اسپاتیفای در طول سال های اخیر سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی جذب تبلیغات برندها کرده است. بسیاری از کاربران به طور مداوم در تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از اسپاتیفای استفاده می کنند.امروزه هیچ پلتفرم پخش موسیقی آنلاینی به اندازه اسپاتیفای بر روی کاربران نفوذ ندارد. این پلتفرم در تازه ترین اقدام استارت آپ مگافون را به قیمت 235 میلیون دلار خریداری کرده است. مگافون یک استارت آپ اختصاصی برای تولید و بارگذاری پادکست محسوب می شود.
یکی از انتقادهای همیشگی به اسپاتیفای شرایط دشوار بارگذاری پادکست در سرویس اش بود. این امر بسیاری از تولیدکنندگان حرفه ای پادکست را نسبت به فعالیت در اسپاتیفای ناامید کرد. امروزه بسیاری از پادکست های مهم از اسپاتیفای فقط برای اطلاع رسانی درباره انتشار نسخه جدید برنامه شان استفاده می کنند بنابراین این پلتفرم مشهور پخش موسیقی آنلاین عرصه پخش پادکست را به طور جدی باخته است.
خرید مگافون امکان دسترسی به 60 هزار مخاطب مختلف را فراهم کرده است. اسپاتیفای در خرید این پلتفرم توجهی به توسعه مخاطب هدفش براساس کاربران مگافون نداشته است. نکته مهم در این میان استفاده از مگافون برای توسعه توانایی تولید و بارگذاری پادکست در اسپاتیفای است. با این حساب معامله موردنظر جذابیت های بسیار زیادی برای کاربران اسپاتیفای و همچنین همکاران تبلیغاتی این برند دارد.
مطلب مرتبط: افزایش راحتی کاربران استراتژی جدید اسپاتیفای
رونمایی از سرویس هایی نظیر گوگل پادکست در طول سال های اخیر شرایط را برای اسپاتیفای به شدت دشوار کرده است. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از اسپاتیفای را از دست داده اند. این امر در فرآیند خرید مگافون از سوی اسپاتیفای تاثیر بسیار زیادی داشته است.