یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پردرآمدترین سرمربی های فوتبال در سال 2022

1 سال پیش ( 1401/10/25 )
نویسنده : چاد هری   مترجم : امیر آل علی  

همواره آمارهای مرتبط با فوتبال به خاطر اینکه پرطرفدارترین ورزش جهان و یکی از سودآورترین فعالیت های اقتصادی محسوب می شود، توجهات زیادی را به سمت خود جلب می کند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها چند هفته از پایان جام جهانی گذشته و توجهات به این ورزش، در بالاترین حد خود قرار دارد. با توجه به پایان سال، بررسی آمارهای مختلف نظیر پردرآمدترین فوتبالیست ها، باشگاه ها و... انجام شده است. با این حال عامل اصلی موفقیت یک تیم، سرمربی آن محسوب می شود که در ادامه پردرآمدترین آنها در سال گذشته را بررسی خواهیم کرد. 

پردرآمدترین سرمربی های فوتبال در سال 2022

1-پپ گواردیولا

تیم: منچستر سیتی

درآمد سالانه: 22.7 میلیارد دلار

ملیت: اسپانیایی

پپ گواردیولا

بدون شک اگر بخواهیم موفق ترین مربی 15 سال اخیر را نام ببریم، پپ گواردیولا شایسته ترین گزینه محسوب می شود. این مربی اسپانیایی که در گذشته بازیکن مطرحی نیز بوده، موفق شده است تا رویایی ترین تیم تاریخ بارسلونا را ایجاد کند و شش گانه به دست آورد. وی همچنین در تیم بایرن مونیخ و منچستر سیتی نیز جام های متعددی را به دست آورده است. در فصل قبل تیم او موفق شد تا عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد. نکته ای که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید این است که رقابت در این لیگ، به مراتب سخت تر از سایرین بوده و به همین خاطر ارزش آن، بسیار بالا است. وی عنوان بیشترین برد پیاپی در تمامی لیگ هایی که در آنها به عنوان سرمربی حضور داشته است را در اختیار دارد. با این حال در فصل جاری، اختلاف آنها با آرسنال به نسبت زیاد بوده و پیش بینی می شود که آنها نتوانند در پایان فصل از قهرمانی خود دفاع کنند. تنها نکته منفی در آمار پپ گواردیولا این است که از زمان جدا شدن از بارسلونا، موفق نشده تا لیگ قهرمانان را به دست آورد. با این حال امسال با اضافه شدن ماشین گلزنی جدید (اریک هالند) و داشتن مهاجمی که در جام جهانی خیره کننده ظاهر شد (خوان آلوارز) بالاترین شانس قهرمانی در این مسابقات به تیم او اختصاص دارد. درواقع طبیعی است که در صورت رخ دادن این اتفاق، قرار داد وی با افزایش چشمگیر مواجه شود. پیش بینی می شود که در سال آینده نیز وی بتواند عنوان پردرآمدترین مربی جهان را در اختیار داشته باشد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022

2-یورگن کلوپ

تیم: لیورپول

درآمد سالانه: 20.3 میلیارد دلار

ملیت: آلمانی

یورگن کلوپ

درواقع یورگن کلوپ متخصص ایجاد تحول های عظیم در تیم هایی است که وضعیت خوبی را ندارند. در این رابطه می توان شاهکار دورتموند و لیورپول را مثال زد. درواقع تیم دورتموند از زمان هدایت وی موفق شد تا خود را به عنوان یک تیم تراز او مطرح کند و به تگ قدرته بودن بایرن مونیخ پایان دهد. درباره لیورپول نیز این موضوع صادق است و او موفق شد تا از تیمی که برای سال ها در کسب حتی یک جام ناموفق بود، ابرقهرمانی جدی را ایجاد نماید. در این زمینه بردن لیگ برتر و لیگ قهرمانان و معرفی ستاره هایی نظیر مانه، صلاح، آرنولد و رابرتسون از جمله دستاوردهای باورنکردنی وی محسوب می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که او در دورتموند نیز ستاره های زیادی را به فوتبال معرفی کرد که نمونه بارز آن لواندوفسکی می باشد. با بررسی تمامی این آمارها، وی کاملا شایسته قرار گرفتن در جایگاه دوم است. با این حال با توجه به نتایج نه چندان مناسب در دو فصل اخیر، ممکن است سال آینده وی تیم خود را تغییر دهد. درواقع تجربه ثابت کرده است که او بیش از پنج فصل در یک تیم نمی ماند. در این زمینه بدون شک تیم های زیادی حاضر به پرداخت هزینه های گزاف برای استخدام این مربی آلمانی هستند. به همین خاطر در سال آینده حتی ممکن است او بتواند عنوان پردرآمدترین مربی جهان را به دست آورد. با این حال در صورت ماندن در تیم حال حاضر، بعید است که در قرارداد وی تغییری ایجاد شود. 

3-آنتونی کونته

تیم: تاتنهام

درآمد سالانه: 15.8 میلیون دلار

ملیت: ایتالیایی

آنتونی کونته

به واسطه قهرمانی چند ساله لیگ با تیم یوونتوس و اینتر، از کونته به عنوان یکی از بهترین مربی های جهان نام برده می شود که به خوبی می تواند شرایط یک تیم را به سطح قهرمانی نزدیک کند. سبک خاص وی مبتنی بر دفاع قدرتمند و ضدحمله های مرگبار است که در تیم تاتنهام نیز این موضوع را به خوبی پیاده کرده و این تیم وضعیت بهتری را از زمان مربی سابق خود پیدا کرده است. با این حال نکته جالب این است که هر سه مربی برتر از نظر میزان درآمد، از لیگ برتر انگلستان هستند که خود نشان می دهد که چرا از این لیگ به عنوان جذاب ترین و بهترین در مقایسه با سایرین، نام برده می شود. با این حال اختلاف نظرهای وی با مدیران باشگاه ممکن است باعث شود تا او در پایان فصل از تیم جدا شود. با این حال عدم کسب جام با تاتنهام، ممکن است باعث شود که تیم دیگر حاضر به پرداخت هزینه ای بالاتر از درآمد حال حاضر وی نشود. در این زمینه از او به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایتالیا و یا برزیل نام برده می شود. درواقع احتمال هدایت یک تیم ملی برای او بیشتر از باشگاهی می باشد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

4-دیگو سیمئونه

تیم: اتلتیکو مادرید

درآمد سالانه: 15.4

ملیت: آرژانتینی

دیگو سیمئونه

تا دو سال قبل دیگو سیمئونه عنوان پردرآمدترین سرمربی جهان را در اختیار داشت. درواقع او موفق شد تا به سلطه همیشگی بارسلونا و رئال مادرید و لیگ پایان دهد که خود اتفاقی بی نظیر است. نکته جالب دیگر این است که او قبل از مربیگری، به عنوان بازیکن نیز در این تیم حضور داشت و به همین خاطر، از او به عنوان یک افسانه در تیم نام برده می شود. وی همچنین رکورددار زمان ماندن در یک تیم در مقایسه با سایر گزینه های این فهرست می باشد. مهمترین شاهکار وی نیز رساندن تیم خود به فینال لیگ قهرمانان می باشد. درواقع او در شرایطی این کار را انجام داد که حتی خوش بینانه ترین طرفدار این تیم نیز شانسی در این زمینه قائل نبود. در حال حاضر اوضاع برای تیم وی در دو سال اخیر چندان مناسب نبوده و با افت شدید مواجه شده است. با این حال بعید است که مدیران اتلتیکو، با وی قطع همکاری داشته باشند. در این زمینه نکته ای که تقریبا قطعی محسوب می شود این است که قرارداد وی با رقم بیشتری مواجه نخواهد شد. درواقع تیم او در فصل جاری هیچ شانسی برای کسب جام در اختیار ندارد و خریدهای گران قیمتی نظیر ژائو فلیکس که نتیجه ای را نیز به همراه نداشته، وی را زیر ذره بین انتقادها قرار داده است. 

5-ماسمیلیانو آلگری

تیم: یوونتوس

درآمد سالانه: 9.1 میلیارد دلار

ملیت: ایتالیایی

ماسمیلیانو آلگری

اگرچه اوضاع تیم یوونتوس تحت هدایت آلگری کاملا بحرانی می باشد، با این حال وی به واسطه عملکرد درخشان قبلی خود، همچنان به عنوان یکی از برترین مربی های جهان شناخته می شود. وی تاکنون چهار بار عنوان بهترین مربی سال لیگ ایتالیا را به دست آورده و همه طرفداران منتظر هستند که او بتواند اوضاع بحرانی تیم را تغییر دهد. با این حال در صورت عدم موفقیت، بدون شک با اخراج وی مواجه خواهیم بود که این امر باعث خواهد شد تا تیم دیگری، حتی حاضر به پرداخت درآمد حال حاضر وی نباشد. درواقع اگر بخواهیم یک نفر را معرفی کنیک که احتمالا در فهرست سال آینده جایی ندارد، بدون شک این مربی ایتالیایی بهترین گزینه است. 

6-اوله گنار سولسشر

تیم: منچستر یونایتد

درآمد سالانه: 9 میلیارد دلار

ملیت: نروژی

اوله گنار سولسشر

اگرچه از زمان اخراج این مربی تقریبا یک سال می گذرد، با این حال با توجه به این امر که برای قطع همکاری نیاز بود تا حقوق کامل پراخت شود. وی در فهرست امسال قرار گرفته است. درواقع منچستر به تیمی تبدیل شده است که برای بازگشت به روزهای اوج خود، انواع هزینه ها را متحمل شده ولی نتیجه ای را به دست نیاورده است. درواقع تیم تحت مدیریت او تنها در یک مقطع، چند نتیجه خوب را به دست آورد. با این حال پس از مدتی همه چیز به شرایط بحرانی قبل بازگشت که در نهایت باعث قطع همکاری شد. نکته جالب دیگر این است که در تاریخ این موضوع بی سابقه بوده است که یک مربی بدون آنکه در حال حاضر هدایت تیمی را در اختیار داشته باشد، در فهرست پردرآم ترین مربی ها حضور پیدا کند. 

مطلب مرتبط: 10 فوتبالیست پردرآمد جهان

7-توماس توخل

تیم: چلسی

درآمد سالانه: 8.5 میلیارد دلار

ملیت: آلمانی

توماس توخل

این مربی در ابتدا با تیم دورتموند موفق شد تا یادآور روزهای اوج یوگن کلوپ باشد. همین امر باعث شد تا وی به تیم متمول پاریسن ژرمن بپیوندد. با این حال اوضاع در این تیم چندان مساعد پیش نرفت و در انتقالی جنجالی، هدایت چلسی را برعهده گرفت. وی در این تیم موفق شد تا لیگ قهرمانان را به دست آورد. این امر در شرایطی بود که چلسی روزهای بحرانی را سپری می کرد. با این حال پس از این اتفاق، این تیم لندنی روزهای خوبی را سپری نکرد که در نهایت باعث شد تا با وی قطع همکاری شود. وی در حال حاضر با توجه به این امر که بدون مربی است، جذاب ترین گزینه جهان می باشد. 

8-خوزه مورینیو

تیم: رم

درآمد سالانه: 7.9 میلیارد دلار

ملیت: پرتغالی

خوزه مورینیو

خوزه مورینیو خود را به عنوان مربی‎ای مطرح کرد که موفق شد تا تیم پورتو را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند. این امر در حالی بود که تیم او، ابدا جزو مدعیان محسوب نمی شد. او سابقه هدایت رئال مادرید، چلسی، اینتر، منچستر یونایتد و تاتنهام را نیز برعهده دارد. با این حال تنها در اینتر موفق شد تا قهرمانی خود را تکرار کند. گرچه تیم او در حال حاضر رشد خوبی را داشته است، با این حال هنوز در دومین فصل، جامی را به همراه نداشته و این موضوع کمی نگران کننده محسوب می شود. درواقع در صورت عدم رخ دادن اتفاقی بهتر نظیر قهرمانی در لیگ و یا جام حذفی، ممکن است سال بعد وی در این تیم ایتالیایی حضور نداشته باشد. با این حال تجربه ثابت کرده است که او هیچ گاه دستمزد خود را کاهش نمی دهد. به همین خاطر حتی در صورت جدا شدن از این تیم، حضور وی در فهرست سال بعد قطعی است. در رابطه با وی ذکر این نکته ضروری است که او بالاترین تنوع تیمی در بین تمامی گزینه های موجود در فهرست امسال را دارد. 

9-یولیان ناگلزمن

تیم: بایرن مونیخ

درآمد سالانه: 7.8 میلیارد دلار

ملیت: آلمانی

یولیان ناگلزمن

جوان ترین فرد فهرست امسال، مربی است که موفق شد تا تیم ناشناخته لایپزیک را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برساند و عنوان بهترین مربی سال لیگ آلمان را در شرایطی به دست آورد که هانسی فیلیک با تیم فوق العاده خود، در این لیگ حضور داشت. همین امر باعث شد تا پس از جدایی مربی تیم بایرن و پیوستن به تیم ملی آلمان، ناگلزمن جوان هدایت بایرن را برعهده بگیرد. با این حال سرمربیگری وی در تیم جدید، تا به امروز نتیجه خاصی را به همراه نداشته و باید دید که آیا در صورت ادامه داشتن این روند، سال آینده نیز به کار خود ادامه می دهد و یا با فردی دیگر نظیر توماس توخل جایگزین خواهد شد. درواقع در رابطه با وضعیت وی در فهرست سال آینده نمی توان نظر قطعی داشت. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

10-مائوریسیو پوچیتینو

تیم: پاریسن ژرمن

درآمد سالانه: 7.1 میلیارد دلار

ملیت: آرژانتینی

مائوریسیو پوچیتینو

این مربی در فصل جاری از سمت خود کنار گذاشته شده ولی تمام حق قرارداد خود را دریافت کرده است. به همین خاطر به عنوان آخرین فرد در فهرست امسال معرفی می شود. درواقع وی موفق شد تا تاتنهام را از یک تیم معمولی، به مدعی جدی تبدیل کند و تا فینال لیگ قهرمانان نیز برسد. همین امر باعث شد تا تیم متمول پاریسن ژرمن به سراغ وی برود. با این حال سرمربیگری وی در تیم جدید، کاملا فاجعه بار بود و او در حال حاضر بدون تیم محسوب می شود. 

منبع : sportsry
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yk0LTfFi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه