به لطف كیت جدید «2nd Lives» كوكاكولا، میتوانید هر بطری خالی كوكاكولا را به وسیلهای به مراتب دلپذیرتر تبدیل كرده و بهعنوان عاشقان و دوستداران محیطزیست، از این بطریهای خالی دوباره لذت ببرید.
آیا این فقط یك بطری خالی نوشابه است؟ نه این بطری خالی میتواند به یك تفنگ مجهز به سرنگ، یك مداد تراش یا جغجغهای برای كودكان تبدیل شده و آنها را شاد كند. بچهها از نوشیدن نوشابه كوكاكولا و بازی کردن با اسباببازی که از بطری آن ساخته شده ذوق خواهند كرد. حتی با داشتن دو بطری خالی كوكاكولا میتوانید یك دمبل برای سوزندان بخشی از كالریهایی بسازید كه با نوشیدن نوشابه كوكاكولا به بدن خود وارد كرده اید.
این كمپین که با كمك آژانس تبلیغاتی Ogilvy & Mather چین به اجرا درآمده، 16 در نوآورانه را نشان میدهد كه میتوانند با بسته شدن بر سر بطریهای خالی، آنها را به وسایلی مفید مانند تفنگ آبپاش، سوت، قلم مو، حبابساز و مدادتراش تبدیل کند. اینها همگی بخشی از یك اقدام هوشمندانه بهشمار میرود که میخواهد مصرفكنندگان ویتنامی را به بازیافت تشویق کند. حتی اگر این اقدام فقط برای بازاریابی برای محصولات کوکاکولا انجام گرفته باشد، باز هم یك موفقیت نادر و نوعی كیمیاگری است كه حاصلش استفاده دوباره از زبالهها بهعنوان ابزارهای تبلیغاتی خواهد بود. كوكاكولا نخست 40 هزار عدد از این درهای تغییر یافته را در 16 گونه مختلف عرضه خواهد كرد.
مشخص نیست كه آیا این درهای اضافی نیز از مواد بازیافتی ساخته میشوند یا خیر؟ حتی اگر مواد سازنده آنها نیز بازیافتی باشند، گسترش روند تولید قطعات پلاستیكی احتمالا بهترین راه برای كاهش میزان ضایعات پلاستیكی به حساب نخواهد آمد. اما این موضوع جزو مسائل حاشیهای است. این درهای مبتكرانه بخشی از كمپینی هستند که میخواهد یک سوال را مطرح كند؛ اینكه چه میشد اگر بطریهای خالی كوكاكولا هرگز دور انداخته نمیشدند؟ پیام این کمپین روشن است؛ مدیران کوکاکولا میخواهند از طریق این کمپین بگویند که مردم در همه جای دنیا سرانجام میتوانند در شهری رویایی زندگی كنند كه در آن هر چیزی از محصولات كوكاكولا ساخته شده است.