آیا تا به حال نام کسبوکاری را در یک شبکه رادیویی یا تلویزیونی شنیدهاید که به خاطر انتخاب نام بد از سوی صاحب آن، به حال او تاسف بخورید؟ اگر مجبورید نامی را سه بار هجی کنید، به منزله آن است که نام بدی برای دامنه وبسایت و کسبوکار خود انتخاب کرده اید. امروز کسبوکارها بیش از پیش به دنبال اسامی الهام بخش برای شغل یا دامنه وبسایت خود هستند؛ زیرا کلمات کلیدی و با هجی آسان بهعنوان بخش لاینفک کسبوکار محسوب میشوند. موتورهای جستوجو نیز به خاطر انتخاب نام وبسایت و کسبوکاری که دربرگیرنده کلمات کلیدی مناسب و قابل جستوجو باشد، رتبه بهتری را به شما میدهند.
اگر زمان را از دست داده باشید، چه باید کرد؟ اگر پیش از این نام شما بهعنوان بخشی از نام کسبوکار شما معرفی شده باشد، چه راه حلی وجود دارد؟ یا اگر نام کسبوکار شما شامل هیچ کلمه کلیدی در موتور جستوجو نیست، آیا میتوان این موضوع را حل کرد؟ اگر نام فعلی دامنه وبسایت شما حروف نامرتب، بدشکل و طولانی است که هیچکس نمیتواند آن را حفظ کند، چه باید کرد؟
راهحلهای سادهای وجود دارد و نیازی به ساخت دوباره وبسایت نیست
سند محکمی در مورد این موضوع وجود دارد که در اختیار داشتن نام دامنهای که مرتبط با شهر یا منطقه شما باشد، همچون کلمه یا عبارت کلیدی تاثیرگذار به طور چشمگیری رتبه شما را در موتورهای جستوجو و نیز در Google Places ارتقا میدهد.حتی اگر ایدههای جدیدی برای چنین نام دامنهای نداشته باشید، اکنون زمان آن فرارسیده است که این نوع نامهای دامنهها را برای خود محفوظ نگه دارید؛ زیرا به نظر من آنها در آیندهای نزدیک بسیار ارزشمند خواهند شد.
بهعنوان مثال اگر شما در شهر تهران زندگی میکنید و شرکت بامسازی دارید، باید بلافاصله نام دامنه خود را با این عنوان انتخاب کنید:TehranRoofing.com» » در اختیار داشتن این نام دامنه برای یک سال هزینه کمی دارد، اما مزایای بیشماری برای شما خواهد داشت.
در برخی مواقع ممکن است تمام وبسایت خود را به نام دامنه جدید انتقال و به طور چشمگیری ابزار بازاریابی خود را گسترش دهید، اما در هر صورت صرفنظر از تلاشهای فراوان شما در وبسایت فعلی خود، این سایت میتواند منبع ارزشمندی از lead ها برای شما باشد.هنگامی که نام دامنهای که پر از کلمات کلیدی است مانند (TehranRoofing.com) شاخصگذاری شود، امتیاز دیگری در موتور جستوجو برای شما محسوب میشود.