اوایل امسال، یك برند تولیدكننده مواد شوینده به نام Ajax با استفاده از Ajax Social Wipes از پاك كردن فیزیكی به پاك كردن دیجیتال برای زدودن همه زبالهها از شبكههای اجتماعی روی آورد. یكی از بزرگترین شركتهای تولیدكننده لوازم خانگی به اسم Electrolux، گام بزرگ بعدی را در این حوزه برداشت.
بعد از تمیز كردن خانهها به مدت 100 سال، مدیران این شرکت تصمیم گرفتهاند تا مكانی را تمیز كنند كه بیشتر ما وقت زیادی را در آن میگذرانیم؛ كامپیوتر. آنها یك تمیزكننده دیجیتال موسوم به World Wide Vac را ساختند كه بهعنوان یك پاككننده دیجیتال میل باكس كاربر را مرتب میكند.
World Wide Vac یك نرمافزار اینترنتی رایگان است كه میتواند ایمیلهای شما را تجزیه و تحلیل كند. این نرمافزار با یك حساب جیمیل در ارتباط بوده و میتواند ایمیلهای ناخواسته، spam، ایمیلهای تبلیغاتی و غیره را تشخیص دهد. این برنامه با هدف پاك كردن گرد و غبار دیجیتال و كاهش دیاكسید كربن منتشر شده است كه به گفته Electrolux، هر یك ایمیل از حدود 4 گرم دیاكسید كربن ساخته شده است.
پس از پاك كردن inbox شما و حذف چیزهای غیرضروری، این ابزار براساس فایلهای پاك شده، دیاكسید كربن انتشار یافته از سویتان را میسنجد. شما نباید درباره حفظ حریم خصوصی اكانت خود نگران باشید، زیرا ابزار فوق مدعی است كه از هیچ نوع داده شخصی (از inbox شما) استفاده نمیكند. ایده ارائه نخستین جاروبرقی دیجیتال به جهان تبلیغ تازهترین جاروبرقی با عشق واقعی به محیط زیست بوده كه UltraFlex نام دارد.
به گفته هنریك فرودنتال، مدیر روابط عمومی و رسانههای اجتماعی اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) در Electrolux Small Applicances، جاروبرقی جدید UltraFlex، با هدف دسترسی به همه جای خانه طراحی شده است. این شركت حالا به این فكر میكند كه توسعه این ایده برای دسترسی به مخاطب از طریق صفحه نمایشهای مردم چه موفقیت عظیمی خواهد بود.