در اختیار داشتن حداقل یک نام دامنه که هجی کردن و به خاطر آوردن آن آسان باشد، بسیار حائز اهمیت است. اگر در حال حاضر از نام ضعیفی بهعنوان نام اصلی دامنه خود استفاده میکنید، به احتمال فراوان بازار هدف خود را از دست میدهید. من قصد ندارم شما را متقاعد کنم که هر نام دامنهای را که اکنون از آن استفاده میکنید، تغییر دهید، اما هر نام دامنهای که برای وبسایت اصلی خود انتخاب میکنید، باید هجی کردن آن ساده باشد و به راحتی بتوان آن را حفظ کرد. تقریبا تمامی سایتهای ثبت نام دامنه از قبیل GoDady. com سرویسی به نام «domain forwarding» پیشنهاد میکنند.
اگر به طور کلی نیاز به ساخت یک وبسایت جدید نداشته باشید، میتوانید از مزایای یک نام دامنه جدید و بهتر بهرهمند شوید و سپس نام دامنه جدید را بدون هیچ کار اضافی روی وبسایت فعلی خود قرار دهید.تنها با استفاده از سرویس «domain forwarding» میتوانید نام بهتری را در امور بازاریابی خود مورد استفاده قرار دهید. همگی ما به طور ذاتی میتوانیم تشخیص دهیم که نام یک وبسایت، خوب است یا بد.
ما به سرعت یک نام بد را فراموش میکنیم یا اینکه هجی کردن آن با توجه به اصوات حروف برایمان دشوار خواهد بود. بهعنوان مثال کلمه «to» در نام دامنه، هنگامی که کاربران نام دامنه را در browser تایپ میکنند، موجب غلطهای املایی متعددی میشود (two، too، 2).این موضوع بهخصوص هنگامی که یک صفحه squeeze طراحی میکنید، با این هدف که بیشترین تعداد lead را در یک وبسایت تکصفحهای بهدست آورید، بسیار حائز اهمیت است.
من در آغاز کسبوکار اینترنتی خود متوجه شدم که به یک نام دامنه مناسب که به راحتی در ذهن بماند، نیاز دارم تا در مصاحبههای رادیویی و مقالههای خود از آن استفاده کنم. همچنین در گذشته زمانی که با مردم در کنفرانسها و ملاقاتهای حضوری برخورد میکردم، وب سایت اصلی مناسبی نداشتم تا به آنها معرفی کنم. در آن زمان سایت SilentJim. com را راهاندازی کردم. درحالیکه این نام معایبی هم داشت، نسبتا در ذهن میماند و هجی کردن آن ساده بود. همچنین آنقدر کوتاه بود که میتوانستم در جاهای دیگر از آن استفاده کنم. بهعنوان مثال، ID من در YouTube.com «SilentJimDotcom» است.
چه کسی باید یک نام جدید برای دامنه وبسایت خود انتخاب کند؟
اگر شما: وبسایتی داشته باشید که هجی کردن نام آن دشوار باشد. وبسایتی داشته باشید که نام دامنه آن شامل کلماتی باشد که تلفظ آنها مشابه اما هجی آنها متفاوت باشد؛ از قبیل(four، for، fore، 4). به دنبال جذب leadهای ایمیل از طریق صفحه squeeze باشید. یک نام دامنه طولانی داشته باشید و نیاز به کوتاه کردن آن داشته باشید؛ تا اینکه دیگران بتوانند آن را حفظ کنند و شما بتوانید اهداف خود را دنبال کنید.
در حال حاضر یک لینک یا دامنه فرعی طولانی و نامرتب را بهعنوان وبسایت اصلی خود استفاده میکنید (بهعنوان مثال، hostsite. com/mypage. html. yoursite). صفحه شناختهشدهای داشته باشید و بخواهید بازدیدکنندگان یا مشتریان احتمالی را بهطور مستقیم به این صفحه ارتباط دهید، بدون آنکه مجبور باشند از طریق وبسایت اصلی مسیریابی کنند.
کارت ویزیت، بروشور، تابلوهای سطح شهر و برچسبهای تبلیغاتی داشته باشید که وبسایت ذکر شده در آنها یک نقطه یا / در میانش باشد. اگر شما یکی از شرایط مذکور را داشته باشید، کاندیدای تغییر نام دامنه هستید. با وجود اینکه ثبت یک نام جدید برای دامنه، کمهزینه و آسان است، تعجب میکنم که چرا بسیاری از افراد همچنان نام دامنه طولانی، نامرتب و دارای هجی دشواری را در امور بازاریابی خود معرفی میکنند.