به یاهو تعداد کارمندان بخش خدمات همراه این شرکت را از 50نفر به 500 نفر افزایش داد و ضمن به روزکردن برنامههای ورزشی، آب و هوا، بازی و... یاهو خدمات جدیدی را نیز عرضه کرد. اما این روزها یاهو درصدد بهروزرسانی پلتفرم همراه خود با همکاری تعدادی از توسعهدهندگان برجسته برنامههای رایانهای است.
این شرکت در اولین کنفرانس توسعهدهندگان همراه خود از مجموعه ابزار تازهای رونمایی کرد که میتوان از آنها برای ایجاد، توزیع و کسب درآمد از برنامههای همراه استفاده کرد.
یاهو همچنین برای طراحی برنامههای همراه خود نیز ابتکار عملهای تازهای را به اجرا درمیآورد. توسعه خدمات همراه یاهو با خرید شرکت نوپای Flurry در ماه جولای با پرداخت 300 میلیون دلار سرعت بیشتری به خود گرفت. به گزارش فارس، مهندسان این شرکت بهتازگی از هفت تا 10 برنامه همراه جدید رونمایی کردهاند که برای گوشیهای هوشمند با قیمت متوسط قابل استفاده است. یاهو برای افزایش انگیزه افراد 60 درصد از درآمد تبلیغاتی هر برنامه را نیز به توسعهدهنده آن پرداخت کرده و 40 درصد را به خود اختصاص میدهد. این شرکت امیدوار است با تمهیداتی از این دست بتواند بر رقبای اصلی خود مانند گوگل و اپل غلبه کند.