کتاب «اعترافهای یک تبلیغاتچی» چکیدهای است از اعترافهای دیوید اگیلوی پدر تبلیغات مدرن. اگیلوی در این کتاب از تجربههایش میگوید و تکنیکهایی موثر را برای ساختن بهترین کمپینها و موفقترین آژانسهای تبلیغاتی در اختیار خواننده قرار میدهد.
فصل اول این کتاب درباره نحوه اداره یک بنگاه تبلیغاتی است. فصل دوم به ما یاد میدهد که چطور مشتری پیدا کنیم. در فصل سوم میآموزیم که چطور باید مشتریان خود را حفظ کنیم و فصل چهارم به ما یاد میدهد که چطور یک مشتری خوب باشیم. فصل پنجم به این موضوع میپردازد که چطور میتوان درست تبلیغ کرد. در فصل ششم نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی تشریح میشود. در فصل هفتم میآموزیم که چطور آگهیهای تصویری و پوستر بسازیم و در فصل هشتم با نحوه ساخت یک تبلیغ تلویزیونی خوب آشنا میشویم. موضوع فصل نهم نیز نحوه ساخت تبلیغ برای محصولات غذایی، شهرهای دیدنی و داروهای اختصاصی است.
اگیلوی در فصل دهم کتاب، جوانترها را نصیحت میکند و به آنها یاد میدهد که چگونه به اوج قله صعود کنند. آخرین فصل کتاب نیز مبحث جالبی را مطرح میکند درباره اینکه آیا تبلیغ کردن باید منسوخ شود یا خیر.
در این کتاب میآموزیم که تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهامها و نوگرایی ذهن است و بخش اعظم آن به دانش و سختکوشی فرد بستگی دارد. به گفته اگیلوی، یکی از اصلیترین مشکلات موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدمهایی است که ذهنشان بیشتر معطوف به سودآوری است، نه خلاقیت. مشکل دیگر اینکه آژانسهای تبلیغاتی با تکرار اشتباههای قدیمی، پول مشتریان خود را به هدر میدهند.
«اعترافهای یک تبلیغاتچی» به 14 زبان زنده دنیا ترجمه شده و میلیونها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این کتاب با ترجمه رؤیا گذشتی از سوی انتشارات سیته به بازار عرضه شده است.