آخرین آمارها حاکی از آن است که اینستاگرام در سال گذشته درآمد بالاتری را در مقایسه با بزرگ ترین پایگاه به اشتراک گذاری ویدئو (یوتیوب) داشته است، با این حال این شبکه هنوز هم پس از مدت ها که بخش IGTV را برای پوشش محتواهای ویدئویی راه اندازی کرده است، موفقیت چندانی را به دست نیاورده و همین امر باعث شده است تا به دنبال ایجاد تغییراتی در سیاست های خود باشد. یکی از انتقادهای همیشگی به اینستاگرام این است که به مانند یوتیوب کاربران را در سود خود شریک نمی کند. درواقع در یوتیوب شما به ازای تبلیغات، درصدی را دریافت خواهید کرد که این امر تا به امروز در اینستاگرام دیده نمی شود، با این حال مارک زاکربرگ اعلام کرده است که امکان پخش تبلیغ به زودی به این شبکه اضافه خواهد شد و افراد درست به مانند یوتیوب درصدی را به ازای آن دریافت خواهند کرد. این طرح جدید، Partner Program نام داشته و از مدت ها قبل در فیس بوک نیز به اجرا گذاشته می شد.
در این رابطه مدیرعامل اینستاگرام آقای آدام موسری عنوان کرده است که IGTV برای بقا نیاز به برنامه های جدیدی دارد. بدون شک محتواهای ویدئویی جذابیت بسیار بالایی داشته و شبکه هایی نظیر تیک تاک با تکیه بر این بخش موفق به رشدی سریع شده اند. به همین خاطر اینستاگرام نباید در این رقابت عقب بماند. طرح جدید می تواند مشوق فعالیت بیشتر افراد باشد، با این حال این طرح هنوز در دست آزمایش قرار داشته و با توجه به این امر که هنوز از طرح های دیگر این شرکت نظیر حذف لایک به اجرای همگانی درنیامده است، احتمالا شاهد شروع کار آن حداقل تا چند ماه آینده نخواهیم بود.