آیا می دانستید چگونه می توان یک ایده را به یک کسب وکار تبدیل کرد؟ تا می توانید بازخورد دریافت کنید، البته از افراد مناسب. «آیا مردم از ایده من استقبال می کنند؟» این احتمالا نخستین سوالی است که به ذهن شما خطور می کند. ببینید احساس تان به شما چه می گوید. نخست آنکه محصول شما باید بتواند نیازی را برطرف کند که تاکنون هیچ محصولی قادر به رفع آن نبوده است.
اگر برای این سوال جوابی نیافتید، ایده جدیدی را امتحان کنید. اگر فکر می کنید ایده شما عملی است و از آن استقبال می شود، آن را با دیگران در میان بگذارید. از دایره دوستان و اقوام فراتر روید چرا که نزدیکان شما، برای آنکه شما را دلسرد نکنند به شما چنین جواب هایی می دهند: «ایده جالبی است. من با آن موافقم».
چنین بازخوردهایی سازنده و بی طرفانه نیستند. به جای مشورت با نزدیکان، با چند کارآفرین موفقی که می شناسید ملاقات کنید، با کارآفرینانی که در حوزه موردنظر پیشگام هستند تماس بگیرید، به افراد متخصص ایمیل بفرستید، در انجمن های تخصصی سایت ها عضو شوید و از تمامی این افراد بخواهید تا به شما بازخورد ارائه دهند. علاوه بر این در سایت خود یک نظرسنجی اینترنتی برگزار کنید و تا جایی که امکان دارد از نظر مشاوران و کارشناسان استفاده کنید.