یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با تکنیک های روابط عمومی آنلاین

تحول در روابط عمومی با ابزارهای بازاریابی محتوایی

5 سال پیش ( 1398/6/19 )
پدیدآورنده : دیوید لیبی   پدیدآورنده : روابط عمومی   پدیدآورنده : علی آل‌علی  

روابط عمومی کلید موفق در زمینه توسعه جایگاه برندهاست. در بازارهای شلوغ و پر از رقابت مدرن مزیت اصلی برندها توانایی در ایجاد ارتباط پایدار و نزدیک با مشتریان و سایر شرکا خواهد بود. به هر حال در یک بازار مشخص چندین برند مشابه در حال فعالیت هستند، با این حساب تلاش برای ایجاد تفاوت میان برندمان با آنها بسیار دشوار خواهد بود. از نظر من بهترین راهکار برای جلب نظر مشتریان و سایر برندها استفاده از استراتژی مناسب در زمینه روابط عمومی است. اغلب افراد حوزه روابط عمومی را یکی از بخش‎های جانبی کسب و کار تلقی می کنند. این امر بزرگترین اشتباه ممکن است. نقش روابط عمومی ایجاد پیوند میان بخش‎های مختلف یک شرکت است. اگر شرکت ما توانایی فعالیت مناسب در بخش های مختلف را نداشته باشد، به زودی با شکست مواجه خواهد شد. خوشبختانه امروزه راهکارهای زیادی برای ارتقای سطح روابط عمومی برندها وجود دارد. در این مقاله قصد بررسی نحوه ایجاد تحول در روابط عمومی با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوایی را داریم. شاید در ابتدا این ادعا عجیب به نظر برسد. با این حال در ادامه آن را کاملا دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

امروزه روابط عمومی در زمینه مدیریت سئو اهمیت زیادی دارد. به هر حال برترین کارشناس های حوزه روابط عمومی نیز در فضای آنلاین فعالیت دارند. در طول یک دهه گذشته توسعه سریع فناوری اینترنت موجب انتقال بسیاری از بخش های کسب و کار به این حوزه شده است. در نتیجه اغلب برندها بخش روابط عمومی را به طور کاملا آنلاین مدیریت می کنند. به راستی چرا نباید از مزیت های روابط عمومی مانند تولید محتوای ارزشمند، انجام مصاحبه های مطبوعاتی، نگارش مقالات تخصصی و بسیاری امور مشابه دیگر در راستای بهبود وضعیت سازگاری سایت مان با موتورهای جست‎وجو استفاده کرد؟ همانطور که پیش از این اشاره کردم، حوزه روابط عمومی نقش هماهنگی میان بخش های مختلف کسب و کار را دارد. در این مقاله هدف اصلی من بررسی سه ابزار مفید بازاریابی محتوایی در حوزه روابط عمومی است.

روابط عمومی آنلاین

1. شناخت بهترین گونه محتوا با ابزار BuzzSumo

وقتی صحبت از تولید محتوای ارزشمند می شود، بسیاری از افراد به بازاریابی محتوایی فکر می کنند. اگرچه بازاریابی محتوایی در پیوند نزدیک با تولید محتواست، با این حال سایر بخش های مهم کسب و کار نیز به تولید محتوا به چشم تکنیکی مفید نگاه می کنند. تصور سنتی از حوزه روابط عمومی بخش پاسخگویی به پرسش ها و تماس های مشتریان است. اگرچه این برداشت انطباق زیادی با وظیفه سنتی و اصلی روابط عمومی دارد، اما امروزه دیگر بیانگر تمام وظایف این بخش نیست.تکنولوژی مدرن تقریبا تمام حوزه های کاری را دگرگون کرده است.

مطلب مرتبط: 15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

بخش روابط عمومی نیز در این میان تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. یکی از این تحولات اصلی دامنه کاری است. امروزه وظیفه اصلی بخش روابط عمومی بسیار بیشتر از صرف پاسخگویی به مشتریان است. تلاش برای جلب نگاه مشتریان به شرکت یکی از وظایف کاملا تازه در این عرصه محسوب می شود.

تکنیک های روابط عمومی آنلاین

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، اکنون بخش روابط عمومی اغلب برندها در فضای آنلاین پیگیری می شود. مدیریت بهینه سایت و شبکه های اجتماعی نقش مهمی در نمایش جلوه ای موفق از برندها برای مشتریان بازی می کند. به همین دلیل اغلب کارشناس های روابط عمومی تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطب را ضروری می دانند. در این زمین حوزه روابط عمومی و بازاریابی محتوایی نزدیکی زیادی با هم پیدا خواهند کرد. گام نخست در راستای تولید محتوای ارزشمند شناخت سلیقه مخاطب است. ما محتوا را برای مشتریان، نه خودمان، تولید می کنیم. اشتباه بسیاری از برندها در این میان تمرکز صرف بر روی سلیقه و زاویه دید خودشان در زمینه تولید محتواست. به این ترتیب در عمل محتوای موردنظر فقط به سلیقه خودشان، نه مخاطب، جذاب می آید.

ابزار BuzzSumo یک پلتفرم واکاوی و مطالعه محتواست. با استفاده از این ابزار امکان شناخت برترین ترندها و کلیدواژه های مورد علاقه مخاطب های هدف مان وجود خواهد داشت. کار با این نرم‎افزار بسیار ساده است. فقط باید موضوعات موردنظرمان را در آن جست‎وجو کنیم. سپس هوش مصنوعی BuzzSumo به پردازش اطلاعات موجود در حوزه کسب و کارمان خواهد پرداخت. در نهایت نیز اطلاعات کاربردی در مورد سلیقه و نحوه فعالیت مخاطب های برندمان در موتورهای جست‎وجو مشخص خواهد شد. از این جا به بعد کار ما استفاده از کلیدواژه ها و دقت به نیازهای اساسی مشتریان در زمینه تولید محتوا خواهد بود.

2. افزایش شهرت لینک ها با ابزار Moz

روابط عمومی و بازاریابی محتوایی

ابزار Moz یکی از پلتفرم های برتر در زمینه رتبه‎بندی مطالب و صفحات سایت است. این ابزار بخشی از شرکت مادر SEOmoz است. شهرت اصلی این شرکت در زمینه استفاده از الگوریتم های هوشمند برای ارزیابی دقیق وضعیت محبوبیت سایت ها و صفحات شان در موتورهای جست‎وجو است. به طور معمول سایت های تحلیلی فقط وضعیت کلی سایت یک برند را نشان می دهد. مزیت اصلی Moz در این میان نمایش وضعیت کلیه بخش های سایت است. به این ترتیب دیگر هیچ بخشی از سایت مان بدون تکلیف نخواهد ماند. علاوه بر نمایش وضعیت واقعی سایت ها، سیستم Moz براساس هوش مصنوعی خود اقدام به تعیین امتیاز برای سایت می کند. فرآیند تعیین امتیاز از 10نمره و براساس ارزیابی وضعیت مدیریت سئو، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات صورت می گیرد. اگر از ابزار Moz برای توسعه وضعیت روابط عمومی برندمان استفاده کنیم، امکان دسترسی به مشاوره آنلاین و رایگان نیز فراهم خواهد بود. همچنین یکی از کارشناس های شرکت نیز برنامه ای کاربردی برای توسعه وضعیت آنلاین روابط عمومی شرکت مان طراحی خواهد کرد.

3. افزایش ترافیک سایت با ابزار Ahrefs

روابط عمومی آنلاین

ابزار Ahrefs یکی از پرکاربردترین پلتفرم های حوزه مدیریت روابط عمومی محسوب می شود. در حقیقت این ابزار توانایی مدیریت کسب و کار را دارد، با این حال به نظر من اتکا به چند نرم افزار مختلف برای مدیریت حوزه روابط عمومی بهتر از امتحان یک نمونه است. همچنین انتخاب نرم‎افزار مناسب بستگی به سطح نیازهای هر شرکت نیز دارد.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

نکته جالب در مورد ابزار Ahrefs ارائه آن در دو نسخه رایگان و ویژه است. به این ترتیب استارت‎آپ ها یا کسب و کارهای کوچک با استفاده از نسخه رایگان امکان رفع تمام نیازهای خود را خواهند داشت. فقط برندهای بزرگ به خرید نسخه ویژه احتیاج پیدا خواهند کرد. تخصص اصلی دست پلتفرم Ahrefs بررسی وضعیت سایت ها و ارائه راهکارهایی برای افزایش ترافیک شان است. به این ترتیب ترافیک سایت شرکت ها بیش از هر زمان دیگری افزایش خواهد یافت. این امر از نظر روابط عمومی اهمیت بالایی دارد. متاسفانه برخی از برندها با استفاده از روش های غیرطبیعی اقدام به افزایش ترافیک سایت شان می کنند، با این حال پلتفرم Ahrefs به صورت کاملا طبیعی و با توصیه های کاربردی امکان افزایش ترافیک را برای برندها فراهم می کند.

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Gaf57gmn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه