شرکت Procter & Gamble در اوج بحران کرونا با تصمیم برای افزایش بودجه بازاریابی اش خبرساز شده است. این تصمیم پس از صرف هزینه های بالا از سوی مشتریان برای خرید محصولات بهداشتی صورت گرفته است. بر این اساس شرکت P&G با توجه به مدیریت طیف گسترده ای از برندهای فعال در زمینه تولید مواد شوینده اقدام به افزایش سطح سرمایه گذاری بازاریابی برای فروش کرده است. براساس اعلام رسمی تیم بازاریابی شرکت در ماه گذشته میزان فروش آنها 10درصد در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده است. بدون تردید این خبر خوشی برای اعضای تیم بازاریابی و فروش شرکت P&G محسوب می شود. همچنین امکان ارائه خدمت به افراد نیازمند به محصولات بهداشتی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. اکنون بسیاری از برندها در تلاش برای بقا هستند. در این میان Procter & Gamble با سرمایه گذاری مناسب در حوزه بازاریابی امکان کسب سود را فراهم کرده است.
جان موئلر، از مدیران ارشد شرکت P&G، در زمینه تصمیم برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی بر روی ارائه خدمات به مشتریان در طول بحران کرونا تاکید دارد. بر این اساس در زمانی که اغلب شرکت ها در حال تعطیلی فعالیت شان هستند، افزایش سطح تولید P&G قابل ملاحظه است. براساس پیشبینی ها این شرکت رقمی معادل 320 میلیون دلار بر روی حوزه بازاریابی سرمایه گذاری کرده است. بدون تردید این رقم تاثیر بسیار زیادی بر روی سرنوشت P&G و برندهای زیرشاخه اش خواهد داشت.
مطلب مرتبط: چرا بازاریابی مشارکتی در دوران کرونا مهم است؟
نکته جالب درباره افزایش بودجه بخش بازاریابی از سوی مدیران ارشد P&G تداخل اش با برنامه کاهش هزینه های جاری است. براساس برنامهریزی صورت گرفته در ابتدای سال میلادی هزینه بازاریابی برندهای زیرشاخه Procter & Gamble معادل 120 میلیون دلار (0.7درصد درآمد شرکت) تعیین شده بود. با این حال بروز شرایط بحرانی موجب تغییر برنامه شرکت شد.