یکی از اقداماتی که باعث خواهد شد تا در اینستاگرام شانس موفقیت بالایی را داشته باشید، همکاری با اینفلوئنسرها است. درواقع آنها در صدر توجهات قرار داشته و حضور آنها، فرصتی ایده آل را برای برندهای تجاری به وجود آورده است. با این حال توجه داشته باشید که شما باید یک اینفلوئنسر را در نحوه تبلیغ کاملا آزاد بگذارید. این امر باعث خواهد شد تا آنها بدون تغییر در روش خود، به بهترین شکل اقدام به تبلیغ شما نمایند.
در این راستا دو روش کلی وجود دارد که شامل تبلیغ مستقیم و غیر مستقیم است. به صورت کلی بهتر است که از هر دو روش استفاده نمایید، با این حال سوال اصلی در این زمینه این است که چگونه می توان بهترین اینفلوئنسرها را پیدا کرد. در این راستا به بررسی 9 ابزاری خواهیم پرداخت که این نیاز را برای شما به بهترین شکل برطرف خواهد کرد.
1-Awario
در این برنامه تنها کافی است تا شبکه اجتماعی و کشور خود را مشخص نمایید تا در مدت زمانی کوتاه، لیست انواع اینفلوئنسرها به نمایش درآید. در کنار این موضوع دسته بندی این افراد براساس معیارهای مختلف، از دیگر مزیت ها محسوب می شود. در نهایت شما می توانید براساس کلمات کلیدی نیز اینفلوئنسر مدنظر خود را پیدا کنید. برای مثال اگر صاحب رستوران هستید، تنها کافی است تا کلماتی نظیر رستوران، غذا و یا هر چیز مرتبط دیگری را وارد نماید. هوش مصنوعی به کار رفته در این ابزار، بهترین موارد را به نمایش درمی آورد، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان استفاده رایگان از آن تنها برای هفت روز فعال بوده و پس از آن باید حق اشتراک سالانه 24 دلاری آن را خریداری نمایید که هزینه ای بسیار کم و مقرون به صرفه محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چالش همکاری با اینفلوئنسرها
2-Buzzsumo
مزیت این ابزار در مقایسه با مورد نخست، ارائه اطلاعات کاملی از اینفلوئنسر است. برای مثال ممکن است رده سنی برای شما مهم باشد، این ابزار قادر است تا سن دقیق آنها را اعلام کند. در کنار این موضوع محل سکونت، بررسی آخرین اقدامات تبلیغاتی و نرخ تعامل، از دیگر امکانات محسوب می شود. در رابطه با نرخ تعامل، توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از اینفلوئنسرها برای بزرگ جلوه کردن، اقدام به خرید دنبال کنندگان تقلبی می کنند. به همین خاطر بسیار مهم است که میزان تعامل آنها در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. همچنین می توانید نسبت به این موضوع آگاه شوید که یک کلمه کلیدی در کدام یک از شبکه ها، محبوب تر است. این امر باعث خواهد شد تا شبکه اجتماعی خود را نیز هوشمندانه تر انتخاب کنید. هزینه این ابزار پس از پایان مهلت رایگان آن که برای یک هفته است، 79 دلار به ازای هر سال است.
3-Crowdfire
این برنامه قادر است تا به صورت همزمان چند شبکه اجتماعی را پوشش دهد. در ابتدا نیز یکسری اطلاعات کلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید وضعیت کلی یک شبکه را ارزیابی کنید. پس از آن با واردکردن کلمات کلیدی خود، بهترین اینفلوئنسرهای مرتبط با نیاز شما، معرفی خواهد شد. از این بازار برای تحلیل وضعیت صفحه خودتان نیز می توان استفاده کرد. این امر باعث خواهد شد تا تاثیر همکاری با هر یک از اینفلوئنسرها را بهتر مشاهده نمایید. در رابطه با هزینه این برنامه نیز نکته جالب این است که امکان استفاده رایگان از آن برای مدت نامحدودی وجود دارد. با این حال امکانات آن به چند بخش خلاصه می شود. در این رابطه برای نسخه کامل آن باید مبلغی در حدود هشت دلار را پرداخت نمایید.
4-Socialbakers
این ابزار به صورت مستقیم اقدام به معرفی اینفلوئنسرها نمی کند، با این حال در صورت وارد کردن ایدی صفحه اینفلوئنسر مدنظر خود، اطلاعات کاملی را نسبت به آن پیدا خواهید کرد. نکته جالب این است که این برنامه، توانایی شناسایی دنبال کنندگان تقلبی را نیز داشته و به هر یک از بخش ها نیز یک امتیاز را می دهد. در کنار این موضوع، امکان مقایسه چند اینفلوئنسر با هم نیز وجود دارد. همه این موارد کمک خواهد کرد تا در آخر بهترین گزینه را انتخاب نمایید. رایگان بودن این برنامه، مزیت اصلی آن محسوب می شود.
5-Scrunch
این برنامه اینفلوئنسرها را در حوزه های مختلف براساس یک رده بندی، به نمایش درمی آورد. نکته جالب این است که شما می توانید مستقیما به اطلاعات تماس افراد دسترسی پیدا کرده و اقدامات لازم برای قرارداد را انجام دهید، با این حال هیچ گونه فرصت رایگانی برای آن وجود نداشته و شما باید حق اشتراک سالانه 99 دلاری را پرداخت نمایید.
6-Influence & Co
روش کار این ابزار با تمامی برنامه های قبلی، متفاوت است. درواقع روش پیدا کردن اینفلوئنسر براساس حجم فعالیت آنها در زمینه موردنظر شما است. توجه به این نکته ضروری است که برخی از میکرو اینفلوئنسرها به صورت کاملا تخصصی اقدام به تولید محتوا می کنند و نباید از آنها غافل شد. این امر کمک می کند که شما براساس کیفیت کار افراد، اقدام به انتخاب نمایید. برای مثال ممکن است در زمینه موردنظر شما، 10 نفر جدیدترین محتواها را تولید کرده باشند. تحت این شرایط شما می توانید با مشاهده مطالب، بهترین فرد را برای همکاری انتخاب نمایید.
7-Post For Rent
این بازار به شما کمک خواهد کرد تا اینفلوئنسرها را براساس موقعیت مکانی، سن، جنسیت، شبکه و تعداد دنبال کننده پیدا نمایید. همچنین می توانید آمار سالانه، ماهانه و هفتگی هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهید تا نسبت به موفقیت آنها اطمینان داشته باشید. با این حال این ابزار ابدا ارزان قیمت نبوده و ساده ترین حق اشتراک آن 99 دلار است.
8-Dovetale
این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا محبوبیت هر یک از اینفلوئنسرها را در کشورهای مختلف، مورد بررسی قرار دهید. همچنین محبوب ترین مطالب نیز مورد بررسی قرار می گیرد. برای مثال ممکن است کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری شما، در یک منطقه به مراتب محبوب تر باشد. این اطلاعات خصوصا برای برندهای جهانی، اهمیت بالایی خواهد داشت. در نهایت شما می توانید با وارد کردن آیدی اینفلوئنسر موردنظر خود، از جدیدترین تغییرات صفحه او آگاه شوید. امکان استفاده رایگان از این برنامه تنها 14 روز بوده و پس از آن باید مبلغ 99 دلاری را پرداخت نمایید.
مطلب مرتبط: چگونه مناسب ترین اینفلوئنسرها را برای همکاری با برند خود پیدا کنیم
9-inBeat
در این صفحه انواع کلیدواژه ها در زمینه هایی که اینفلوئنسرها فعالیت دارند، وجود داشته و این امر باعث خواهد شد تا پیدا کردن موارد، کاملا ساده باشد. پس از انتخاب حوزه موردنظر، تمامی افراد فعال براساس رده بندی خود برنامه که معیارهای مختلفی دارد، در معرض دید شما قرار خواهد گرفت. قرار داشتن افراد در کنار هم باعث می شود تا امکان مقایسه، به مراتب ساده تر باشد. مهلت رایگان این برنامه یک هفته ای بوده و پس از آن باید حق اشتراک سالانه 54 دلاری را خریداری نمایید.
در نهایت توصیه می شود که چند روز فعالیت یک صفحه را مورد ارزیابی قرار داده و با برندهایی که سابقه همکاری داشته اند، مشورت بگیرید. این امر باعث خواهد شد تا انتخاب شما با ریسک کمتری همراه باشد.