اپ رسمی برند نایک در طول دوران کرونا کمک شایانی به افزایش میزان فروش این برند در بازارهای مختلف کرده است. بسیاری از برندها با آغاز بحران کرونا ضررهای هنگفتی را تجربه کرده اند. این امر در مورد برند نایک به طور برعکس روی داده است. این امر به دلیل استفاده درست از فناوری های در دسترس برند به منظور ادامه تعامل با مشتریان و عرضه محصولات موردنیازشان صورت گرفته است. برند نایکی دارای شعبه های فروش حضوری در بسیاری از بازارهای دنیاست. این امر در نگاه نخست نایک را برندی بی توجه به فروش آنلاین تصویر می کند. نکته مهم درخصوص نایک توجه ویژه اش به شرایط بازارهای جهانی و همچنین ترندهای تازه در حوزه فروش است. همین امر از چند سال پیش موجب سرمایه گذاری نایک بر روی اپ رسمی اش شده است.
شروع بحران کرونا به معنای وقت گذرانی هرچه بیشتر مردم در خانه و کاهش تمایل شان برای حضور در خرده فروشی ها و شعبه های رسمی برندها، حتی پس از بازگشایی آنها، است بنابراین برندها برای تداوم تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ادامه روند فروش نیازمند راهکارهای تازه ای هستند. نایک در این راستا به سرعت فروش مستقیم از طریق اپ رسمی اش را در دستور کار قرار داد. اگر از مشتریان نایک باشید، به خوبی از نقش اپ رسمی این برند در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آگاهی دارید. برند نایک علاوه بر فروش محصولاتش در اپ رسمی خود اقدام به ارائه خدمات مربوط به تناسب اندام و انواع ورزش های حرفه ای می کند. بسیاری از اینفلوئنسرها نسبت به معرفی ویژگی های اپ نایک در زمینه ارائه برنامه تمرینی اقدام کرده اند بنابراین اپ رسمی این برند فقط یک پلتفرم فروش ساده نیست. این اپ نقش مهمی در تعامل با مشتریان و افراد علاقه مند به حوزه ورزش بازی می کند.
مطلب مرتبط: رشد 150 درصدی استفاده از اپ نایک
براساس گزارش رسمی نایک، سود ناشی از فروش محصولات این برند در ماه نوامبر نسبت به ابتدای شروع بحران کرونا 84 درصد افزایش داشته است. این امر به معنای مدیریت بهینه شرایط کرونایی از سوی نایک است. بدون تردید این امر با استفاده از تکنیک های مختلفی روی داده است. در این میان محوریت اپ رسمی نایک مشخص ترین نماد نوآوری آنها در طول دوران کرونا محسوب می شود.
براساس اعلام نظر جان دناهو، مدیرعامل و رئیس برند نایک، مهمترین هنجار جدید عرصه کسب و کار مربوط به استفاده از فناوری های دیجیتال است: «فناوری دیجیتال در رفتار مشتریان نقش مهمی را ایفا می کند. امروزه مشتریان دیگر براساس الگوهای سنتی خرید نمی کنند. این امر در حوزه تعامل با برندها نیز معطوف به استفاده هرچه وسیع تر از فناوری های دیجیتال برای تجربه خرید ساده تر شده است.»
برند نایک در طول دهه های متمادی همیشه در تلاش برای حضور در کنار مشتریان بوده است. این امر در طول دوران کرونا با مشکلات بسیار زیادی همراه شد. بدون شک نگاهی کوتاه به وضعیت عرصه کسب و کار نمایانگر چالش های گسترده کسب و کارهای مختلف برای تداوم وضعیت مطلوب شان است. نایک در این میان بر روی اپ رسمی اش برای تداوم ارتباط با مشتریان و حضور در کنارشان استفاده کرده است. این امر فقط شامل فروش محصولات با استفاده از اپ رسمی نیست، بلکه پیگیری وضعیت مشتریان و ارائه توصیه های پزشکی به آنها نیز در دستور کار قرار گرفته است. این نکات نقش مهمی در موفقیت بازاریابی نایک و همچنین افزایش سودش در طول ماه های اخیر داشته است.
اپ رسمی نایک در اپ استور به عنوان دوازدهمین اپ در جدول دانلودها قرار دارد. این رتبه برای یک اپ تجاری بسیار مطلوب است. تولید محتوای جذاب برای کاربران در قالب اپ نایک بر محبوبیتش افزوده است، با این حساب بازاریاب های نایک به جای تمرکز بر روی سایر بخش های بازاریابی مانند سایت رسمی یا وبلاگ به سوی توجه فزاینده به اپ رسمی گرایش پیدا کرده اند. این امر هماهنگ با تغییرات در رفتار کاربران در طول دوران کروناست. بسیاری از مردم در طول دوران کرونا تمایلی برای تعامل با برندها نشان نمی دهند. این امر ناشی از بی انگیزگی برای مراجعه به سایت رسمی برند و طی سیر طولانی ثبت نام در آن است. نایک امکان ورود به اپ رسمی اش با حساب گوگل، یاهو و مایکروسافت را فراهم کرده است بنابراین فرآیند عضویت کاربران بسیار ساده و سریع صورت می گیرد.
برندهای بزرگ به طور معمول دسترسی پیش از موعد برای محصولات تازه شان را بدل به شیوه ای تبلیغاتی می کنند. نایک نیز برای افزایش توجه کاربران به اپ رسمی اش اقدام به عرضه برخی از محصولات جدیدش به صورت پیش از موعد در آن کرده است. بنابراین کاربران در صورت ثبت نام در اپ رسمی نایک امکان خرید زودتر از موعد محصولات این غول عرصه تجهیزت ورزشی را خواهند یافت.
امروزه بسیاری از مردم در سراسر دنیا از اپ های ورزشی برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام استفاده می کنند. نایک در این میان نقش مهمی برای اپ رسمی اش تعریف کرده است. بر این اساس کاربران امکان بهره مندی از انواع تمرین های مختلف برای ورزش در خانه را دارند. مهمترین مسئله در این میان توجه نایک به خانه نشینی مردم در طول زمان ای فراغت شان است بنابراین تمرین در خانه مهمترین نکته برای جلب نظر مخاطب هدف محسوب می شود.
مطلب مرتبط: رونمایی نایک از فروشگاه های جدیدش
استفاده از مربی های ورزشی و ورزشکاران حرفه ای به منظور طراحی برنامه های مختلف ورزشی اهمیت بسیار زیادی دارد. نایک در این زمینه عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. تمرین های اپ رسمی این برند براساس نظارت مستقیم ورزشکاران حرفه ای و مربیان آنها طراحی شده است. همین امر موجب افزایش تمایل کاربران برای استفاده از تمرین های مختلف اپ نایک شده است. این نکته در بلندمدت برای نایک اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بسیاری از برندها در طول زمان تغییرات مهمی در نحوه بازاریابی شان ایجاد می کنند. نایک نیز در این میان با سرمایه گذاری درست بر روی همکاری با مربی های ورزشی برای ارائه تمرین های ورزشی اقدام به جلب نظر کاربران گسترده کرده است.