صنعت خرده فروشی دارای زیرشاخه های بسیار زیادی است. تنوع خدمات برندها در این حوزه موجب پیدایش برندهای تخصصی شده است. برند کروگر نیز یکی از این برندهای تخصصی محسوب می شود. این برند در زمینه خرده فروشی مواد غذایی فعالیت دارد. ایده های خلاقانه این برند در طول بیش از یک قرن فعالیتش در عرصه کسب و کار موجب جلب اعتماد وسیع مشتریان شده است. کروگر در سال 2012 درآمدی معادل 90 میلیارد دلار کسب کرده است بنابراین ما در اینجا با برندی حرفه ای و معتبر در میان مشتریان مواجه هستیم.
یکی از دغدغه های اصلی مردم در زمینه تهیه مواد غذایی تازگی و سلامت شان است. تجربه تلخ خرید مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا مسمومیت های غذایی مختلف موجب نگرانی دوچندان مشتریان می شود. در طول سال های اخیر یکی از اقدامات جالب برند کروگر راه اندازی بخش ویژه محصولات ارگانیگ در شعبه های مختلفش است. مشتریان با حضور در این غرفه ها امکان خرید محصولات ارگانیک (بدون استفاده از کود و مواد شیمیایی در فرآیند تولید) را دارند.
کمپین تازه برند کروگر در راستای تعهد این برند به عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی طراحی شده است. نام این برند «مواد غذایی تازه برای همه» است. این کمپین از نقطه نظر پزشکی و سلامتی بر روی تاثیر مواد غذایی سالم بر روی نحوه رشد نسل های آینده و زندگی بهتر مردم تمرکز دارد.
مطلب مرتبط: نگاهی به نمونه های موفق تبلیغات برندها در جذب کودکان / بازی، شادی، سرگرمی
برند کروگر علی رغم درآمد بالا در طول سال های اخیر به طور مداوم مشتریان ثابتش را از دست داده است. این امر موجب راه اندازی پروژه بازسازی برند از سوی مدیران این شرکت شد. شرکت کروگر در راستای این امر به طور مشخص اقدام به تغییر لوگوی اصلی برندش و شعار خود کرده است. شعار تازه این برند «مواد غذایی تازه برای همه» است. بنابراین ما در اینجا با کمپین تازه کروگر به عنوان اعلام رسمی دوران تازه ای در عرصه فعالیتش مواجه هستیم. رونمایی از این کمپین موجب الزام تمام شعبه های کروگر به تغییر لوگوی شرکت شده است. به این ترتیب لوگوی تازه کروگر به زودی در تمام شعبه ها رونمایی خواهد شد.
هدف اصلی کمپین تازه کروگر ایجاد تمایزی آشکار میان برندش با دیگر رقباست. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری متفاوت بر روی مشتریان فراهم می شود. در واقع مدیران این برند ایراد اصلی کارشان در طول چند دهه اخیر را عدم ایجاد تفاوت ارزیابی کرده اند. امروزه در دنیای کسب و کار ایجاد تفاوت آشکار میان برندمان با سایر رقبا اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون توجه کافی به این نکته برند ما نیز در کنار سایر رقبا حالت کلیشه ای به خود خواهد گرفت. برندهای بزرگ همیشه توانایی منحصر به فردی در تغییر وضعیت شان و ثبات مثال زدنی در حوزه کسب و کار دارند. تعهد تازه کروگر برای ایجاد تمایز با سایر رقبا «ارائه مواد غذایی تازه به همه مردم» است بنابراین کروگر به نوعی درگیر مسئله ارتقای سبد غذایی خانواده ها نیز شده است. همکاری در زمینه حل و فصل مشکلات اجتماعی یکی از وظایف مدرن برندها محسوب می شود. این کار به آنها فرصت تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف را می دهد.
همکاری کروگر با رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی به طور گسترده نقطه عطف کمپین «مواد غذایی تازه برای همه» محسوب می شود. تا پیش از این سطح همکاری کروگر با رسانه ها چندان چشمگیر نبود. به عبارت دیگر، کمپین تازه کروگر از استراتژی تازه آن برای تعامل با رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مشتریان به شیوه ای نوآورانه دارد.