هیاهوی عكاسی با موبایل و محتوای ایجاد شده توسط كاربران عملا هر كس را در دنیای امروز به یك فرد خلاق تبدیل كرده یا حداقل Canon امیدوار است كه بتواند در جدیدترین پروژه خود این پیام را به مخاطبان منتقل كند. امروز این شركت سازنده دوربین با همكاری آژانس تبلیغاتی Grey در نیویورك كمپینProjectimagination را راهاندازی كردهاند: مسابقه تریلر كه مصرفكنندگان را به ارسال تریلرهای فیلم 60 ثانیهای- در اصل عكسهای مشروح درباره زندگی خود- تا 29 آوریل تشویق میكند.
این برای سومین سال است كه چنین كمپینی برگزار میشود. امسال یك ابزار ویرایش آنلاین به این كمپین افزوده شده است كه به مصرفكنندگان اجازه شخصیسازی ویدئوهای خود با صدای خارج از فیلم، موسیقی و عناوین مختلف را
میدهد. تهیهكننده هالیوود، ران هوارد و بازیگر معروف، جاش هوچرسون، سپس به انتخاب یك فیلم ویدئویی برای الهام گرفتن از آن به منظور ساخت یك فیلم كوتاه میپردازند. ایده كار این است كه جنبههایی از زندگی روزمره افراد میتواند منجر به ساخت جالبترین فیلمها در جهان شود. پیشنهاد هوارد مستندسازی از زندگی افراد است. به اعتقاد او مردم با ساخت یك تریلر از زندگی خود، الهام بخش یك فیلم خوب خواهند شد.
با كمك یك شركت فیلمسازی به نام Freestyle، هوارد به همكاری با هوچرسون، ستاره نام آشنای سری فیلمهای سینمایی The Hunger Game برای درخشیدن در یك فیلم كوتاه خواهد پرداخت. با توجه به حضور هوارد بهعنوان یك نقطه اتكا در دو كمپین قبلی Canon و به گفته امی تونیك، مدیر بخش Grey Activation و روابط عمومی این آژانس، هوچرسون وسیلهای برای جذب مصرفكنندگان جوانتر است. امسال واقعا هدف از برگزاری این كمپین، جلب توجه بخش بزرگی از اعضای جامعه به سوی خود و همچنین كمی تمركز بیشتر روی افراد 18 تا 34 ساله است.
قضاوت روی كلیپها براساس ابتكار، شخصیتهای خلاق و داستانسرایی صورت خواهد گرفت. فیلمهای برگزیده باید در یكی از شش شاخه كمدی، درام، مخصوص كودكان/خانوادگی، اكشن/ماجراجویانه، مهیج و علمی- تخیلی قرار گیرند. میشل فرناندز، مدیر بازاریابی Canon معتقد است كه این كمپین ورای تحمیل محصولات خود به افراد پیش میرود. در حالی كه تریلر فیلم از طریق دوربینها و لنزهای Cinema EOS ساخته خواهد شد، ایده بزرگتر Project Imagination پرورش استعدادهای جدید و ناشناخته است.
میكروسایت Canon همچنین فهرستی از نكات مهم هنگام عكاسی و یكسری منابع مختلف را منتشر كرده است. در پایان روز، هدف از انجام این كار تلاش جهت اثبات این موضوع برای مردم است كه آنها با خلاقیت خود قدرت پیدا میكنند.Canon از مردم میخواهد تا گوشی هوشمند خود را زمین بگذارند و با استفاده از یك دوربین واقعی خلاقیت و نظرات خود را به سبك دلخواه این برند به دیگران نشان دهند.