در زمینه تکنولوژی یکی از آمارهای بسیار جذاب، مقایسه برندها از نظر میزان سودآوری محسوب می شود. اینستاگرام در سال 2012 توسط فیس بوک و یوتیوب در سال 2006 توسط گوگل خریداری شد. هر دو این شبکه ها از محبوبیت بسیار بالا در جهان برخوردار بوده و بهترین های حوزه خود (فیلم و عکس) محسوب می شوند، با این حال جدیدترین آمارها حاکی از آن است که میزان سودآوری اینستاگرام در سال گذشته، 5 میلیارد دلار بیشتر از رقیب خود بوده است. اگرچه این رقم فوق العاده محسوب شده و در ظاهر باید اینستاگرام را برنده اعلام کنیم، با این حال فراموش نکنید که یوتیوب سود خود را با کاربران تقسیم می کند. این امر اقدامی است که ابدا در اینستاگرام دیده نمی شود.
به همین خاطر برای ارائه یک آمار درست، لازم است تا به این جنبه نیز توجه شود، با این حال با توجه به این امر که محتواهای ویدئویی محبوب ترین نوع معرفی می شوند، پیش بینی می شد که یوتیوب به عنوان بزرگ ترین وب سایت به اشتراک گذاشتن ویدئو، بتواند با اختلافی چشمگیر اینستاگرام را پشت سر بگذارد، با این حال شرایط حال حاضر به خوبی نشان می دهد که این تصور چندان هم درست نبوده و نباید صرفا ویدئو را در جایگاه بالاتری از عکس قرار دهیم. همین امر نیز باعث شده است تا یوتیوب اخیرا بخش استوری را به ساختار خود اضافه کند. اینستاگرام نیز برای خارج شدن از تک محوری، از مدت ها قبل بخش IGTV را با هدف تبدیل شدن به بستری مناسب برای به اشتراک گذاشتن ویدئو ها، ایجاد کرده است. حال باید دید که در سال جدید، کدام یک از این دو شبکه موفق می شود تا عملکرد بهتری را داشته باشد.