آیا میدانستید بازاریابی اینترنتی به نام بازاریابی آنلاین، بازاریابی وب و بازاریابی دیجیتال نیز شناخته میشود؟ این عبارات معنای یکسانی داشته و هیچ تفاوتی در اساس آنها وجود ندارد. با اینکه اکثر مخاطبان تفاوت زیادی با مخاطبان بازاریابی سنتی ندارند، بازاریابی اینترنتی به ما اجازه میدهد مخاطبان خود را با استفاده از روشهای جدید و اصلاح شده جذب کنیم.
به عبارت دیگر وب به ما اجازه میدهد فرآیند انتخاب مخاطب را با روشهایی انجام دهیم که در بازاریابی سنتی وجود ندارد. درک اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند، چه کارهایی انجام میدهند و چرا این کارها را انجام میدهند، در هر دو نوع بازاریابی اهمیت ویژهای دارد.
همینطور دانستن اینکه مشتریان شما چه کارهایی انجام میدهند و درک دینامیک بازار خاص شما نیز از اهمیت برخوردار است. کسب اطلاعات و دانش در این موارد به مهارتهای جستوجو نیاز دارد. خوشبختانه تحقیقات آنلاین زیادی در دسترس وجود دارد. یعنی شما به راحتی میتوانید بررسی کنید افراد در اینترنت چه کارهایی انجام میدهند؛ تحلیلهای وبسایت به شما در بررسی فعالیتهای بازدیدکنندگان از سایت کمک میکند.
تنها با استفاده از چند کلیک موشواره میتوانید بفهمید چه سایتهایی افراد را به وبسایت شما هدایت کردهاند، این افراد چه زمانی در سایت شما باقی ماندهاند، بعد از دیدن چه صفحههایی سایت شما را ترک کردهاند و غیره. این یعنی دادههای مفید بسیاری که در دنیای واقعی و خارج از اینترنت تقریبا غیرممکن است.