برند IKEA به تازگی اقدام به رونمایی از کمپین «چهار هفته حیرت انگیز» کرده است. این کمپین در تلاش برای بازنمایی حال و هوای کریسمس و تعطیلات عادی خانواده ها در شرایط کنونی است. کمپین موردنظر بخش قابل توجهی از هدفش بر روی کمک به خانواده ها برای کنار آمدن با شرایط پرفشار کنونی است. وضعیت ناشی از رعایت نکات بهداشتی پیرامون کرونا ماهیت مراسم کریسمس خانواده ها را تغییر داده است. اکنون دیگر خبری از دورهمی های دوستانه نیست. همین امر فشار مضاعفی برای خانواده ها خواهد بود.
یکی از ایرادات همیشگی کمپین های بازاریابی مربوط به کریسمس ماهیت تکراری و کلیشه ای آنهاست. همین نکته بسیاری از کاربران را نسبت به کمپین های دارای تم کریسمس بدبین کرده است. برند IKEA در این میان در تلاش برای رفع این مشکل به سراغ مسئله فشار ناشی از کرونا بر روی خانواده ها رفته است. بی شک IKEA به عنوان یک برند تولید کننده لوازم خانگی مقرون به صرفه امکان تاثیرگذاری قابل ملاحظه ای بر روی مشتریان در این حوزه را خواهد داشت.
کمپین جدید IKEA دارای ماهیت به شدت صادقانه ای است. اعتراف به سالی سخت برای خانواده ها و به طور کلی تمام مردم نکته تازه ای نیست. مسئله اساسی تعهد IKEA برای کمک به خانواده ها برای کاهش فشارهای مختلف از روی دوش آنهاست. این امر در حوزه های مختلفی معنا پیدا می کند. بخشی از فرآیند مورد نظر شامل تولید محتوای جذاب و سرگرم ساختن مخاطب هدف در تعطیلات سال نو است. بخش دیگر نیز شامل فراهم سازی شرایط پرداخت اقساطی و همچنین ارائه تخفیف های مناسب به مشتریان وفادار برند است. با این حساب کمپین IKEA برای کریسمس امسال هماهنگی بسیار زیادی با دغدغه خانواده ها دارد.