پیش از این به این موضوع اشاره شد که نمیتوان به نتایج در جستوجوی Google دست برد. تلاش نکنید که این سیستم را فریب دهید؛ زیرا زمانی که Google تشخیص دهد که شما قوانین به ظاهر ساده آن را حتی بهطور غیرعمد زیر پا گذاشتهاید، بدون هیچ مانعی بهطور کلی شما را از مرجع خود حذف میکند. با در نظر گرفتن این هشدارها، روشهای مشخصی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها تعداد نمایش خود را در Google Places افزایش دهید. عمدتا این فرآیند شامل گنجاندن مطالب و اطلاعات باکیفیت در پروفایل، در اختیار داشتن مشتریان متعدد که رضایتنامههای خود را در سایتهای مرورگر مشترک قرار میدهند و احتمالا از همه مهمتر وبسایتی شاخصگذاریشده که با فهرست Google Places مطابقت داشته باشد، میباشد. حال به ترتیب این سه شرط را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم.
تمام فضاهای ممکن را با محتوای باکیفیت پر کنید
چگونگی پر کردن فضا با محتوای با کیفیت موضوعی بدیهی و آشکار است، اما باید دستورالعمل را بادقت انجام دهید. کاملا مانند نمایشگاه علوم و اطلاعات در زمان کودکی شماست. شخصی نیست که بهترین تجارب را داشته و هر سال پیروز شده باشد، برعکس کودکی پیروز می شد که کاملترین گزارش را در اختیار داشت، گزارشی که تمام فضاهای خالی آن بهتدریج پر میشد.
رضایتنامهها
درحالیکه شما هرگز سیستم Google را دستکاری نمیکنید تا رضایتنامههای غیرواقعی به دست آورید، مسلما میتوانید مشتریان برتر خود را ترغیب کنید تا بازخورد و نظراتشان را در سایتهایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند قرار دهند. هرچه بازخوردهایی که از مشتریان مختلف دریافت میکنید مثبت باشد، رتبه شما در Google Places بهتر خواهد شد.
در اختیار داشتن وبسایت دارای شاخص
در اختیار داشتن وبسایت دارای شاخص مرتبط با حوزه کاریتان که رتبه بالایی داشته باشد، پیشرفت چشمگیری را در رتبه شما در Google Places ایجاد میکند. این موضوع بهتدریج بهعنوان مهمترین عامل در افزایش رتبه محسوب میشود؛ زیرا کسبوکارها بیش از پیش به لیت Google Places که بهصورت رایگان است، افزوده میشوند. بهبود PageRank وبسایت که مرتبط با فهرست Google Places شماست، غالبا موجب بهبود رتبه شما در فهرست Google Places خواهد شد.
یادآوری برخی نکات در مورد رتبه صفحه و شاخصگذاری در Google
قبل از اینکه Google رتبهای را به وبسایتی اختصاص دهد، باید آن را شاخصگذاری کند (یا پیدا کند). اگر وبسایت شما توسط Google (یا هر موتور جستوجوی دیگری همانند Yahoo یا Bing ) شاخصگذاری شود، از طریق تایپ «com. نام سایت» در موتور جستوجو میتوان به این موضوع پی برد. اگر Google تاکنون سایت شما را شاخصگذاری نکرده بود، میتوانید به این موضوع اشاره کنید و امیدوار باشید که Google سایت شما را شاخصگذاری و رتبه آن را مشخص میکند. با وجود اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که Google در هنگام یافتن سایت شما، آن را شاخصگذاری کند، میتوانید به صفحه Google. com/addurl مراجعه کنید و یک وبسایت جدید را به Google معرفی کنید.
به محض اینکه Google وبسایت شما را یافت و آن را شاخصگذاری کرد، بهطور ایدهآل یک رتبه نیز برای آن در نظر میگیرد. از مطالب بیان شده در گذشته استفاده کنید و رتبه خود را در Google بهبود بخشید. هر چه رتبه سایت شما بالاتر برود، زمانی که شخصی در مورد حوزه کاری شما و در منطقه شما جستوجو میکند، احتمال حضور شما در میان نخستین نتایج Google Places افزایش مییابد.
نکتهای در مورد Google Maps
برای افزودن Google maps به وبسایت خود با روشهای متعدد و خلاقانه به آدرس زیر مراجعه کنید: Maps.Google.com/help/maps/get maps