به هزاران شیوه پیام خود را به مشتری برساند. حتی میتوان گفت نقاشیهای كشف شده در غارها هم به نوعی تبلیغات در دوران انسانهای اولیه به شمار میآمدند. نخستین نشانههای ظهور تبلیغات را میتوان روی برگهای پاپیروس در مصر باستان هم یافت.
این حرفه در طول مسیرش از گذشته تا به امروز پیشرفتهای بسیاری داشته و اهالی آن امروزه انتخابهای زیادی را در پیش چشم خود دارند. اینترنت در جهان امروز جزو رسانههای اصلی برای تبلیغات محسوب میشود كه شامل تبلیغات ویدئویی، ارتباط راحت با اسپانسرها از طریق وب سایتهایشان، اتاقهای گفتوگوی برندها و... میشود. خوشبختانه هر آنچه در شیوههای تبلیغات مدرن مطرح میشود در قالبهای زیر میگنجد:
تبلیغات مكتوب
به تبلیغاتی می گویند كه روی كاغذ چاپ میشود. این كاغذ هم میتواند كاغذ روزنامه، مجلات، بروشور یا حتی نامههایی باشد كه به طور مستقیم برای افراد ارسال میشود.
تبلیغات پارتیزانی
اینها همان تبلیغات محیطی هستند كه در طول 20سال اخیر با اقبال قابلملاحظهای مواجه شدهاند و میتوانند به مشتریان خود راههای بسیاری را برای مواجهه با آن تبلیغ پیشنهاد دهند. در این شكل از تبلیغ، به همان اندازه كه مكان از اهمیت بالایی برخوردار است، زمان هم مهم است. ابتكار و خلاقیت در این شكل از تحقیق به اوج خود میرسد و بودجه چندانی هم برای انجام آن صرف نمیشود.
پخش آگهی
یكی از شیوههای غالب در تبلیغات كه رسانه آن تلویزیون و رادیو است. این شیوه تبلیغات امروزه از این جهت كه میتواند شمار بسیار بالایی از مشتریان را گردهم بیاورد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
تبلیغات در فضای باز
به این شیوه اصطلاحا تبلیغات خارج از خانه هم میگویند و به هر روشی اطلاق میشود كه مشتریان را زمانی كه خارج از خانههای خود هستند به سوی خود جلب میكند.
تبلیغات خدمات عمومی
این قبیل تبلیغات از این جهت به وجود آمدند که فراتر از یك خریدوفروش معمولی عمل كنند و در حقیقت به معرفی خدمات یا تولیدات جدید بپردازند.
تبلیغات محتوایی
به طور خلاصه میتوان گفت در جهان مدرن، حذف چهره تبلیغاتی از یك آگهی و قرار دادن آن در دل یك مفهوم یا یك فیلم از مهمترین راهكارهایی است كه میتواند به جذب مشتری بپردازد.
تبلیغات موبایلی
تبلیغات موبایلی یك شیوه ارتباطی جدید با مشتریان است. این شیوه مربوط به كسانی است كه سرعت در انتشار تبلیغات شان برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.