براساس اعلام نظر رسمی مدیران برند جگوار، تیم بازاریابی این برند انگلیسی در تازه ترین اقدا م شان از یک تبلیغ منحصر به فرد رونمایی کرده است. این امر در راستای رونمایی از جدیدترین خودروی جگوار برای بازاریابی جهانی در سال 2020 است. بدون تردید طرفدارهای برند جگوار از این اقدام هیجانزده خواهند شد. اگرچه رونمایی از خودروی موردنظر با اندکی تاخیر روی داد، اما ادعای تیم سازنده تلاش برای افزایش حداکثری امکانات محصول جدید است.
کمپین تبلیغاتی برند جگوار در فرمت 15 ثانیه ای و به کارگردانی ویلیام بارتلت، کارگردان مشهور عرصه تبلیغات، تولید شده است. همکاری میان جگوار و بارتلت بیانگر تلاش تیم بازاریابی این شرکت برای تولید یکی از بهترین کمپین های چند سال اخیر است. یکی از انتقادات همیشگی به برند جگوار عدم توجه کافی به تولید کمپین های جذاب در مقایسه با رقبایش بود. این شهرت منفی براساس اطلاعات در دسترس، امسال تغییر خواهد کرد. نکته جالب در این میان سابقه ویلیام بارتلت در زمینه ایدهپردازی سری فیلم های جیمز باند است. وی حتی برخی از تیزرهای تبلیغاتی فیلم های جیمز باند را نیز کارگردانی کرده است. با این حساب ما با یک تیم کاملا حرفه ای در زمینه بازاریابی تبلیغات مواجه هستیم.
کمپین تازه برند جگوار به دلیل صحنه های اکشن متعدد ترکیبی از فیلمبرداری و صحنه های واقعیت افزوده است. در این راستا برخی از بهترین گرافیست ها و طراح های جلوه های ویژه با جگوار همکاری کرده اند. تعدد مکان های ضبط کلیپ 15ثانیه ای جگوار در نوع خود جذاب است. بر این اساس صحنه های مختلفی از قبیل مسابقه با اسب های وحشی، عبور از کنار رودخانه و همچنین پرش از ارتفاع در این کلیپ 15 ثانیه ای جا دارد. آژانس تبلیغاتی اسپارک 44 با همکاری استودیو FrameStore Pictures تهیه این کلیپ را برعهده داشته اند. بررسی سابقه بازاریابی و تبلیغات موفق این دو آژانس نوید موفقیت هرچه بیشتر جگوار در سال جاری را می دهد.
مطلب مرتبط: ۱۰ نکته برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق
وقتی شما با ایدهپرداز سری فیلم های جیمز باند همکاری می کنید، مشاهده برخی از صحنه های قدیمی و آشنای این مجموعه در تبلیغ تان طبیعی خواهد بود. این اتفاق دقیقا در مود تجربه کمپین تازه جگوار قابل مشاهده است. این امر به تنهایی موجب جلب توجه علاقهمندان به سری فیلم های جیمز باند شده است، بنابراین ما باید انتظار مجموعه ای از صحنه های اکشن در ویدئوی تبلیغاتی جگوار را داشته باشیم. مشاهده این تبلیغ کوتاه به خوبی انتظارات طرفدارهای سری فیلم های جیمز باند و همچنین عاشقان خودروهای اسپرت را برآورده خواهد کرد. بر این اساس شاید ما فقط به یک زمان مناسب برای مشاهده ویدئوی تبلیغاتی جگوار به دور از سر و صدای روزمره نیاز داشته باشیم.
برند جگوار در تازه ترین اقدام مدیریتی اش 10درصد از نیروی کاری برند در سراسر دنیا را تعدیل کرد. این امر همراه با تغییر آژانس تبلیغاتی شرکت پس از دو سال همکاری با موسسه فیونا بود. به این ترتیب نیت مدیران ارشد جگوار برای ایجاد تغییرات اساسی در زمینه بازاریابی و همچنین مدیریت برند کاملا جدی است. این شرکت در طول سال های اخیر بر روی تولید خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری بسیار زیادی کرده است، با این حال فقدان بازاریابی مناسب امکان فروش قابل توجه خودروهای نسل جدید را به جگوار نداده است. شاید امسال شروعی برای رفع مشکلات بازاریابی این غول خودروسازی انگلیسی باشد. در این صورت برندهای بزرگ آلمانی و آمریکایی باید خود را برای رقابت با یکی از خوشنام ترین خودروسازهای تاریخ آماده کنند. این امر همراه با افزایش 20درصدی بودجه بازاریابی و تبلیغاتی جگوار نظر هر کارشناسی را جلب خواهد کرد.