تاثیر اولیه یک برند بر روی مشتریان اهمیتی به اندازه تعیین سرنوشت آن کسب و کار دارد. سالانه شمار بالایی از برندها برای تاثیرگذاری بر روش مشتریان با شکست رو به رو می شوند. دلیل اصلی چنین امری ناتوانی برای استفاده از راهکارهای حرفه ای به منظور جذاب تر ساختن تعامل ابتدایی با مشتریان است. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای حرفه ای برای حل این مشکل است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
حضور آنلاین در بخش های مهم
کسب و کار شما برای تاثیرگذاری اولیه مناسب بر روی مشتریان باید حضور آنلاین خوبی داشته باشد. این امر شامل تلاش برای ثبت نام برند در پلتفرم هایی نظیر گوگل بیزینس، یِلپ و دیگر سایت های مربوط به ارزیابی و نقد کسب و کارهاست. در کنار این امر حضور در شبکه های اجتماعی و همکاری مناسب با گوگل نیز تعیین کننده خواهد بود. شما با چنین کاری فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را پیدا می کنید.
مطلب مرتبط: چگونه تاثیر اولیه لازم را داشته باشیم
به روز نگه داشتن اطلاعات برند
اگر تغییری در وضعیت برندتان روی داده است، باید به سرعت آن را به اطلاع مشتریان برسانید. این امر وجه ای به شدت حرفه ای از برندتان در نگاه مشتریان ایجاد می کند. بسیاری از مشتریان برای تعامل ابتدایی با یک برند اول از همه به میزان به روز رسانی اطلاعات سایت توجه می کنند. معنای این امر ضرورت توجه ویژه شما به بخش «درباره ما» در سایت تان است. این امر امکان جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن و ایجاد تجربه اولیه بی نظیر آنها از برند را فراهم می سازد.
ثبت نرخ پاسخ بالا
نرخ پاسخ به میزان سرعت عمل یک برند برای پاسخگویی به سوالات و نظرات مشتریان اشاره دارد. بدون تردید این نرخ در زمینه سئو حیاتی است، اما به طور عمومی نیز بر روی فعالیت برندها تاثیر می گذارد. اگر کسب و کار شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن است، باید همیشه سریع تر از هر رقیب دیگری جواب سوالات مشتریان را بدهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
سایت همراه با سرعت بارگذاری بالا
سرعت بارگذاری صفحات سایت امر پیچیده یا عجیبی نیست. شما باید به بهترین شکل ممکن تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تجربه نمایید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند. هیچ کس تمایلی برای ارتباط با برندی که سایتش مدت ها زمان برای بارگذاری نیاز دارد، نشان نخواهد داد. بنابراین شما باید کارتان را در این میان ساده کنید. به روز رسانی مداوم سایت و شناسایی ایرادات آن مهمترین وظیفه تیم های بازاریابی در این شرایط محسوب می شود. شما در صورت عملکرد مناسب در این میان شانس بالایی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت، در غیر این صورت دست کم در تعامل اولیه با مشتریان حسابی شکست می خورید.
تعامل مستقیم با مشتریان
حضور یک برند در شبکه های اجتماعی شاید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف گام مناسبی باشد، اما هرگز کافی نیست. برندها باید همیشه تعامل با مشتریان از طریق حضور در شبکه های اجتماعی را مد نظر قرار دهند. نکته مهم اینکه حتی استفاده از الگوهای دیگر نیز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان فاقد ایراد خواهد بود. بنابراین در این راستا هرگز خودتان را به شبکه های اجتماعی محدود نکنید. سایر کانال های ارتباطی نیز برای ایجاد تعامل پایدار با مشتریان اهمیت بالایی دارد.
مطلب مرتبط: رایج ترین اشتباهاتی که تاثیر اولیه را نابود خواهد کرد
توجه به نظرات منفی مشتریان
نظرات منفی مشتریان در شبکه های اجتماعی پیرامون یک کسب و کار نمایانگر وجود ایراد در بخشی از فعالیت آن است. این امر برای برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما در واکنش به نظرات منفی کاربران فقط آنها را حذف نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت کاهش پیدا می کند. با این حال استفاده از نظرات منفی و پیگیری آنها در راستای حل مشکلات ایده بهتری خواهد بود. این امر شما را در رقابت با دیگر برندها موفق خواهد کرد. بنابراین همیشه تعامل با مشتریان برای حل مشکلات حتی از طریق نظرات منفی را به یاد داشته باشید.