جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

تبلیغات کلیکی به یکی از مهمترین اقدامات بازاریابی در چند سال اخیر تبدیل شده است که با توجه به اخبار منتشرشده، شبکه های اجتماعی در سال جدید به دنبال استفاده حداکثری از این قابلیت هستند که لازم است تا نگاهی به آن داشته باشیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از دو سال سخت کرونایی، اکنون تمامی کسب و کارها به وضعیت سابق خود بازگشته اند و به همین خاطر پیش بینی می شود که حجم تبلیغات، چند برابر سال گذشته باشد. به همین خاطر صحبت کردن در رابطه با این موضوع، کاملا ضروری بوده و لازم است تا به صورت کامل، مورد بررسی قرار گیرد.

تبلیغات کلیکی

1-گوگل 

هیچ آماری در زمینه تبلیغات بدون وجود گوگل کامل نخواهد بود. درواقع این شرکت به عنوان محبوب ترین موتور جست و جوگر جهان، یکی از اولین برندهایی است که به تبلیغات کلیکی توجه نمود. مهمترین تغییر آنها در سال جدید این است که دیگر تبلیغاتی با متن های طولانی را نشان نخواهند داد. این امر به معنای آن خواهد بود که افراد خواهان تبلیغات باید در یک قالب جدید فعالیت کنند که محدودیت هایی را برای آنها به همراه خواهد داشت. با این حال طبیعی است که یک تبلیغ کوتاه، به مراتب بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت و حس نارضایتی کمتری را نیز به همراه دارد. همچنین توجه بیشتر به کلیدواژه ها نیز مورد توجه بیشتر قرار می گیرد تا تبلیغات تنها به افرادی نشان داده شود که طبق عملکرد آنها در بستر اینترنت، شانس خرید بالاتری را دارند. 

تبلیغات کلیکی گوگل

مطلب مرتبط: پیش بینی مایکروسافت درباره ترندهای اصلی تبلیغات کلیکی در سال 2023

2-مایکروسافت

مایکروسافت در سال جدید تلاش می کند تا به تبلیغات ویدئویی توجه بیشتری را داشته باشد. درواقع با توجه به این امر که مشاهده کردن یک کلیپ، به مراتب ساده تر از خواندن یک متن است، احتمال می رود که با این تغییر بتوانند سهم بیشتری از بازار را تصاحب نمایند. در این زمینه مهمترین چالش این است که تبلیغات بهینه باشند تا زمان زیادی را از مخاطب اشغال نکند. 

3-یوتیوب 

این شبکه قصد دارد که صدا را در مرکز فعالیت های خود قرار دهد. درواقع به عقیده مدیران این شرکت، گوش دادن حتی از مشاهده کردن نیز ساده تر است. درواقع افراد می توانند حتی در حین انجام کارهایی نظیر رانندگی نیز یک فایل صوتی را گوش دهند که برای هیچ یک از دیگر انواع محتوا، این امر امکان پذیر نیست. همچنین با توجه به این امر که تبلیغات صوتی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد، این شرکت وارد حوزه ای کم رقیب خواهد شد که خود شانس موفقیت را به مراتب بیشتر می کند. درواقع با توجه به این امر که تبلیغ مورد علاقه مخاطبان محسوب نمی شود، طبیعی است که به تصاویر توجهی نداشته باشند. تحت این شرایط با حذف آنها، امکان تبلیغ گذاشتن برای هر برندی نیز وجود خواهد داشت. درواقع تنها کافی است که متن خود را آماده نمایند. با این حال در حالت های دیگر، نیاز به ابزارهای موردنیاز است که خود هزینه بر محسوب می شود. با این حال باید دید که یوتیوب می خواهد این موضوع را به جای تبلیغات رایج خود قرار دهد و یا بخشی جداگانه برای آن در نظر گرفته است. درواقع در رابطه با نحوه ارائه آن، هنوز تردیدهایی وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یوتیوب تحت مالکیت گوگل قرار دارد و ممکن است در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، شاهد تکرار آن در موتور جست و جوگر گوگل هم باشیم. 

4-فیس بوک 

فیس بوک که سال گذشته نام متا را برای خود انتخاب کرده تا به عنوان شرکت مادر شبکه های اجتماعی خود شناخته شود و بتواند جدا از محصول خود (فیس بوک) شناخته شده و در حوزه های دیگر نیز فعالیت نماید تصمیم گرفته تا کسب و کارهای محلی و کوچک را مورد توجه بیشتر خود قرار دهد تا بتوانند شانس فروش بالاتری را پیدا کنند. این موضوع نکته بسیار مهمی است. درواقع فضای تبلیغاتی برای برندهای بزرگ به مراتب مهیاتر است و آنها قادر به پرداخت هزینه های سنگین هستند. این امر در حالی است که تعداد کسب و کارهای کوچک، به مراتب بیشتر بوده و سرعت رشد آنها نیز بالاتر است. همچنین بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، خرده کسب و کارهایی نیز برای خود دارند که تمرکز بیشتر بر روی این موضوع می تواند باعث شود تا فیس بوک، معنایی بالاتر از یک شبکه برای سرگرمی پیدا کند. با توجه به گفته مدیران این شرکت، در صورت موفقیت آمیز بودن طرح های اولیه، این اقدام برای دیگر برندهای این شرکت (اینستاگرام و واتس اپ) نیز تکرار خواهد شد. همچنین این شرکت تلاش خود را انجام خواهد داد تا امکان ارتباط بیشتر برندها با یکدیگر را مهیا سازد. این امر باعث خواهد شد تا شاهد کمپین ها و تبلیغات مشترک نیز باشیم. 

5-اینستاگرام 

تبلیغات کلیکی اینستاگرام

هدف اصلی اینستاگرام در سال جدید این است که از هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی خود استفاده نماید. این موضوع باعث خواهد شد تا در صورتی که برای یک نفر براساس جست و جوهایی که دارد، حوزه هایی مشخص شد به جای یک تبلیغ، شاهد چندین تبلیغ باشد. این موضوع کمک خواهد کرد که از بین چند مورد، افراد بتوانند در نهایت گزینه موردنظر خود را پیدا کرده و خرید را نهایی کنند. درواقع به عقیده مدیران اینستاگرام دیگر زمان تبلیغ گسترده گذشته و لازم است تا از بین میلیون ها کاربر، به دنبال افرادی باشید که واقعا به محصول شما تمایل خواهند داشت. با این طرح جدید شما اطمینان خواهید داشت که تبلیغات، به بهترین افراد نشان داده خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

6-تیک تاک 

تبلیغات کلیکی تیک تاک

این شبکه چینی قصد دارد تا تبلیغات را در جست و جوی افراد قرار دهد. برای مثال هنگامی که شما یک کلیدواژه را سرچ می کنید، تبلیغات برندهای مرتبط با آن نیز نمایش داده خواهد شد. با این حال مدیران تیک تاک قرار است که برای تبلیغات چارچوب مشخصی را تعیین نمایند. درواقع قالب باید براساس ویدئوهای کوتاه همراه با معرفی محصول در حین استفاده از آن باشد. این امر بدون شک تاثیر بیشتری از ساعت ها صحبت کردن می باشد و باعث خواهد شد تا افراد با عملکرد و مزیت های محصول، به صورت تصویری آشنا شوند. درواقع در تبلیغات، هیچ چیز به اندازه مشاهده کردن تاثیرگذار نخواهد بود. یکسان سازی تبلیغات نیز به جذابیت بیشتر محیط این شبکه کمک خواهد کرد و فضا را برای تبلیغ محصولات بی کیفیت، کوچک می سازد. 

7-پینترست

پینترست در تلاش است تا تبلیغ را به صورت نمایش کاتالوگ تمامی محصولات یک برند، انجام دهد. این امر باعث خواهد شد تا افراد سریعا با محصولات و قیمت آنها آشنا شده و در صورت تمایل، اقدام به خرید نمایند. همچنین مدیران امیدوار هستند که با ارائه کدهای تخفیف مدت دار، افراد به کلیک کردن بر روی تبلیغات، تمایل بیشتری را پیدا کنند. نکته جذاب دیگر این است که در تبلیغ، شما می توانید بر روی محصول مورد نظر خود کلیک کرده و مستقیما وارد صفحه پرداخت شوید که خود به کوتاه کردن مسیر تبلیغ به خرید، منجر می شود. 

8-لینکدین 

تبلیغاتی کلیکی لینکدین

به عقیده مدیران لینکدین، تبلیغات کلیکی تنها زمانی نتیجه بخش خواهند بود که در راستای یک کمپین تبلیغاتی هدفمند باشد. تحت این شرایط آنها در ابتدا به افراد پیشنهادهایی را خواهند داد تا افراد با قرار گرفتن در طرح مورد نظر خود، وارد یک پروسه تبلیغاتی شوند که با ارائه آمارهای آنها همراه است. درواقع با توجه به این امر که لینکدین شبکه تخصصی کسب و کار محسوب می شود، آنها تلاش کرده اند تا به مانند یک آژانس تبلیغاتی کاربلد، رفتار نمایند. 

9-توئیتر

تبلیغاتی کلیکی توئیتر

توئیتر با مدیریت جدید خود، تغییرات بسیار گسترده ای را داشته است. تحت این شرایط طبیعی است که آنها برنامه های جدید برای تبلیغاتی کلیکی نیز داشته باشند. در این زمینه توئیتر تلاش کرده است تا تنها از یک تصویر سه بعدی محصول استفاده کند تا افراد در هر زمینه ای که تمایل دارند، بخش های مختلف را مشاهده کرده و بررسی های لازم را انجام دهند. در صورتی که افراد از دیدن محصول به رضایت لازم برسند، طبیعی است که کنجکاو باشند تا اطلاعات آن را نیز به دست آورند که منجر به کلیک بر روی تبلیغ خواهد شد. با این حال هدف بزرگتر آنها این است که امکان اشتراک گذاری تبلیغ بر روی هر شبکه دیگری نیز کاملا مهیا باشد. این امر باعث خواهد شد تا دیگر نیاز به ایجاد تبلیغات مختلف در شبکه های گوناگون، وجود نداشته باشد. 

مطلب مرتبط: 5 ترفند تبلیغات کلیکی جهت بهبود عملکرد

10-اپل 

هدف اصلی اپل در سال جدید این است که تبلیغات را در فضاهای مختلفی مورد نمایش قرار دهد. این امر در حالی است که تا قبل از این اقدام، بیشتر در اپ استور این برند شاهد تبلیغات بوده ایم. به صورت کلی اپل تنها برای افزایش و برابری تعداد تبلیغات برنامه ریزی کرده و در این زمینه احتمالا از هر نوع تبلیغی، استفاده خواهد کرد. 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در روزهای اول ماه جدید قرار داریم و ممکن است شاهد ترندها و اتفاقاتی باشیم که منجر به تصمیمات جدید خواهد شد. به همین خاطر نباید تصور کرد که این برنامه ها، کاملا ثابت باقی خواهند ماند. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jSbwKN7M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه