برای فعالیت حرفه ای، شما به ابزارهای مناسبی نیاز خواهید داشت. تحت این شرایط بدون در اختیار داشتن آنها دیگر سطح توانایی بسیار بالا نیز نمی تواند نتیجه بخش باشد. برای مثال یک نجار بدون در اختیار داشتن ابزار مناسب، هیچ گاه قادر به ساخت یک صندلی باکیفیت نخواهد بود. در نهایت این ابزارها کمک می کنند تا سرعت و سهولت انجام کارها افزایش پیدا کند. در همین راستا به بررسی پنج مورد از مهم ترین ابزارهای آنلاین در زمینه بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که آنلاین بودن یک ابزار، محدوده توانایی های آن را افزایش داده و باعث می شود تا توانایی انجام کارهای به مراتب بیشتری را داشته باشید.
1-Google Analytics
این ابزار تعداد بازدید از سایت را نشان داده و آمارهای مفیدی را در این زمینه نظیر زمان حضور و خروج، به نمایش درمی آورد، با این اطلاعات شما قادر خواهید بود تا برنامه ریزی به مراتب بهتری را برای سایت خود داشته و تاثیر اقدامات خود را افزایش دهید. با این حال توجه داشته باشید که برای استفاده کامل از تمامی امکانات آن، لازم است تا مبلغی را پرداخت کنید. آنلاین بودن آن کمک می کند تا امکان دریافت جدیدترین داده ها فراهم باشد.
مطلب مرتبط: تحول در روابط عمومی با ابزارهای بازاریابی محتوایی
2-Asana
برنامه ای برای مدیریت پروژه بوده که مشتریان مطرحی نظیر دراپ باکس و پینترست را دارد. اگرچه ممکن است در این زمینه موارد دیگری را مدنظر داشته باشید، با این حال آسانا به علت آنلاین بودن، بهترین گزینه برای اقداماتی محسوب می شود که مداومت داشته و زمانی برای پایان آن وجود ندارد. در نهایت این ابزار کمک خواهد کرد تا تقسیم وظایف و پیگیری اقدامات به صورت کاملا ساده امکان پذیر باشد. درواقع با این برنامه دیگر شما برای پیگیری کارها، نیاز به تماس مستقیم با هر فرد نخواهید داشت.
3-Calendar
وجود برنامه کاری در زمینه تولید محتوا بسیار مهم بوده و باعث می شود تا نظم ضروری شکل گیرد، با این حال این برنامه ریزی می تواند بسیار سخت باشد. این امر خصوصا در شرایطی که چندین نفر به صورت همزمان فعالیت دارند، کار دشوارتری خواهد بود. به همین خاطر نیاز به یک ابزار قدرتمند حس می شود. در این رابطه برنامه معرفی شده یک گزینه کاملا مناسب محسوب شده و علی رغم ثبت اطلاعات و امکان برنامه ریزی، پیشنهادهایی را نیز به شما می دهد. درواقع این برنامه یک دستیار مناسب نیز محسوب می شود.
4-Moz SEO
هیچ اقدامی در زمینه بازاریابی محتوا بدون توجه به مقوله سئو سایت کامل نخواهد بود. درواقع مجموعه راهکارهای سئو به شما کمک خواهد کرد تا مطالب، بهتر نمایش داده شود. به همین خاطر توجه به آن کاملا ضروری خواهد بود. در این رابطه برنامه Moz SEO یک ابزار همه فن حریف محسوب شده و امکانات بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد، با این حال برای استفاده از تمامی امکانات، لازم است تا یک اشتراک برای خود خریداری کنید. از جمله امکانات آن می توان به جست وجوی کلیدواژه، بهینه سازی داخلی صفحات، معرفی معیارهای شبکه های اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. بدون شک با کمی کسب اطلاعات، قادر به بهترین استفاده از این برنامه و افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود.
مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب
5- Due
این برنامه در زمینه پردازش اطلاعات و مدیریت داده ها گزینه مناسبی محسوب شده و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. در نهایت از آن می توان به عنوان پایگاه داده های خود استفاده کرد.
در آخر توجه داشته باشید که اگرچه آگاهی از ابزارهای آنلاین اگرچه کاملا ضروری است، با این حال یادگیری نحوه استفاده درست و آشنایی با ترفندها رمز موفقیت خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا زمانی را به یادگیری کامل هر یک اختصاص دهید.