جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش موسسه هاب اسپات در سال 2021، اغلب بازاریاب ها در طول سال جاری به دنبال پیدا کردن شبکه های اجتماعی تازه برای سرمایه گذاری و فعالیت بازاریابی بوده اند. این امر همزمان با گسترش نسل جدید شبکه های اجتماعی و نیاز برندها برای حضور در آنها صورت گرفته است. نکته مهم در این میان دشواری های پیدا کردن پلتفرم های تازه و مطمئن برای سرمایه گذاری بازاریابی است. اگر شما در این میان اشتباهی انجام دهید، علاوه بر بودجه برندتان بخش مهمی از زمان تان را نیز از دست خواهید داد. 

وقتی شما از یک اپ در گوگل پلی یا اپل استور بازدید می کنید، به احتمال زیاد اول از همه نظرات کاربران درباره اش شما را به خودش جلب می کند. این امر درباره اپ هایی که تحت عنوان شبکه اجتماعی منتشر می شود نیز مصداق دارد. بنابراین شما باید با توجه کافی به وضعیت بازاریابی تان اقدام به انتخاب یک پلتفرم برای توسعه برندتان نمایید. در این میان نظرات دیگر بازاریاب ها و به طور کلی کاربران نیز مهم خواهد بود. 

برخی از برندها برای انتخاب یک پلتفرم تازه و بازاریابی در آن دشواری های بسیاری زیادی را پشت سر می گذارند. این امر مشکلات زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. وقتی شما سختگیری زیاد برای انتخاب پلتفرم تازه بازاریابی صورت دهید، به طور طبیعی از دیگر رقبای تان در این مسیر عقب خواهید افتاد. درست به همین خاطر سرعت عمل بازاریاب ها در انتخاب پلتفرمی تازه اهمیت بالایی دارد. اگر شما هم برای انتخاب یک شبکه اجتماعی تازه مشکلات بسیار زیادی دارید، مقاله کنونی راهکارهای زیادی برای تان به همراه خواهد داشت. 

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین شبکه های اجتماعی تازه تاسیس در سراسر دنیا برای سرمایه گذاری بازاریابی است. پیش از اینکه به سراغ معرفی این اپ ها برویم، باید اندکی درباره ترندهای احتمالی در زمینه شبکه های اجتماعی در سال 2022 صحبت کنیم. بدون شک بازاریاب ها باید براساس این ترندها اقدام به انتخاب یک پلتفرم تازه و سرمایه گذاری بر روی آن نمایند. 

مهمترین ترند برای سال 2022 استفاده از فرمت صوت در ساماندهی شبکه های اجتماعی خواهد بود. این امر در طول یک سال اخیر اهمیت بسیار زیادی در میان کاربران شبکه های اجتماعی پیدا کرده است. بنابراین در طول سال آتی نیز چنین امری به قوت خود باقی خواهد ماند. اگر شما به دنبال سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی تازه هستید، باید اول از همه فرمت صوتی را مدنظر قرار دهید. در این رابطه پلتفرمی مثل کلاب هاوس اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: افزایش دامنه انتخاب کاربران در مورد پلتفرم های اجتماعی

یکی دیگر از ترندهای مهم محصول ترکیب میان دو ترند قدیمی تر است. بی شک هر بازاریابی در طول دوران حرفه ای خودش اقدام به نمایش پشت صحنه کسب و کار کرده است. این امر طرفدارهای بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید این نکات را جدی بگیرید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مشتریان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. ترند قدیمی دیگری که در این میان به کار گرفته شده است، شامل استفاده از ویدئوهای لایو است. ویدئوهای لایو در طول یک دهه اخیر موجب تعامل بهینه میان برندها و مشتریان شان شده است. ترند تازه ای که از دل این نمونه قدیمی بیرون آمده است، شامل نمایش پشت صحنه کسب و کار از طریق ویدئوهای لایو است. این امر جذابیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها داشته است. به این ترتیب شما علاوه بر نمایش پشت صحنه جذاب برندتان امکان پاسخگویی زنده به سوالات و نظرات مشتریان را نیز خواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها و نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. 

براساس مطالعه ما در موسسه هاب اسپات، نزدیک به 65 درصد از بازاریاب ها در سراسر دنیا استفاده از گزینه لایو در گفت و گوهای صوتی را به نمونه ویدئویی ترجیح می دهد. بی شک این امر ناشی از رواج پادکست ها در میان کاربران و تمایل آنها برای ارتباط صوتی است. اگر شما هم در این میان به دنبال جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن هستید، باید نسبت به استفاده از این ترند واکنش نشان دهید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر کاربران و سرمایه گذاری موفق بازاریابی به شدت کاهش پیدا می کند. 

بی شک به روز رسانی وضعیت بازاریابی برند اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها در این میان با مشکلات اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان رو به رو هستند. بنابراین اگر شما هم به دنبال جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن و انتخاب پلتفرمی کاربردی برای فعالیت بازاریابی تان هستید، باید به این ترندهای مهم توجه نشان دهید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

اکنون که با برخی از مهمترین ترندها در رابطه با شبکه های اجتماعی در سال 2022 آشنا شدید، باید سری هم به مهمترین پلتفرم های دنیا بزنیم. این امر اطلاعات خوبی در اختیار شما برای سرمایه گذاری درست در این رابطه قرار می دهد. در ادامه برخی از مهمترین پلتفرم های بازاریابی برای سرمایه گذاری و فعالیت در سال پیش رو را با هم مرور خواهیم کرد. 

توییچ (Twitch)

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

آیا تا به حال ویدئوهای لایو درباره بازی های رایانه ای را دنبال کرده اید؟ تماشای بازی زنده گیمرهای محبوب در سراسر دنیا شاید برای برخی از نسل ها امر عجیبی باشد، اما نسل جوان بدان علاقه زیادی دارد. همین امر ایده راه اندازی توییچ را شکل داده است. این پلتفرم در سال 2011 راه اندازی شد. با این حال در طول 3-2 سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه بدان توجه داشته باشید.

امروزه توییچ به طور میانگین 140 میلیون کاربر روزانه فعال دارد. این آمار برای یک پلتفرم عادی شاید بسیار پایین باشد، اما از آنجایی که شبکه اجتماعی مورد بحث ما به طور تخصصی برای گیمرها طراحی شده آمار بسیار خوبی را نشان می دهد. شما با سرمایه گذاری بر روی این پلتفرم می توانید نسبت به نتیجه بخشی فعالیت های بازاریابی تان در حوزه تعامل با گیمرها و افراد علاقه مند به این حوزه مطمئن شوید. 

نحوه کار با توییچ از سوی کاربران بسیار ساده است. به عنوان مثال، شما هنگام اجرای بازی فورتنایت امکان استفاده از توییچ برای بارگذاری زنده گیم پلی تان با دیگران را دارید. این امر به شما فرصت تبدیل شدن به یک استریمر و همچنین گیمر حرفه ای را می دهد. اگر شما هم در طول سال های اخیر به طور مداوم دنبال راهکاری برای تبدیل شدن به استریمر و گیمر در دنیای جذاب بازی‎ها بوده اید، اکنون فرصت طلایی برای تان فراهم شده است. 

کسب و کارهایی که به طور تخصصی در تلاش برای جلب نظر مشتریان در حوزه گیم هستند، باید همیشه استفاده درستی از توییچ داشته باشند. این امر می تواند در ساده ترین شکل ممکن حمایت مالی از گیمرهای مشهور یا در وضعیت پیشرفته تر میزبانی از برگزاری رویدادهای آنلاین درباره حوزه بازی و سرگرمی باشد. این امر می تواند شما را در مدت زمانی محدود تبدیل به برندی جذاب و دوست داشتی برای مشتریان سازد. 

مطلب مرتبط: پلتفرم های در حال توسعه و شکل‏دهی به انتظارات مشتریان

دیسکورد (Discord)

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

دیکسورد یکی دیگر از پلتفرم های تازه و محبوب در میان کاربران نسل جوان است. بسیاری از کاربران انتظارات مشخصی از یک پلتفرم اجتماعی دارند. به اشتراک گذاری عکس، ویدئو و همچنین ارسال پیام به طور مستقیم برای کاربران از جمله این انتظارات محسوب می شود. اگرچه دیسکورد امکان آخر را پشتیبانی می کند، اما در آن خبری از بارگذاری عکس و ویدئو برای دیگران نیست. در عوض شما امکان مکالمه صوتی زنده با دیگر دوستان تان را خواهید داشت. 

دیسکورد در میان شبکه های اجتماعی دیگر با تاسیس در سال 2015 به نسبت جوان تر محسوب می شود. نکته مهم اینکه این پلتفرم نیز مانند توییچ نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال در روز دارد. این امر دیسکورد را به رغم پایین تر بودن کاربران فعالش در مقایسه با توییچ در رده همان پلتفرم قرار داده است. نکته جالب اینکه بسیاری از بازاریاب ها از دیسکورد برای ارتباط زنده با مخاطب هدف شان سود می برند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در این رابطه هستید، می توانید به ساده ترین شکل ممکن از این پلتفرم سود ببرید. 

بسیاری از گیمرها در سراسر دنیا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از دیسکورد استفاده می کنند. به علاوه، در بازی های آنلاین نیز امکان گفت و گوی صوتی از طریق دیسکورد با کیفیت بسیار بالاتر وجود دارد. همین امر دیسکورد را بدل به پلتفرمی ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کرده است. 

اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف علاقه مند به حوزه گیم هستید، دیسکورد گزینه ای جذاب برای شما خواهد بود. شاید کار کردن با چنین پلتفرمی در نگاه نخست بسیار سخت باشد، اما شما به مرور زمان به کار با آن عادت خواهید کرد. بنابراین نیازی برای نگرانی نسبت به شیوه کار با این پلتفرم جذاب وجود ندارد. تنها نکته مهم در این میان تمرین و تکرار مداوم برای آشنایی با دیسکورد است، در غیر این صورت شاید شما به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با مشکل رو به رو شوید. 

تیک تاک

تیک تاک آنقدر پلتفرم معروفی هست که حتی نیاز به معرفی نیز نداشته باشد. این شبکه اجتماعی چینی در سال 2017 تاسیس شد و خیلی زود بدل به گزینه ای جذاب برای بسیاری از کاربران گردید. امروزه تیک تاک به طور میانگین نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال در روز دارد. این رقم برای یک شبکه اجتماعی که کمتر از پنج سال از راه اندازی اش می گذرد، آمار بسیار خوبی محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای بازاریابی و فعالیت در تیک تاک علاقه نشان داده اند. 

اگر شما به دنبال یک پلتفرم جذاب برای تعامل بصری با مخاطب هدف تان براساس ویدئوهای کوتاه هستید، هیچ رقیبی به اندازه تیک تاک نظرتان را جلب نخواهد کرد. این پلتفرم به شما امکان شخصی سازی انواع ویدئوها برای نمایش به مخاطب هدف را فراهم می سازد. در کنار این موضوع همکاری با کاربران برای تولید محتوای بهتر و همچنین ابزارهای متنوع برای بازاریابی را نیز باید قرار داد. همین امر تیک تاک را بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب برای سرمایه گذاری بازاریابی در سال پیش رو خواهد کرد. 

بی شک بسیاری از برندها تا به حال حضور در فضای تیک تاک را تجربه کرده اند. اگر شما در میان چنین برندهایی قرار ندارید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید. سال پیش رو شاید تنها فرصت شما برای اعمال تغییر در این وضعیت باشد. بنابراین باید با دقت تمام وضعیت موردنظر را تحت نظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس کافی برای جلب نظر مشتریان را از دست می دهید. 

مطلب مرتبط: آینده پلتفرم های رسانه های اجتماعی و استفاده از آنها در کسب و کار

امروزه بازنشر ویدئوهای مشهور تیک تاک امر تازه ای محسوب نمی شود. شما برای جلب نظر مشتریان امکان ایجاد اکانت در تیک تاک و سپس بازنشر ویدئوهای تان در این پلتفرم در دیگر نمونه ها مثل اینستاگرام یا توییتر را نیز خواهید داشت. چنین امری برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بهترین راهکار خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه این راه حل جذاب را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت مشکلات تان برای جلب نظر مشتریان به شدت پیچیده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

امروزه چهره های شناخته‎شده بسیار زیادی در تیک تاک حضور رسمی دارند. در این میان برندهای متنوعی نیز کارشان در این پلتفرم را شروع کرده اند. با این حساب شما مسیر چندان دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان در این فضا نخواهید داشت. 

کلاب هاوس

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

کلاب هاوس مشهورترین پلتفرم آنلاین در طول یک سال اخیر بوده است. این پلتفرم نظر بسیاری از کاربران را در طول همین مدت زمان کوتاه جلب کرده است. کلاب هاوس در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی خیلی جوان به حساب می آید. این استارت آپ تازه در سال 2020 راه اندازی شده است. بنابراین شما به خوبی می توانید اهمیت ایده پشت یک شبکه اجتماعی را درک کنید. 

توسعه دهندگان کلاب هاوس با این امید که جریان استفاده از پادکست در زمینه بهره گیری از گفت و گوهای لایو و دسته جمعی نیز جواب دهد، این پلتفرم را روانه بازار کرده اند. نکته مهم اینکه ایده موردنظر به خوبی جواب داده است. امروزه کلاب هاوس به طور میانگین 10 میلیون کاربر فعال در طول روز دارد. از آنجایی که تنها قابلیت مهم در کلاب هاوس برگزاری اتاق و سخنرانی است، این آمار چندان عجیب به نظر نمی رسد. 

امروزه بسیاری از برندها مراسم های مهم شان را در کلاب هاوس برگزار می کنند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان و گفت و گوی زنده به آنها امکان سرمایه گذاری بر روی کلاب هاوس را خواهید داشت. این امر شاید برای شما شرایط بسیار دشواری را ایجاد کند، اما از نظر هماهنگی با شرایط تازه در شبکه های اجتماعی بسیار مهم محسوب می شود. 

یکی از نکات جالب برای حضور در کلاب هاوس، عدم نیاز به استفاده از یک شماره همراه شخصی برای برندهاست. بر این اساس شما با احراز هویت برندتان در کلاب هاوس می توانید به طور رسمی اکانتی برای برندتان داشته باشید. این امر می تواند به شما برای برگزاری اتاق های کاربردی و جلب اعتماد کاربران کمک کند. 

کافئین

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

کافئین نوعی تلویزیون آنلاین محسوب می شود که از سال 2018 در پی تغییر استراتژی اش تبدیل به پلتفرم آنلاین شده است. همانطور که می شود حدس زد، این پلتفرم به کاربران برای اجرای برنامه های لایو کمک می کند. نکته جالب اینکه کافئین، برخلاف کلاب هاوس، فقط مکانی برای گفت و گوی زنده نیست. در عوض شما می توانید تعاملات بسیار نزدیک تری نیز با کاربران داشته باشید. این امر برای برندها جذابیت زیادی دارد. اگر شما به دنبال فضایی برای تعامل مناسب با مخاطب هدف تان و ایجاد رابطه ای صمیمانه با آنها هستید، کافئین گزینه مناسبی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 5 برند موفق در بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر پلتفرم های اجتماعی کدامند / درس هایی از برندهای موفق در شبکه های اجتماعی

این اپ از سال 2016 کارش را شروع کرده است، اما در سال 2018 با یک بازنگری اساسی تبدیل به پلتفرم کنونی شد. شاید تنها نکته نگران کننده درباره این پلتفرم جذاب مشخص نبودن تعداد کاربران فعال روزانه اش است. همین امر بسیاری از برندها را نسبت به حضور در کافئین مردد ساخته است. به همین خاطر اگر شما به دنبال حضور در شبکه های اجتماعی تازه هستید، شاید کافئین برای شروع گزینه خوبی نباشد، اما بی شک به عنوان یک شبکه اجتماعی در حال رشد باید مورد توجه قرار گیرد. 

یکی از نکات امیدوارکننده درباره کافئین آمار مطلوبش درباره جذب سرمایه است. این استارت آپ در سال 2019 نزدیک به 290 میلیون دلار سرمایه جلب کرده است. نکته جالب ماجرا توسعه کافئین به طور چشمگیر در طول دو سال اخیر است. با این حساب سرمایه گذاری موردنظر بر روی کافئین به خوبی جواب داده است. 

اینستاگرام ریلز

پلتفرم های بازاریابی مهم برای سال 2022

ریلز یکی از سرویس های تازه در اینستاگرام محسوب می شود. اگر IGTV به طور مشخص برای رقابت با یوتیوب وارد بازار شد، ماجرای ریلز به طور کامل متفاوت است. ریلز برای رقابت با تیک تاک در طول چند سال اخیر طراحی شده است. نکته مهم اینکه استقبال کاربران از آن موفقیت اینستاگرام برای رقابت با حریف چینی اش را نشان می دهد. 

شما در ریلز امکان انتشار ویدئوهای کوتاه همراه با موزیک متن را خواهید داشت. چنین امری برای بازاریاب هایی که علاقه بالایی به تولید محتوای کوتاه ویدئویی همراه با تم موزیکال دارند، مناسب خواهد بود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سوی استفاده از این امکان تازه اینستاگرام جهت گیری کرده اند. با توجه به اینکه اینستاگرام تعداد بالایی از کاربران را در کنار خودش دارد، سرمایه گذاری بر روی این بخش از آن منطقی و سودآور محسوب می شود. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9q0pE0sf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه