تیم فوتبال منچستر سیتی در تازه ترین فعالیت برندسازی اش اقدام به رونمایی از همکاری استراتژیک با برند کره ای نکسن تایر کرده است. این همکاری برای مدت زمانی طولانی با هدف بهبود چهره هر دو برند در بازار اروپا و کره جنوبی صورت می گیرد.
نخستین همکاری میان منچستر سیتی و نکسن تایر در سال 2015 روی داد. آبی های شهر منچستر از زمان سرمایه گذاری های چند صد میلیون دلاری وضعیت به شدت مناسبی از نظر فوتبالی و تجاری پیدا کرده اند. همین امر شمار بالایی از برندها را نسبت به همکاری با آنها ترغیب کرده است. همکاری این تیم با نکسن تایر در ابتدا فقط محدود به دنیای بازی های رایانه ای و مسابقات دیجیتال بود، اما اکنون برنامه همکاری این دو برند توسعه قابل توجهی پیدا کرده است.
همکاری میان منچستر سیتی و نکسن تایر از سال 2017 با درج نام این برند بر روی پیراهن تیم فوتبال مردان و زنان آبی پوشان دچار تحول شد. براساس توافقات تازه همکاری میان دو برند از سال فصل جاری مسابقات فوتبال (2020-2021) گسترده تر نیز خواهد شد. بر این اساس بخش بیشتری از فضای پیراهن منچستر سیتی به نکسن برند اختصاص خواهد یافت. همچنین تبلیغات این برند در سراسر ورزشگاه اتحاد نیز قابل مشاهده خواهد بود. بی تردید شیوع ویروس کرونا و عدم ورود تماشاگران به استادیومها ضربه سختی به وضعیت اسپانسرهای عرصه ورزش خواهد زد. نکته مهم در این میان تلاش تیم های ورزشی برای ساماندهی نکات بهداشتی به منظور بازگشایی هرچه سریع تر استادیوم ها به روی تماشاگران است. با این حساب وضعیت کنونی ضربه قابل توجهی به همکاری بلند مدت تیم منچستر سیتی و نکسن تایر نخواهد زد.
تیم بازاریابی برند نکسن تایر پس از همکاری مجدد با منچستر سیتی به سراغ طراحی کمپینی جذاب در شبکه های اجتماعی رفته است. بر این اساس صفحه رسمی این برند به طور رسمی اقدام به همکاری با بازیکنان منچستر سیتی کرده است. کاربران در شبکه های اجتماعی همیشه واکنش مثبتی نسبت به حضور ستاره های دنیای ورزش در عرصه تبلیغات داشته اند. کمپین نکسن تایر نیز خارج از این قاعده نیست.
مطلب مرتبط: سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری بازاریاب ها در مسابقات ورزشی
بازاریاب های برند نکسن برای افزایش جذابیت همکاری مشترک شان با تیم منچستر سیتی اقدام به طراحی یک مسابقه فوتبال نیز کرده اند. این مسابقات در سال آینده به میزبانی ایالات متحده برگزار خواهد شد. هدف اصلی از برگزاری این مسابقات معرفی محصولات نکسن تایر به مشتریان ایالات متحده و بازارهای اروپایی است. با این حساب باید منتظر حضور مداوم نکسن تایر در عرصه بازاریابی و همکاری با تیم های فوتبال بیشتری باشیم. تراویس کانگ، مدیرعامل نکسن تایر، در گفت وگویی اختصاصی پیرامون همکاری با تیم منچستر سیتی اینگونه اظهارنظر کرده است: «ما از همان ابتدای همکاری با این تیم فوق العاده در سال 2015 نگاه بلند مدتی به این پروژه داشتیم. حضور در مسابقات لیگ برتر انگلستان برای هر برندی جذابیت دارد. به ویژه اگر حضور همراه با فعالیت به عنوان اسپانسر تیم منچستر سیتی باشد.»