استقبال عمومی از بازی های گوشی های هوشمند در طول ماه های اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا افزایش قابل توجهی داشته است. مردم با ساعت های بیشتر حضور در خانه نیاز به سرگرمی های بیشتر و متنوع تری دارند. همین امر استودیو های بازی سازی را نسبت به ارائه عنوان های تازه ترغیب کرده است. در میان بازی های مختلف بتل رویال هایی مانند فورتنایت و PUBG طرفدارهای بسیار زیادی در میان کاربران دارد. براساس مطالعه موسسه لیفت آف، فرا رسیدن سال نوی میلادی تاثیر مثبت قابل توجهی بر روی افزایش استقبال مردم از بازی های پلتفرم گوشی هوشمند خواهد داشت. چالش اصلی در این میان حفظ کاربران در عنوان های بازی است. هزینه جلب نظر کاربران به بازی های موبایلی بسیار اندک است. نکته مهم در این میان دشواری حفظ کاربران است. وقتی گزینه های متعددی پیش روی بازیکنان قرار داشته باشد، حضور مداوم در یک عنوان گزینه ای جذاب نخواهد بود.
استودیوهای بازی سازی تجربه بهتری در زمینه عرضه عنوان های مختلف برای اندروید در مقایسه با IOS دارند. همین امر شرکت اپل را با بحران احتمالی در زمینه تامین بازی های مناسب برای کاربرانش مواجه خواهد ساخت. یکی از دشواری های عرصه تولید بازی برای IOS مربوط به پلتفرم ناسازگارش با موتورهای بازی سازی است بنابراین در عمل فرآیند سازخت بازی برای IOS زمان بیشتری طول خواهد کشید.
میزان وفاداری کاربران به عنوان های بازی در طول سال اخیر افت 17 درصدی داشته است. این امر به معنای نصب یک عنوان بازی و سپس حذفش پس از گذشت 30 روز است. این امر بدل به نوعی بحران برای عنوان های مشهور بازی به منظور حفظ مخاطب هدف شده است. با این حساب علی رغم افزایش انگیزه کاربران برای بازی با گوشی های هوشمند میزان وفاداری شان به عنوان های مختلف به شدت کاهش یافته است. این امر در بلندمدت برای تمام استودیوهای تولید بازی چالشی بزرگ خواهد بود.