یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

امروز اسباب‌بازی‌فروشی دیگر معنا و مفهوم سابق را ندارد. حالا دیگر اسباب‌بازی‌ها هم دسته‌های مختلف و مشتریان متفاوتی دارند؛ اسباب‌بازی‌های کوچک و بزرگ و مدرن و کلاسیک؛ اسباب‌بازی‌های دخترانه و پسرانه و اسباب‌بازی‌هایی که نمونه‌ها و ماکت‌هایی از دنیای واقعی هستند. اگر شغل شما فروش اسباب‌بازی‌های خاص است، به‌عنوان مثال خودروهای کوچک بچگانه که این روزها بازار خوبی دارند، باید نکاتی خاص را مد‌نظر قرار دهید و متفاوت از اسباب‌بازی‌فروشی‌های سنتی عمل کنید. 

 اگر واحد تجاری شما در بورس اسباب‌بازی‌های خاص و خودروهای کودکانه قرار دارد، کارتان اندکی سخت‌تر از حالت معمول است، چون باید ویژگی خاصی را برای مغازه خود تعریف کنید تا بتوانید در میان انبوه مغازه‌های موجود، به چشم مشتریان بیایید. در ادامه به 10 گام برای موفقیت در این شغل اشاره می‌کنیم. 

یک 

اگر واحد تجاری شما در حد و اندازه‌ای است که می‌توانید از نظر چیدمان در آن مانور بدهید بهتر است یک دسته‌بندی از ماشین‌های اسباب‌بازی که بچه‌ها این روزها سوار می‌شوند تا با فشار دادن پایشان روی پدال ماکتی، نمایی از واقعیت را بسازند، داشته باشید...

ماشین‌های دخترانه را از ماشین‌های پسرانه جدا کنید و اجازه دهید اسباب‌بازی بچه‌ها با این تفکیک شما راحت‌تر خریداری شود. 

دو

درست است که شما اسباب‌بازی می‌فروشید، اما غالب مشتریان شما پدر و مادرهایی هستند که ترجیح می‌دهند بچه‌هایشان را برای خرید این اسباب‌بازی گران‌قیمت همراه نیاورند. این اتفاق می‌تواند هم کار شما را راحت‌تر کند و هم سخت‌تر. راحت‌تر از این بابت که اطلاعات فنی شما می‌تواند در جلب‌نظر مشتری موثر بیفتد و سخت‌تر از این بابت که مشتریان شما ممکن است سخت‌تر از آنچه باید راضی شوند. در هر‌حال باید کاری کنید تا هم مورد‌پسند والدین واقع شوید و هم کودکان. 

 سه 

خودروهای مربوط به هر گروه سنی را نیز تفکیک کنید. اینکه شما ماشین‌های اسباب‌بازی مربوط به بچه‌های یک‌ساله را در کنار بچه‌های هفت ساله و دو ساله و.‌.‌. بگذارید، کارتان را مشکل می‌کند. بهتر است خودروهای مربوط به هر گروه سنی را در کنار هم قرار دهید تا مشتریانتان راحت‌تر بتوانند دست به انتخاب بزنند. 

چهار

در میان هم‌صنفان شما فراوانند فروشندگانی که اطلاعات فنی دقیقی از ماشین‌هایی که می‌فروشند ندارند. می‌توانید اتیکتی مانند نمایشگاه‌های اتومبیل طراحی کنید و روی هر‌کدام از خودروهایتان بگذارید. مثلا روی این اتیکت بنویسید که این خودرو چه نامی دارد، محصول چه سالی است و مشخصات فنی آن چیست. برای اینکه کمی مشتریانتان را غلغلک دهید می‌توانید قیمت خودروی واقعی را در کنار قیمت خودروی اسباب‌بازی درج کنید تا مشتریان شما تصویر روشن‌تری از آنچه می‌خرند داشته باشند. روی این اتیکت مشخصات دقیق خودرو را ذکر کنید، زیرا بسیاری از فروشندگان اطلاع دقیقی از مشخصات این اسباب‌بازی‌ها و قابلیت‌های آن ندارند. 

پنج

یکی از همکارانتان را مسئول رسیدگی به سوالات افرادی کنید که سوال دارند یا برای دریافت لوازم یدکی و تعمیر خودروهای قدیمی به شما مراجعه کرده‌اند. به مشتریان خود اعلام کنید که می‌توانند از این فرصت در آینده استفاده کنند و خیالشان راحت باشد که فردی برای رسیدگی به مشکلات خودروهای خریداری شده اینجا حضور دارد. 

شش

حتما در کنار هر خودرویی که برای نمایش گذاشته‌اید، رنگ‌های موجود دیگر را نیز ذکر کنید و اطلاع دهید. به‌عنوان مثال بنویسید از این خودروها سه رنگ دیگر نیز در انبار شما وجود دارد. 

هفت 

می‌توانید قفسه‌ای را روی یکی از دیوارها طراحی کنید و روی آن خودروهای کوچک تزئینی بچینید. به کسانی که برای خرید همراه کودکانشان به مغازه شما آمده‌اند یک فرصت ویژه بدهید. بعد از اینکه انتخاب صورت گرفت و خریدشان قطعی شد بگویید یک فرصت دیگر دارند. از کودک بخواهید که یکی از خودروهای این قفسه را به‌عنوان اشانتیون انتخاب کند و آن را به‌عنوان هدیه شما همراه داشته باشد. این ترفند شما می‌تواند فروشتان را به نحو چشمگیری افزایش دهد. مطمئن باشید احتمال قطعی شدن خرید مشتریانی که کودکشان همراه‌شان است بسیار بالاست و همین راهکار شما می‌تواند بسیاری را مجاب کند که برای خرید راهی مغازه شما شوند. 

هشت

برای اینکه فرصت را بهتر در اختیار بگیرید می‌توانید قفسه‌ای را به عروسک‌های کوچک اختصاص دهید. این قفسه توجه ویژه دختربچه‌هایی را که مشتری شما هستند به خود جلب خواهد کرد. ممکن است ماشین‌های کوچک جذابیت زیادی برای دخترانی که ماشین اسباب‌بازی می‌خرند   نداشته   باشد. 

نه 

تلاش کنید فضای مغازه را برای بچه‌ها جذاب کنید. بادکنک‌هایی که از سقف آویزان می‌کنید یا کاغذ رنگی‌ها و شبرنگ‌هایی که به شیشه می‌چسبانید به شما برای خاص شدن مغازه‌تان کمک می‌کند. درست است‌ که مشتریان شما بزرگسالان هستند، اما در حقیقت خرید برای کودکان صورت می‌گیرد و از این رو کودک درون مشتریان شما بسیار فعال است، پس هر‌چه می‌تواند توجه کودک را جلب کند، برای مشتریان شما جذاب است‌. 

ده 

باید دقت کنید که پول در نهایت از جیب پدر و مادرها خارج می‌شود، پس برای محل پرداخت پول یک طراحی ویژه داشته باشید؛یك طراحی منحصر به فرد كه در فروشگاه‌های دیگر اتفاق نیفتاده است. مثلا بر بالای آن بنویسید: ورود اطفال ممنوع، فقط مخصوص پدر و مادرها. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2ngKwulj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه