چند دلار اینجا، چند دلار آنجا و در پایان سال یک مبلغی نجومی. در سال 2015 شرکت اپل برای آیفون و آیپدهایش 20میلیارد دلار نرمافزار به فروش رسانید. این رقم شامل بارگذاریها هم میشد اما خریدها در بیرون نرمافزارها نیز بوده است. به طور مثال برای باز کردن سطحهای اضافی در بازیها، پیشرفت خدمات نرمافزارهای دسکتاپ یا اشتراک خدمات.
این عملکرد بهطور مستقیم با موفقیت آیفون در سال 2015 در ارتباط است. مشتریان بیشمار اپل، از بارگذاری پولی نرمافزارها استفاده کردهاند. طی تعطیلات سال جدید، 1/1 میلیارد دلار به خاطر عکس اول ژانویه پرداخت شد. این اشتیاق برای نرمافزارها در چین زیاد است؛ کشوری که طبق آمارهای آنی اپلیکیشن
(App Annie) نخستین بازار فروش نرمافزار بوده، چه در تعداد بارگذاری و چه در سود دوره مالی.
40میلیارد دلار به توسعهدهندگان در 8 سال اخیر پرداخت شده است
طبق آمار بیان شده در ماه ژوئن گذشته، از شروع بازار نرمافزار، 100میلیارد دلار نرمافزار رایگان و پولی بارگذاری شده است. اپل که 70درصد درآمدهای خودش را به توسعهدهندگانش پرداخت میکند، 40 میلیارد دلار به آنها پرداخته که 15میلیارد دلار آن در سال 2015 بوده است. رقم افزایش در دو سال اخیر ثابت مانده است.
طبق اعلام گروه مامور این شرکت در این بخش، این اقتصاد جدید یعنی فروش نرمافزار، باعث ایجاد 9/1 میلیون شغل مهندس، مترجم و طراح در آمریکا و 2/1 میلیون شغل در اروپا و4/1میلیون شغل در چین شده است. در مقام مقایسه، بازار 20میلیارد دلاری نرمافزار بیش از بازار موسیقی آنلاین درآمد داشته است. (15 میلیارد دلار در سال 2014)
اگرچه درآمد اپل از نرمافزارهای نصب شده در اسمارت فونها کمتر از آن نسبت به گوگل است، اما درآمد بازار نرمافزار (اپلیکیشن استور) اپل از گوگل پلی بیشتر است. طبق آمارهای آنی اپلیکیشن (App Annie) این شکاف درآمد در حال افزایش است. با این حال درآمد تبلیغات، برای مثال در فیسبوک، در این رقم گنجانیده نشده است. در مقایسه بین اپل و گوگل مغازههای فروش نرمافزار برای اندروید را در نظر نمیگیرند؛ مغازههایی که در چین بسیار پرطرفدار است.