شرکت کروگر به عنوان یکی از بزرگترین خرده فروشی های سطح جهان در تازه ترین اقدامش برنامه کمک تغذیه تکمیلی موسوم به SNAP را مورد پذیرش قرار داده است. بر این اساس مدیران این برند تا پایان ماه جاری نزدیک به 2هزار نقطه جغرافیایی برای تحویل سفارشات مشتریان را تعیین خواهد کرد. سرویس موردنظر اکنون به صورت آزمایشی در ایالت اوهایو مورد بهره برداری قرار گرفته است. براساس پیشبینی های صورتگرفته در صورت اقدام برای تحویل سفارشات در نقاط مختلف از سوی کروگر نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به خرده فروشی ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.
مزیت اصلی استفاده از سیستم SNAP مشتریان پس از ثبت سفارش از خرده فروشی های مختلف امکان پرداخت آنلاین هزینه در سیستم یکپارچه مورد نظر را خواهند داشت. هدف اصلی از توسعه چنین سیستمی کاهش نیاز به ارتباط و تعامل مستقیم میان مشتریان و خرده فروشی ها در شرایط کنونی گسترش کروناست. خرده فروشی کروگر با توجه به نیاز به افزایش ارائه خدمات آنلاین به مشتریان در تلاش برای افزایش کادر موجود در زمینه خدمات آنلاین و تحویل سفارشاتش است.
بدون تردید استراتژی های نوآورانه برند والمارت در زمینه استفاده از خدمات پرداخت هزینه و تحویل سفارش آنلاین نقش مهمی در جهتگیری تازه کروگر داشته است. والمارت از ماه ها قبل برای به روز رسانی سیستم پرداخت و تحویل آنلاین سفارشات به مشتریان اقدام کرده است. نتیجه این امر ایجاد فشار بیشتر بر روی سایر خرده فروشی ها برای الگوبرداری از استراتژی والمارت بود.
بسیاری از مردم در سراسر دنیا اکنون درگیر چالش های گسترده ویروس کرونا هستند. نکته مهم در این میان خدمترسانی بهینه خرده فروشی ها به مشتریان است. بسیاری از محصولات بهداشتی از طریق خرده فروشی ها در دسترسی مخاطب هدف قرار می گیرند. با این حساب ادامه فعالیت خرده فروشی ها در شرایط کنونی ضروری است. استفاده از روش های آنلاین برای ثبت سفارش ضروری است.
مطلب مرتبط: تبلیغات نوآورانه برند کروگر در حوزه خرده فروشی
نکته مهم درخصوص استفاده از شیوه های آنلاین برای ثبت سفارش در خرده فروشی ها انتقاد برخی از کارشناسان بهداشت است. چنین انتقاداتی بر روی ضرورت ارتباط حداقلی حتی با استفاده از شیوه های ثبت سفارش آنلاین تاکید دارد بنابراین رعایت نکات بهداشتی و تلاش برای ضدعفونیسازی بسته های سفارش در تمام سطوح دارای اهمیت است.
برند کروگر به منظور رسیدگی بهتر به سفارشات آنلاین مشتریان اقدام به استخدام هزاران کارمند تازه کرده است. بدون تردید این امر در بحران کنونی موجب افزایش سطح شغل در دسترس برای مردم می شود بنابراین تا حدی از بحران اقتصادی ناشی از کرونا خواهد کاست.
خرده فروشی کروگر علاوه بر راهاندازی بخش سفارشات آنلاین تلاش عمده ای در راستای بهبود کیفیت خدمات حضوری اش کرده است. این امر شامل رعایت فاصلهگذاری اجتماعی میان مشتریان در شعبه های مختلف است. همچنین ساعت های مشخصی برای مراجعه طیف های مختلف مردم در شعبه های خرده فروشی تعیین شده است. نتیجه نهایی این امر کاهش میزان ازدحام در شعبه های کروگر است. تازه ترین فناوری این خرده فروشی نیز استفاده از سیستم های هوشمند برای همگامسازی با حساب مشتریان به منظور حذف صف های طولانی صندوق پرداخت است. به این ترتیب مشتریان پس از خرید بلافاصله از فروشگاه خارج می شوند. سیستم هوشمند گیت های ورود و خروج نیز با اتصال به حساب بانکی مشتریان صورت حساب خرید را محاسبه و دریافت خواهد کرد.