سقراط، ارسطو، هومر و دیگر فیلسوفان جهان بر آن نبودند که آموزه هایی برای کسب و کار هــا در ایــن زمان داشــته باشند که ما زندگی می کنیم. با وجود این، به دلیل گستره وسیع اندیشه ورزی آنان، همچنان می توان از گفتار و رفتار و کردار فیلسوفانه آنها برای کار و کسب ها بهره های فراوانی برد.
همچنین با جسارتی قابل تحمل و البته درخور تامل می توان دست به استنباط هایی زد که برای کسب و کارهای امروزی نیز آموزه های حکمت آمیز فراوان دارد، هشدارهای بایسته دارد، دستورالعمل و نقشه راه دارد، توصیه ها و پیشنهاد هایی دارد که کسب و کارها را رونق خواهد بخشید، از اموری پرهیز می دهد که نتیجه آن شکست و ناکامی است.
کتاب آموزه های کار و کسب از مشاهیر تالیف پرویز درگی، مدرس دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی آموزه های فراوانی برای دانشجویان مدیریت و کسب و کار دارد. در این کتاب در بخش آموزه های ماندلا برای رهبران کاروکسب آمده است: از خداوند سؤال کردم که چگونه زندگی کنم؟
ندا آمد که بی آنکه تاسفی به حال گذشته ات بخوری آن را در آغوش بکش و بپذیرش. با اعتماد و باوری راسخ حال را بگذران و بی آنکه ترسی به دل راه دهی برای آینده آماده شو. ایمانت را حفظ کن و ترس را فراری بده. به تردیدهایت باور نداشته باش و در باورهایت تردید نکن.
زندگی شگفت انگیز است، اگر بدانیم که چگونه زندگی کنیم. کوچک باش و عاشق، عشق خود را آیین بزرگ کردنت را می داند... ما هم به عقل سلیم و هم به دل نیازمندیم. شکوه زندگی در به زانو درآمدن نیست، بلکه این است که هر بار افتادیم دوباره روی پا بایستیم...
این کتاب 167 صفحه ای در 24 قسمت توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.