یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

با تبلیغات تخریبی چه کنیم؟

9 سال پیش ( 1393/11/15 )
پدیدآورنده : حسین محمدیان  

هفته گذشته، انتشار خبر دروغین خروج مدیرعامل بانک اقتصاد نوین به همراه همکارانش از کشور در وایبر شوک عجیبی را به مشتریان این بانک وارد کرد. شوکی که باعث پیگیری سریع خبر در ساعات پایانی آن روز، توسط مشتریان شد. این خبر دقیقا بعد از انتشار خبرهای مربوط به پرونده اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور سابق منتشر شد. مردم هنوز در شوک آن خبر بودند که متوجه این خبر جعلی شدند. خبر، آنچنان هیجانی میان مردم ایجاد کرده بود که مدیرعامل این بانک فورا مجبور به نشان دادن واکنش شد.

مدیرعامل اقتصاد نوین در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها، این خبر را تکذیب کرد و از ناشناخته بودن منبع انتشار آن اطلاعاتی را به مشتریان خود داد. با این حال این بانک برای شفاف‌سازی این جریان فورا به تمامی مشتریان خود پیامکی تبلیغاتی را ارسال کرد که در آن از بردن جایزه نوآوری فناوری اطلاعات جشنواره دکتر نوربخش توسط این بانک خبر می‌داد. با اینکه مشتریان تا‌حدودی آرام‌شده بودند، ولی باز نگران از شایعه منتشر شده از یکدیگر پرس وجو می‌کردند. خبر تکذیب شده بود، اما شایعات تمامی نداشت.

تبلیغات تخریبی چند‌وقتی است در کشور ما رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. یک روز سوسیس و کالباس فلان برند و روز دیگر چیپس و پفک یک برند دیگر مورد‌ حمله این جنگ تبلیغاتی قرار می‌گیرد. تا چند‌ وقت پیش نامی از برندها برده نمی‌شد، ولی با پیشرفت و عدم پیگیری درست توسط برندها روند حرکتی در این سبک تبلیغاتی تغییر کرده و در تبلیغات جدید با صراحت از برندهای معتبر نام برده می‌شود. حال نام بردن از برندهای خوراکی شاید در مقطعی روی فروش این شرکت‌ها تاثیرگذار باشد ولی نام بردن از یک بانک معتبر صدمات جبران‌ناپذیری برای آن و مشتریان به همراه خواهد داشت. به هرحال اینجا صحبت از سرمایه‌های مردم است که با هزار زحمت آن را به‌دست آورده‌اند و به این بانک برای نگهداری و سپرده‌گذاری اعتماد کرده‌اند. مطمئنا مشتریان به این راحتی از این شایعه نمی‌گذرند و اعتماد آنها نسبت به این بانک خدشه‌دار خواهد شد.

به نظر این بانک نباید فقط به یک اس‌ام‌اس بسنده کند، آن هم اس‌ام‌اسی که درجهت شفاف‌سازی این موضوع نبوده و از بردن یک جایزه توسط این بانک خبر می‌دهد یا اینکه مسئولان بانک با خیال راحت به دلیل مصاحبه با یک خبرگزاری از خیر ماجرا بگذرند. باید بانک درنظر بگیرد که چند درصد از مردم این مصاحبه را خوانده‌اند یا این پیامک را دریافت کرده‌اند. بانک باید شیوه‌های دیگری را برای اعتمادسازی مجدد مشتریان خود به‌‌کار گیرد؛ شیوه‌ای که شرکت‌های لبنی و بسیاری از تنقلات از آن صرف نظر کردند و اثرات منفی آن را تا مدت‌ها چشیدند.

به هرحال روزهای پایانی سال است و این بانک مانند تمامی رقبای خود نیاز به جذب سرمایه‌گذاری بیشتری دارد. شاید این خبر در این جذب سرمایه‌گذاری تاثیرگذار باشد. دراین راستا اگر بانک حتی به خیالش این خبر شیطنتی از طرف رقبایش بوده نیز باید آن را پیگیری و برای مشتریان شفاف‌سازی کند. این پیگیری به راحتی قابل انجام است و برای مشتریان قابل‌قبول نیست که مسئولان بانک بگویند منبع انتشار این خبر مشخص نیست. این بانک باید جنبه‌های منفی بازخورد این خبر را برای برندش به دقت مورد مطالعه قرار دهد.

همچنین مسئولان باید تمرکز خود را بیشتر به انتهای این خبر جلب کنند؛ همان بخشی که مشتریان را به برداشتن پول‌هایشان از این بانک تشویق می‌کند. این خبر از طریق رسانه وایبر و اس‌ام اس منتشر شده و آنها نیز قابل پیگیری هستند. به هرحال این عدم‌پیگیری باعث شده که انتشار ویروسی این تبلیغ تخریبی همچنان در رسانه وایبر و اس‌ام‌اس ادامه داشته باشد؛ موضوعی که به هیچ‌وجه به نفع بانک اقتصاد نوین نخواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HPnMcC3J
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محمود سبزیزاده :
9 سال پیش
به چه علت پنجشنبه ها درشهرستانها روزنامه توضیح نمی شود اگر می شود درباره مجموعه داران همان سه شنبه چاپ شود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه