یکشنبه, ۱۳ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 3 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ارتباط میان رسانه و تبلیغات

9 سال پیش ( 1393/8/24 )
پدیدآورنده : منیژه صادقی  

رسانه‌ها همیشه به‌عنوان یك منبع بزرگ ارتباطی توصیف می‌شوند كه می‌توانند در كوتاه‌ترین زمان به بیشترین میزان مخاطبان دسترسی داشته باشند.

 این رسانه‌ها كه شامل روزنامه‌ها، مجلات، رادیو و تلویزیون می‌شوند، اغلب نخستین راهی هستند كه در مقابل پای كسب‌وكارهای كوچك قرار می‌گیرند تا بتوانند حجم گسترده‌ای از مشتریان را به سوی خود جلب كنند و به این طریق بتوانند نام خود را در صنعت مورد نظرشان بر سر زبان‌ها بیندازند.

جمله مشهوری وجود دارد كه می‌گوید: «داشتن همه رسانه‌ها به معنای تبلیغ خوب است.» باید گفت این جمله به هیچ وجه در مورد كسب‌وكارهای كوچك صادق نیست، چراكه كوچك‌ترین نقد منفی درباره آن كسب و كار می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را به آن وارد كند كه مدت‌ها زمان برای بازگشت سرمایه و اعتبار آن كسب و كار لازم باشد. 

شیوه‌های تبلیغات

اساسا تبلیغات در رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند: تبلیغات مستقیم و تبلیغات غیرمستقیم. تبلیغات مستقیم شامل آن دسته از تبلیغاتی می‌شود كه شما پول می‌دهید تا تبلیغات شما به طور مستقیم از طریق رسانه‌هایی همچون رادیو و تلویزیون منتشر شود. البته این قبیل تبلیغات مستقیم فقط شامل این قبیل رسانه‌های سنتی نمی‌شود و شما می‌توانید پا را فراتر گذاشته و به سمت رسانه‌های مدرن‌تری همچون اینترنت بروید كه البته در آنجا باید بابت هر كلیك مخاطبان روی تبلیغ شما، پولی بپردازید. 

از سویی دیگر تبلیغاتی وجود دارد كه می‌توان روی آن عنوان تبلیغات غیرمستقیم گذاشت. این تبلیغات غیرمستقیم بیشتر شامل تبلیغات دهان به دهان می‌شود و علاوه بر این ممكن است در رسانه‌ای و در میان گفت‌وگویی نام شما آورده شود یا درباره كسب و كار شما با نام تجاری شما صحبت به میان بیاید. این تبلیغات هم در جلب اعتماد مشتری و هم در جذب مشتریان تازه سرعت قابل قبول و خوبی برای صاحبان كسب و كار دارد.

تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات مستقیم

تبلیغات مستقیم به كسب‌وكارهای كوچك و نوپا كمك می‌كند تا بتوانند در مدت زمانی كم به میزان قابل قبولی از مشتریان دست یابند. در این شیوه كمپانی‌های تبلیغاتی تلاش می‌كنند تا نام تجاری شما را به‌گونه‌ای برای دیگران جا بیندازند كه تا مدت‌ها در ذهن مشتریان‌تان باقی بماند.  اما در مورد تاثیرات منفی تبلیغات مستقیم در كسب‌ و كارها نیز باید گفت كه این تبلیغات معمولا بسیار گران هستند و فشار زیادی را بر بودجه كسب و كارهای كوچك و نوپا وارد می‌كنند. مخصوصا اگر تبلیغات نتواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای را بر مشتریان مورد نظر صاحب كسب و كار بگذارد این تبلیغات می‌تواند به‌عنوان یك ضرر مالی تاثیرگذار در فرآیند پیشرفت كار به حساب بیاید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/slecxtyQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه