بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر و تحول است. در این میان نقش ترندهای برتر اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندهای بزرگ با استفاده از ترندهای برتر موفق به جلب نظر مشتریان و دستیابی به اهداف شان در بلندمدت شده اند بنابراین ما باید توجه کافی به ترندهای برتر بازاریابی دیجیتال داشته باشیم. در ادامه برخی از ترندهای برتر دنیای بازاریابی براساس پژوهش موسسه «اپی سرور» بر روی 4 هزار مشتری در بازارهای ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، آلمان و سوئد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اهمیت بازاریابی موبایلی
امروزه اغلب مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. این امر به معنای کاهش توجه کاربران به رسانه هایی نظیر تلویزیون است بنابراین برندها باید در تلاش برای استفاده از فرصت های بازاریابی در گوشی های هوشمند باشند. بدون تردید تبلیغات در شبکه های اجتماعی نخستین گزینه برای برندها خواهد بود. این فرآیند علاوه بر دریافت بازدید فراوان از سوی مخاطب هدف میزان کمتری از هزینه را نیز در پی دارد بنابراین اقدامی منطقی از سوی برندها خواهد بود. برخی از آمارهای مهم در این زمینه به شرح ذیل است:
• امروزه 25درصد از مشتریان برای جستوجوی محصولات یا برندها از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.
مطلب مرتبط: راهکارهای استفاده از ترند TBT در بازاریابی دیجیتال
• نسل جوان به میزان حیرتانگیز 70درصد از گوشی های هوشمند برای مشاهده محتوای تبلیغاتی برندها استفاده می کنند.
• شاید تنها نکته منفی درباره کاربرد گوشی های هوشمند توجه فقط 18درصد از افراد پابه سن گذاشته به آن باشد. البته این آمار سال به سال در حال افزایش است.
اگرچه استفاده از گوشی های همراه در حال توسعه است، اما هنوز هم باید تولید محتوا برای رایانه ها را نیز مدنظر داشت. خوشبختانه اکنون امکان تولید محتوا به صورت همزمان برای هر دو آنها وجود دارد بنابراین جای نگرانی برای برندها نیست.
حریم خصوصی و شخصیسازی تبلیغات
یکی از ترندهای مطرح در دنیای بازاریابی دیجیتال توجه به حریم خصوصی مشتریان است. برخی از برندها در طول سال های اخیر به دلیل فعالیت نامناسب در این زمینه اعتبار شمار بالایی از برندها را خدشه دار کرده اند. این امر مسئولیت سنگینی بر روی دوش برند ما خواهد گذاشت. هیچ اقدامی بهتر از نمایش پشت صحنه کسب و کار و نحوه استفاده از برخی اطلاعات مشتریان در مسیرهایی نظیر شخصیسازی محتوای تبلیغاتی توانایی جلب اعتماد آنها را ندارد.
امروزه استفاده از برخی اطلاعات مشتریان مانند سابقه خریدشان برای شخصیسازی محتوای بازاریابی اهمیت دارد. این امر به طور معمول در دسته سوءاستفاده از اطلاعات مشتریان طبقهبندی نمی شود بنابراین جایی برای نگرانی برندها نخواهد بود. همچنین ما با استفاده از ارزیابی سلیقه مشتریان امکان جلب نظرشان به برندمان را خواهیم داشت. امروزه مشتریان انتظارات بسیار زیادی از برندها دارند. همین امر شخصیسازی هرچه بهتر محتوای بازاریابی را ضروری می سازد. برخی از نکات مهم در این زمینه به شرح ذیل است:
مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با ترندهای برتر
• 62 درصد از مشتریان نسبت به مشاهده محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده روی خوش نشان می دهند.
• سال گذشته برندهایی که در زمینه شخصیسازی محتوای بازاریابی سرمایه گذاری کردند، 26درصد افزایش فروش را تجربه نمودند.
• افزایش سود در زمینه خردهفروشی آنلاین با جلب اعتماد مشتریان به عدم سرقت اطلاعات شان تا 25درصد افزایش یافته است.