دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شما هم مثل بسیاری از کارآفرینان دیگر در سراسر دنیا به دنبال ایده های تازه و خلاقانه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، به احتمال زیاد رویدادهای پاپ آپ جذابیت ویژه ای برای تان خواهد داشت. امروزه با کاهش اثرات همه گیری کرونا تمایل برندها برای برگزاری انواع رویداد به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. تنها مشکل اصلی در این میان هزینه موردنیاز بسیار بالا برای برگزاری رویدادهای رایج در عرصه کسب و کار است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان نوعی مشکل بسیار بزرگ محسوب می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تغییر روند موردنظر هستید، به نسبت کار سختی پیش رو خواهید داشت. 

یکی از ایده های مناسب برای کاهش هزینه های مربوط به رویدادهای حضور و استفاده از گزینه هایی کم هزینه تر در این میان مربوط به رویدادهای پاپ آپ است. این نوع رویدادها به طور کاملا انعطاف پذیر و همراه با ویژگی های منحصر به فردی برگزار می شود. اگر شما هم به دنبال استفاده از این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهبود وضعیت برندتان هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به طور ویژه ای برای تان کاربرد دارد. 

برگزاری رویدادهای پاپ آپ؛ ایده ای اقتصادی برای بازاریابی

رویداد پاپ آپ چیست؟

رویدادهای پاپ آپ در اواخر دهه 90 میلادی و اوایل دهه اول قرن حاضر به طور ویژه ای در بسیاری از کشورها محبوبیت پیدا کردند. این امر در ارتباط با تجربه بسیاری از مردم در شرکت در مراسم های بزرگ و رویدادهای بسیار لوکس تعریف می شود. بر این اساس رویدادهای پاپ آپ در نقطه مقابل آنچه بسیاری از مردم در ذهن داشتند، قرار می گرفت. همین امر برای بسیاری از مردم جذاب و هیجان انگیز بود. افراد و موسسه های تجاری برای برگزاری مراسم های پاپ آپ حتی نیاز به تعیین یک محل خاص ندارند. بر این اساس شما می توانید هر محلی را برای برگزاری مراسم موردنظر مورد توجه قرار دهید. با این حال ویژگی اصلی رویدادهای پاپ آپ برگزاری شان در شهرهای شلوغ دنیاست. 

مطلب مرتبط: برگزاری رویدادهای ترکیبی در دوران کرونا

توسعه فناوری های دیجیتال در طول سال های اخیر بسیاری از ویژگی های زندگی مردم در سراسر دنیا را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده است. در این میان وضعیت رویدادهای پاپ آپ نیز به طور ویژه ای تغییر کرده است. شاید مهمترین تغییر در این میان مربوط به رهایی کارآفرینان از ضرورت انتخاب محل های شلوغ و دعوت از تمام مخاطب های هدف برای شرکت حضوری در مراسم باشد. این امر به لطف فناوری اینترنت به طور قابل ملاحظه ای به کمک برندها آمده است. 

اجازه دهید پیش از اینکه بیشتر درباره رویدادها یا مراسم های پاپ آپ صحبت کنیم، معنای دقیق آن را روشن سازیم. براساس تعریف موسسه ایونت موبی (Event Mobi)، رویداد پاپ آپ شامل مجموعه ای از فعالیت ها و مراسم های موقتی است که به طور ناگهانی و با اعلام قبلی بسیار محدود برگزار شده و پس از چند ساعت یا روز به طور کامل ناپدید می شود. بدون تردید ویژگی موقتی بودن در میان تمام مراسم های کاری و غیرکاری مشهود است. بنابراین تفاوت میان رویدادهای پاپ آپ با دیگر موارد باید به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار گیرد. این نکته شامل المان غافلگیر و ماهیت غیرمنتظره مراسم های موردنظر است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک شایانی خواهد کرد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

یادتان باشد یکی از نکات مهم در رویدادهای پاپ آپ مربوط به تعامل رو در روی شرکت کنندگان با شما یا دیگر افراد است. این امر در نسخه های دیجیتال این رویداد نیز مدنظر قرار دارد، اما شدت آن بسیار کمتر از حالت عادی است. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همین حالا شکل سنتی رویدادهای پاپ آپ را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید واکنش مناسبی از سوی مخاطب هدف تان دریافت نکنید. 

نکاتی برای موفقیت در برگزاری رویدادهای پاپ آپ

اکنون با آشنایی نسبت به مفهوم رویدادهای پاپ آپ امکان پرداختن به مسئله اصلی فراهم شده است. شما برای برگزاری رویدادهای پاپ آپ راهکارهای بسیار زیادی پیش رو دارید. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از توصیه های حرفه ای به منظور پیگیری هرچه بهتر مراسم است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه برخی از نکات و توصیه های حرفه ای برای برگزاری هرچه بهتر این نوع از مراسم ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

برگزاری رویدادهای پاپ آپ؛ ایده ای اقتصادی برای بازاریابی

شناسایی یک هدف مشخص

هر مراسمی در دنیای کسب و کار باید یک هدف مشخص و واضح داشته باشد. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به دنبال استفاده از اهداف چندگانه هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما در مدت زمانی کوتاه توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تحقق اهداف متعددتان را به شدت کاهش می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه فقط یک هدف را برای مراسم تان مدنظر قرار دهید. 

همانطور که پیش از این اشاره شد، مراسم های پاپ آپ ماهیت کوتاه داشته و بیشتر اوقات در مکان های عمومی برگزار می شود. این امر باید برای شما در زمینه انتخاب اهداف درست الهام بخش باشد. بنابراین بیشتر باید بر روی اهداف هماهنگ با اندکی تفریح و شادی برای مشتریان تمرکز نمایید، در غیر این صورت شاید مراسم تان آنقدر برای مشتریان جذاب از آب درنیاید. 

یادتان باشد شما برای انتخاب هدف اصلی در زمینه برگزاری مراسم تان همیشه امکان استفاده از تجربه دیگر برندها را دارید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور حرفه ای کمک خواهد کرد. با این حساب لازم نیست تمام شرایط کار را از ابتدا مورد ارزیابی قرار دهید. گاهی اوقات بهترین راهکارها از ساده ترین مسیر پیدا می شوند. 

مطلب مرتبط: آموزش پروموت کردن رویداد برند با مثال های دقیق

دعوت از مخاطب هدف

استفاده از مراسم های پاپ آپ فقط در صورتی جذابیت دارد که شما برنامه ای ویژه برای حضور دامنه وسیعی از افراد در مراسم تان داشته باشید، در غیر این صورت مراسم شما بسیار کسل کننده و کلیشه ای خواهد شد. چنین امری می تواند وضعیت تان در دنیای کسب و کار را با بحران عمیقی رو به رو سازد. درست به همین خاطر شما از همان ابتدای کارتان باید به دنبال دعوت صریح از مخاطب هدف تان برای شرکت در مراسم باشید. 

نکته مهم در این میان مربوط به ماهیت فوری و در لحظه مراسم های پاپ آپ است. بنابراین شما لازم نیست از ماه ها قبل نسبت به بازاریابی برای برنامه تان اقدام کنید. فقط باید چند روز یا حداکثر یک هفته مانده به اجرای مراسم با انواع ابزارهای در دسترس برندتان نسبت به اطلاع رسانی برای مراسم موردنظر اقدام نمایید. این امر تاثیرگذاری بسیار خوبی بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. 

گاهی اوقات مشتریان در زمینه همکاری با برندها منتظر یک دعوت ساده هستند. اگر شما در رابطه با وضعیت برندتان از چنین دعوت هایی به خوبی استفاده نکنید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که مایل به داشتن یک مراسم پاپ آپ جذاب همراه با استقبال مناسب مشتریان هستید، باید بازاریابی برای آن را نیز در دستور کار قرار دهید.

ایجاد حس تعامل با مخاطب هدف

مراسم های شاد و هیجان انگیز همیشه عناصری از تعامل میان برگزارکننده ها و شرکت کنندگان را به همراه دارد. درست به همین خاطر شما در زمینه استفاده از حس تعامل در مراسم تان باید عملکرد بسیار خوبی از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای ایجاد تجربه ای لذت بخش از حضور در مراسم تان برای مشتریان پیدا نکنید. 

ایجاد تعامل میان حاضران در یک رویداد از راهکارهای بسیار زیادی امکان پذیر است. با این حال یکی از ساده ترین راهکارها در این میان استفاده از یک بازی یا سرگرمی گروهی خواهد بود. چنین امری امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را به شما می دهد. به این ترتیب هیچ مشکلی برای تعامل با مشتریان تان نخواهید داشت. همچنین در این موقعیت ها اغلب اوقات انگیزه حاضران برای خرید از شما نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب شما به خوبی از طریق یک مراسم جذاب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهید. 

برگزاری رویدادهای پاپ آپ؛ ایده ای اقتصادی برای بازاریابی

طراحی استراتژی برای پس از مراسم

اغلب اوقات مراسم های کاری به محض اینکه تمام می شوند، دیگر حتی یک نفر نیز آنها را به یاد نخواهد آورد. شاید این امر برای بسیاری از کارآفرینان عادی قلمداد شود، با این حال از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نوعی فاجعه خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف تان باشید. این امر شامل برنامه ریزی برای پس از پایان مراسم کاری می شود. 

شما برای اینکه پس از پایان مراسم کاری تان هم بر روی مخاطب هدف تاثیر بگذارید، نیازی به راهکارهای عجیب ندارید. تنها نکته مهم در این میان یادآوری خاطرات خوش مراسم تان در شبکه های اجتماعی یا با استفاده از ابزار حیرت انگیز ایمیل است. چنین امری به خوبی شما را برای همیشه در ذهن و خاطره مشتریان باقی نگه می‎دارد. همچنین اگر در بلندمدت به دنبال تکرار مراسم تان باشید هم شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان موردنظر به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. 

مطلب مرتبط: تکنیک هایی برای برگزاری یک رویداد تاثیرگذار

بدون تردید شبکه های اجتماعی برای پیگیری نحوه تاثیرگذاری رویداد پاپ آپ و حتی یادآوری لحظات خوش آن اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال شما همیشه می توانید از سایر روش ها نظیر تماس تلفنی نیز استفاده کنید. این امر اوج احترام و پیگیری برندتان نسبت به وضعیت حاضران در مراسم تان را نشان خواهد داد. با این حساب مشاهده انگیزه بالای حاضران در مراسم های برندتان برای شرکت دوباره در آن امر عجیب یا غیرمنتظره ای نخواهد بود. 

بی شک راهکارهای تاثیرگذاری بر روی مشتریان یا تعامل با آنها در طول سال های اخیر تغییر شگرفی کرده است. در این میان شما می توانید از رویدادهای پاپ آپ به مثابه راهکاری حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان سود ببرید. 

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9LeEQfB5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه