همیشه در تابستان برندها تلاش زیادی برای سرمایه گذاری بر روی کمپین های بازاریابی مربوط به بازگشت به مدرسه دارند. این امر نوعی گرایش عمومی در میان برندهای مرتبط با حوزه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان است. نکته مهم در این میان گزارش موسسه PR News Wire نسبت به کاهش شدید تمایل برندها برای سرمایه گذاری بر روی این حوزه در سال جاری است. بدون تردید وضعیت کرونا و کاهش درآمد برندها در این زمینه بیتاثیر نیست.
بازگشت به مدرسه همیشه فصل مهمی برای فعالیت برندها در صنعت تولید لوازم التحریر و همچنین موسسه های آموزشی بوده است. این امر حتی برای دانشگاه ها نیز اهمیت دارد. درست به همین خاطر اغلب آنها در طول تابستان کمپین های بازاریابی و تبلیغات گسترده ای برای جذب دانشجو برگزار می کنند. امسال شرایط برای بسیاری از کسب و کارها متفاوت پیش رفته است. دلیل این امر کاهش فروش و به تبع آن توان مالی کسب و کارهاست. وقتی کسب و کارها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشند، نباید انتظار فروش گسترده نیز داشته باشند. این امر در مورد بازگشایی مدارس در سال جاری به طور جدی به چشم خواهد خورد.
مطلب مرتبط: سقوط عرصه تبلیغات با ویروس کرونا
یکی دیگر از دلایل تردید برندها برای سرمایه گذاری در حوزه تبلیغات مربوط به بازگشت به مدرسه عدم تعیین زمان دقیق بازگشایی موسسه های آموزشی است. بسیاری از موسسات در زمان کنونی مشغول مدیریت شرایط به صورت آنلاین هستند. برخی دیگر نیز ترم های خود را به تعویق انداخته اند بنابراین فضای فقدان اعتماد در حوزه تحصیل برای تمام برندها ناگوار خواهد بود.