با توجه به این امر که واتس اپ تحت مالکیت فیس بوک قرار داشته و دیگر برند متعلق به این شرکت (اینستاگرام) در زمینه تبلیغات بسیار فعال است. به نظر می رسد که در به روز رسانی بعدی، شاهد اضافه شدن بخش تبلیغات خواهیم بود. این مسئله می تواند سودآوری این برند را به مراتب افزایش دهد، با این حال با توجه به این امر که این شبکه، بستری ارتباطی بوده و به مانند اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی نیست تردیدهایی نسبت به نحوه اجرای این طرح وجود دارد. درواقع برخی عقیده دارند که این تبلیغ ها به مانند پیام ارسال خواهد شد و گروهی دیگر آن را به مانند بنرهایی در ابتدای ورود به اپلیکیشن، عنوان کرده اند.
در این رابطه اعتراض هایی نیز وجود داشته و برخی از کاربران خواهان ایجاد نظرسنجی برای انتخاب شیوه نمایش تبلیغات هستند. این مسئله می تواند مدیران واتس اپ را از مشکلات احتمالی، در امان نگه دارد. به هر ترتیب، واتس اپ در حال سپری کردن دوران جدیدی بوده که می تواند به پیشرفت بیشتر و یا وقوع یک فاجعه منجر شود. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که واتس اپ، در حال حاضر پرکاربرترین شبکه ارتباطی محسوب می شود. به همین خاطر اقدامات تبلیغاتی، توجیه اقتصادی بسیار بالایی دارد.