هنگامی که مشتری کسب و کار شما را جست وجو می کنند چه می یابد؟ احتمالاً چیزی شبیه به این صفحه نتایج موتور جست وجو، شامل بررسی ها و رتبه بندی ها را می بیند که به طور برجسته در قسمت بالای فضای جست وجو قرار گرفته است.
بررسی های صورت گرفته در مورد کسب و کار شما چه می گویند؟ آیا رتبه بندی ها مثبت هستند یا منفی؟ آیا به طور پیوسته به بررسی ها پاسخ می دهید؟ اگر جست وجوی برند شما شبیه به تصویر نشان داده شده در بالا نیست، این فرصت را دارید که با کسب، بهینه سازی و مدیریت فعال پروفایل های مربوط به بررسی ، صاحب چنین صفحه جست وجویی برای نام برند خود شوید. با انجام این کار، نه تنها حضور خود در فضای جست وجو را بهبود می بخشید، بلکه اعتماد و اطمینان مشتری را نیز جلب می کنید.
بررسی ها اولین برخورد مشتری با شما محسوب می شوند
چه دلخواه شما باشد یا نه، رتبه بندی ستاره ای اولین عاملی است که مشتری از آن در قضاوت یک کسب و کار استفاده می کند. بدان معنا که –بسته به کم و کیف شهرت شما در فضای مجازی- می توانید بدون حتی حرف زدن با مشتریان بالقوه یا طرفداران پر و پا قرص برند خود، آنها را جذب کنید یا از دست شان بدهید. آیا به مدارک بیشتری برای قانع شدن نیاز دارید؟
• 97درصد از مشتریان بررسی های آنلاین را می خوانند؛
• 85درصد از مشتریان به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند؛
• 73درصد از مشتریان می گویند بررسی های مساعد سبب می شوند به یک کسب و کار محلی بیشتر اعتماد کنند؛
• میانگین حداقل رتبه بندی ستاره ای کسب و کاری که مشتریان تعامل با آن را مدنظر قرار می دهند، 3.3 است.
بررسی ها نیازمند مدیریت فعالانه و همه جانبه هستند
پاسخ دادن فعالانه به بررسی ها مهم است، اما پیگیری فعالانه این بررسی ها تفاوت میان رویکرد مدیریت فعال و منفعل در زمینه شهرت محسوب می شود.
در اینجا به سه گام جهت بهبود شهرت در فضای مجازی اشاره شده است:
گام اول: بررسی های مساعد بیشتری کسب کنید
بارها و بارها با مشتریان عصبانی رو به رو شده اید که به احتمال زیاد بسترهای بررسی را به عنوان راهی برای خالی کردن خشم خود می بینند. مشتریان راضی انتظار خدمات خوب دارند، لذا وقتی فرآیند خرید درجه یک را تجربه می کنند، به همان اندازه احتمال ندارد در فضای مجازی در مورد آن سخنان نامربوط به زبان آورند.
وارد Podium شوید. Podium یک نرم افزار مدیریت بازبینی است که شما را به سامانه پیام مستقیم متصل می کند تا بتوانید به صورت فعال به مشتریان محصول و خدمات خود درخواست ارائه بررسی دهید. آیا می دانستید 77درصد مشتریان در صورت تقاضا، یک بررسی برای کسب و کار ارائه می دهند؟
کمپین تبلیغاتی پیامکی/ایمیلی Podium ثابت کرده اند که نه تنها بررسی ها را افزایش می دهند، بلکه مهمتر از آن، تعداد بررسی های مثبت را نیز بالا می برند. در اینجا به چند نتیجه امیدوارکننده اشاره شده است:
• 92درصد از مشتریان Podium می گویند بررسی های آنلاین آنها فروش را آسان تر می سازد؛
• به طور میانگین، مشتریان Podium می گویند شاهد 6درصد رشد در گردش مالی پس از پیاده سازی این پلتفرم بوده اند.
مطلب مرتبط: حفظ شهرت کسب و کار
گام دوم: فعالانه تمامی بررسی های مربوط به خود را مدیریت کنید
هم اکنون بیش از 50 بررسی در ماه دریافت می کنید، چه عالی! اما حال باید چه کرد؟ شما به اشخاص واقعی برای بررسی، پاسخ دادن و نظارت فعال به این بررسی ها نیاز دارید که بتوانند موارد زیر را تشخیص دهند:
• فرصت های حذف بررسی ها براساس قوانین. کسی از سخنان نفرت آمیز استفاده کرده، بررسی به موضوع بی ربط بوده، یا پای شما بی جهت به موضوعی باز شده است؟ متخصصان بازاریابی ما این موارد تعدی از قانون را از نظر می گذرانند و تا جای ممکن درخواست حذف بررسی ها را می دهند؛
• فرصت های تجدیدنظر در بررسی. با نوشتن پاسخ های شخصی، منحصر به فرد، حرفه ای و به موقع، و همکاری برای یافتن بازبینان در مواقع نیاز، متخصصان ما به مراجعان بسیاری در تبدیل رتبه بندی های منفی به توصیه های مثبت کمک کرده اند.
30درصد مشتریان از پاسخگویی در قبال بررسی ها، به عنوان عاملی کلیدی جهت قضاوت در مورد یک کسب و کار محلی نام می برند. از طریق پاسخ های حرفه ای و به موقع، خواهید توانست این موضوع را به مشتریان احتمالی نشان دهید که کسب و کار شما واقعاً تا چه اندازه به بررسی شکایت ها و فیصله دادن اعتراضات اهمیت می دهد؛ این اقدام فروش آینده تان را تضمین خواهد کرد.
گام سوم: فراز و نشیب و پیشرفت شهرت خود را تحت نظارت داشته باشید
ممکن است تصور کنید دیگر کار به کلی تمام است؛ اما ما به دنبال تضمین این مورد هستیم که استراتژی مدیریت فعالانه شهرت شما همواره به نحو احسن کار می کند. به همین علت است که به صورت ماهانه، استراتژی تان را ارزیابی می کنیم و نتیجه را به شما گزارش می دهیم. می توانید انتظار گزارش های جامعی شامل موارد زیر را داشته باشید:
• الگوی تغییرات حجم بررسی ها؛
• بهبود در رتبه بندی ستاره ای؛
• تحلیل فضای موجود در بررسی ها؛
• ایده های رقبا.
اگر آماده اید استراتژی مدیریت شهرت خود را به ابزاری پیشرفته مجهز کنید، ما در کسب و مدیریت بررسی های بیشتر در کسب و کار شما تیمی حرفه ای در اختیار داریم. برای تحلیل دیجیتال رایگان با ما تماس بگیرید و یا همین امروز در سرویس مدیریت فعالانه شهرت ما ثبت نام کنید.