دوشنبه, ۲۸ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Mon, 18 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

گردشگری بعد از دوران سیاه کرونا به حال و روزهای خوب قبل برگشته است. این خبر برای خیلی از کارآفرینان صنعت گردشگری امید روزهای بهتر و تکرار موفقیت های گذشته را می دهد. با این حال قرار نیست همه چیز مثل قبل شود. نه تنها مسافران دیگر عادت قدیمی شان برای سیر و سفر را کنار گذاشته اند، بلکه نوآوری های تکنولوژیک هم شرایط تازه ای برای کارآفرینان فراهم کرده است. درست متوجه شدید، پای هوش مصنوعی به صنعت گردشگری هم رسیده است!

مردم در سراسر دنیا نظرات متفاوتی نسبت به هوش مصنوعی دارند. در حالی که برخی از کارآفرینان با هیجان خاصی از هوش مصنوعی حرف می زنند، برخی دیگر آن را تعبیر سناریوی «جنگ میان انسان ها و ربات ها» تلقی می کنند. انگار که هوش مصنوعی بی برو برگشت چنین نبرد تاریخی را رقم خواهد زد. 

تحول صنعت گردشگری با هوش مصنوعی

اگر نظر ما را بخواهید، هوش مصنوعی بیشتر از اینکه تهدیدی برای کارآفرینان یا مردم در سراسر دنیا باشد، ابزاری کلیدی برای زندگی راحت تر خواهد بود. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین تحولات صنعت گردشگری با نقش آفرینی هوش مصنوعی را زیر ذره بین ببریم. قبل از اینکه سراغ اصل مطلب برویم، باید بگوییم برخی از این تحولات هنوز کاملا اجرایی نشده اند. پس لازم نیست خیلی نگران اجرای فوری همه ایده های مقاله مان باشید. در عوض کافی است خودتان را برای پذیرش این تغییرات آماده کنید. 

مطلب مرتبط: مهارت های اساسی برای کارآفرینان صنعت گردشگری

هوش مصنوعی: تعریفی برای شروع

هوش مصنوعی: تعریفی برای شروع

هوش مصنوعی چیست؟ این سوالی است که کمتر کسی جواب درست و درمانی برای آن دارد. راستش را بخواهید، این روزها همه درگیر تجربه این فناوری هستند و کمتر کسی حتی به شیوه کارش فکر می کند؛ چه برسد به اینکه چند دقیقه ای سراغ تعریف آن برود!

ما در روزنامه فرصت امروز کاری با شاخ و برگ های اضافی که خیلی ها به هوش مصنوعی می دهند، نداریم. در عوض یک راست رفته ایم سراغ تعریفی دقیق و صدالبته مورد قبول متخصصان علوم کامپیوتری. بر این اساس هوش مصنوعی شاخه ای از علم کامپیوتر است که فرآیند پردازش هوش انسانی را شبیه سازی می کند. درست به همین خاطر تشخیص هوش مصنوعی از یک آدم واقعی، دست کم در پشت چت، کار راحتی نیست.

شاید فکر کنید هوش مصنوعی یک فناوری کاملا مستقل و یکپارچه است. در این صورت باید کمی نگاه تان به موضوع را عوض کنیم؛ چراکه هوش مصنوعی در ارتباط با سایر فناوری های مکمل مثل یادگیری عمیق، یادگیری ماشینی و سیستم های ارزیابی و کارشناسی معنا پیدا می کند. بنابراین شما در این بخش با یک مفهوم کاملا یکپارچه رو به رو نیستید. همین امر کار با هوش مصنوعی را بدل به امری تخصصی می کند. 

هوش مصنوعی و تغییر صنعت گردشگری

هوش مصنوعی و تغییر صنعت گردشگری

هوش مصنوعی و تعریف یا ویژگی خاصی که داشته باشد، بیشتر به کار مهندس های علوم کامپیوتر می آید. آنچه برای کارآفرینان صنعت توریسم مهم است، کاربردهای این فناوری در دنیای گردشگری است. به زبان خودمانی، این فناوری کلیدی در عرصه گردشگری چه تحولاتی را رقم خواهد زد؟ 

جواب سوال بالا همان چیزی است که ما در ادامه دنبالش خواهیم بود. اگر شما هم دوست دارید با تغییر و تحولات صنعت گردشگری آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید. 

خدمات مشتری با ربات های چت

خدمات مشتری با ربات های چت

خدمات مشتری در هر کسب و کاری یکی از ضرورت های انکارناپذیر است. مثلا مدیر هتلی را در نظر بگیرید که باید چند تا نیروی سرحال را مسئول خدمات مشتری کند. بی شک این امر هزینه اضافی روی دوش تیم مدیریتی خواهد گذاشت. البته شما لازم نیست چنین نگرانی داشته باشید؛ چراکه هوش مصنوعی کنارتان است تا از پس چالش موردنظر بربیایید. منظور ما در این بخش دقیقا ربات های چت است. همان ربات هایی که در یک چشم به هم زدن جواب پیچیده ترین سوالات کاربران را هم می دهد. 

برخی از کارآفرینان فکر می کنند مشتریان میانه خوبی با ربات های چت ندارند. این یکی از افسانه هایی است که هیچ پایه درستی در عرصه کسب و کار ندارد. راستش را بخواهید، خیلی از مردم به جای تعامل تلفنی یا حتی آنلاین با کارشناس های واقعی به سر و کار داشتن با ربات های هوشمند رضایت می دهند. پس جای هیچ نگرانی نیست. دفعه بعد که به فکر خدمات مشتری بودید، بد نیست نیم نگاهی هم به ربات های چت داشته باشید. اینطوری با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم هزینه های جاری کمتر می شود، هم اینکه سطح بالاتری از رضایت مشتریان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: اقدامات جالب کشورهای مختلف برای نجات صنعت گردشگری

تعاملات رو در رو به سبک ربات ها

تعاملات رو در رو به سبک ربات ها

آیا به یک نیروی کار 24 ساعته در لابی هتل یا آژانس مسافرتی تان نیاز دارید؟ چنین امری هر کسب و کاری را به یک نیروی کار کاملا حرفه ای نیازمند خواهد کرد. البته مجموعه هتل های هیلتون در این میان ایده دیگری را پیاده کرده است. ربات هوشمند کانی (Connie) چند سالی هست که در لابی های هتل هیلون به چشم می خورد. این ربات دوست داشتنی تقریبا هر سوالی که مسافران داشته باشند را جواب می دهد. به علاوه، کاری نیست که از پس انجامش برنیاید. گاهی اوقات حتی شده مسافران را به بخش موردنظر ارجاع می دهد، اما اصلا نمی گذارد کار کسی لنگ بماند!

ما در دنیایی زندگی می کنیم که تعاملات میان آدم ها و هوش مصنوعی روز به روز وارد بعد تازه ای می شود. اگر شما دوست دارید در این جریان تبدیل به قهرمان دنیای کسب و کار شوید، باید سریع تر از رقبا با هوش مصنوعی کنار بیایید؛ چراکه این فناوری دیر یا زود حسابی در عرصه کسب و کار جا باز خواهد کرد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هنوز هم در صنعت گردشگری نیاز به آدم های کاربلد حس می شود. با این حال خیلی از کارهای پیش پا افتاده دیگر قرار نیست دست و پای کارآفرینان را ببندد. در عوض شما زمان کافی برای برنامه ریزی و همچنین توسعه کسب و کارتان خواهید داشت. زمان کافی درست همان عنصری است که در طول سال های طولانی حلقه گمشده پازل کسب و کار بود. پس الان بهترین فهرست برای نوآوری و یکه تازی در حوزه گردشگری است؛ آن هم با چاشنی هوش مصنوعی.

تحلیل داده برای تجربه بهتر مسافران

تحلیل داده برای تجربه بهتر مسافران

آیا تا حالا فکر کرده اید مردم چه نوع تورهای گردشگری را بیشتر دوست دارند؟ احتمالا کسانی که تجربه مدیریت تور در طی سال های مختلف را داشته باشند، جواب هایی پراکنده برای این سوال خواهند داشت. با این حال بهترین جواب های ممکن فقط و فقط از دل داده های معتبر بیرون می آید. مثلا گشت و گذار در اینستاگرام را مد نظر بگیرید؛ خیلی از مردم در شبکه های اجتماعی درباره سفر ایده آل یا تجربه های لذت بخش شان حرف می زنند. حالا اگر یک کارآفرین حوصله تحلیل این داده ها را داشته باشد، خیلی زود برندی بی نهایت جذاب برای مشتریان طراحی خواهد کرد. 

نقش هوش مصنوعی در تحلیل داده تا حد زیادی روشن است. شما به جای اینکه خودتان یکه و تنها داده های مختلف را تحلیل کنید، به راحت ترین شکل ممکن سراغ ابزارهای هوشمند رفته و هر نوع اطلاعاتی را که بخواهید در کمترین زمان ممکن پیدا خواهید کرد. مزیت اصلی هوش مصنوعی در این میان، صرف نظر از تحلیل سریع داده ها، دقت بالای نتایج است. به طوری که دیگر خبری از خطای نیروی انسانی در تحلیل داده ها نخواهد بود.

پیش بینی وضع خطوط هوایی

پیش بینی وضع خطوط هوایی

رزرو بلیت هواپیما تجربه ای نیست که همه مردم بدان علاقه داشته باشند. خیلی اوقات آدم یادش می رود سر وقت بلیت تهیه کند. آن وقت باید منتظر کنسلی های لحظه آخری باشد تا شاید یک بلیت گیرش بیاید. اگر شما هم چنین تجربه هایی داشته باشید، خیلی خوب با این بخش ارتباط خواهید گرفت. هوش مصنوعی نه تنها از پس سوالات مشتریان برمی آید، بلکه در صنعت گردشگری به رزرو بلیت هواپیما نیز کمک می کند. 

شما را نمی دانم، ولی من که اصلا میانه خوبی با جست وجوی بی پایان در بین خطوط هوایی ندارم؛ چراکه این فرآیند طوری حوصله آدم را سر می برد که نگو. درست به همین خاطر استفاده از هوش مصنوعی گامی مهم برای تغییر اوضاع محسوب می شود. اگر شما هم دنبال اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف در صنعت گردشگری هستید، استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشی به کارها بهترین ایده ممکن خواهد بود. اینطوری نه تنها مشتریان در کسری از ثانیه نیازشان برآورد می شود، بلکه شما هم به مرور زمان تبدیل به همان قهرمانی می شوید که همه در حوزه گردشگری منتظرش بودند. 

خوشبختانه این روزها کلی دستیار صوتی دم دست مردم قرار دارد که هماهنگی بالایی با هوش مصنوعی دارد. به همین خاطر کاربران حتی نیازی به تایپ نوع بلیت مورد نظرشان نیز نخواهند داشت. این امر نیازمند هماهنگی سایت ها با سیستم کار سئو صوتی است. ما قبلا درباره سئو صوتی به طور مفصل با شما حرف زده ایم. در اینجا تنها نکته ای که باید مدنظرتان باشد، استفاده از کلیدواژه های طولانی و محاور‎ه ای برای اثرگذاری بهتر بر روی کاربران در این حالت تازه است. 

مطلب مرتبط: چرا گردشگری بهترین صنعت جهان معرفی می شود

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم مشتریان همیشه دنبال ساده ترین راهکار برای رفع نیازهای شان هستند. در این بین ثبت سفارشات با استفاده از هوش مصنوعی ایده بسیار خوبی محسوب می شود. به طوری که شما بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت دل مشتریان را به دست می آورید. پس منتظر چه هستید؟ حالا وقتش رسیده تا سیستم ثبت سفارشات موسسه تان را زیر و رو کنید. 

قیمت گذاری شناور

قیمت گذاری شناور

گاهی اوقات در آمازون محصولاتی با تخفیف های لحظه ای به پُست آدم می خورد. شاید فکر کنید این مدل تخفیف ها کاملا مشکوک است، اما راستش را بخواهید این پروژه بخشی از طرح آمازون برای وسوسه هرچه بیشتر کاربران به سوی خرید مداوم است. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت فقط یک خرید خشک و خالی از فروشگاه های آنلاین انجام نمی دهم. در عوض وقتی یک کالا به سبد خریدم اضافه شود، معمولا چند تای دیگر نیز به آن اضافه خواهم کرد. 

آژانس های مسافرتی معمولا بارها و بارها در طول سال با جای خالی در تورهای شان رو به رو می شوند. به طوری که خیلی از تورها عملا امکان اجرا پیدا نمی کنند. هوش مصنوعی در چنین شرایطی به شما کمک می کند تا بدون دردسر صندلی های خالی پرواز یا تورتان را پر کنید؛ آن هم با قیمتی که هم برای مسافران منطقی باشد، هم شما را راضی کند!

قیمت گذاری شناور یکی از استراتژی های بحث برانگیز در طول یک دهه اخیر محسوب می شود. ایده اصلی در این استراتژی تغییر مداوم قیمت ها براساس بازخوردهای دریافتی از محیط است. مثلا اگر فروش یکی از محصولات برند حسابی رشد کرد، لازم نیست حتما آن را با قیمت قبلی تحویل مشتریان دهید. در عوض کمی افزایش قیمت حاشیه سودتان را بیشتر می کند. البته عکس این ماجرا نیز مصداق دارد. به طوری که وقتی با کاهش فروش یک محصول رو به رو هستیم، کاهش قیمت آن کمکی اساسی به فروش بیشترش خواهد کرد. ماجرا جالب شد، نه؟

دنیای کسب و کار پر از ایده های مختلف برای اثرگذاری بهتر بر روی مشتریان است. نکته مهم در این میان نقش آفرینی هوش مصنوعی برای بهبود اوضاع است. راستش را بخواهید، ایده ما در این بخش اصلا نیازی به دقت یا اختصاص وقت بیش از اندازه ندارد. در عوض این هوش مصنوعی است که صفر تا صد ماجرا را مدیریت خواهد کرد؛ به همین سادگی.

مدیریت و دسته بندی چمدان ها

مدیریت و دسته بندی چمدان ها

وقتی صحبت از سیر و سفر باشد، همیشه نگرانی بابت امنیت چمدان ها وجود دارد. انگار که با پیشرفت کلی از بخش های زندگی مدرن هنوز هم که هنوز است بحث امنیت چمدان ها در عصر حجر باقی مانده!

اگر شما هم نگران امنیت چمدان مسافران تان هستید، کافی است یکبار برای همیشه از هوش مصنوعی برای مدیریت آنها کمک بگیرید. اشتباه نکنید، منظور ما در این بخش سیستم های پیچیده برای مدیریت کاملا خودکار چمدان ها نیست. در عوض هوش مصنوعی کمک های جزئی مثل شماره گذاری دقیق چمدان ها و کمک به چینش منظم شان ارائه می دهد. به طوری که کار شما برای سرویس دهی به مشتریان روز به روز راحت تر خواهد شد. 

یکی از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در زمینه مدیریت چمدان ها مربوط به اسکن دقیق چهره صاحب هر چمدان برای تحویل به موقع و دقیقش به همان فرد است. اینطوری دیگر خبری از تحویل اشتباهی چمدان ها و دردسرهای بعدی اش نخواهد بود. خب اگر کسی را سراغ دارید که میانه خوبی با معطلی در فرودگاه یا هتل برای چمدانش داشته باشد، ما را هم بی خبر نگذارید. 

ایده های کاربردی برای جلب رضایت مشتریان در صنعت توریسم همیشه پیچیده یا پرهزینه نیست. اصلا هوش مصنوعی برای کاهش هزینه های این صنعت پا به میدان گذاشته است. پس یک لطفی به خودتان کرده و همین اول کاری دور ایده های گران یا بی نهایت پیچیده را خط بکشید. 

شخصی سازی سفر

شخصی سازی سفر

آیا از سفرهای تکراری خسته شده اید؟ این روزها خیلی از افراد دوست دارند به جای گشت و گذار در یک شهر مشخص، مجموعه ای از مقاصد گردشگری را به فهرست سفرشان اضافه کنند. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید که اقامت یک هفته ای در یونان جذابیت خیلی کمتری در مقایسه با تور یک هفته ای گردش در یونان، اسپانیا و ایتالیا دارد، مگر نه؟

یکی از نکاتی که همیشه کارآفرینان صنعت گردشگری را آزار می دهد، شخصی سازی سفرها به طور حرفه ای است. شما هر چقدر هم که در طراحی تورهای مسافرتی مهارت داشته باشید، بازهم بعضی از مسافران از زیر دست تان در خواهند رفت. خب اگر قرار بود همه یک مدل سلیقه سفر داشته باشند، سنگ روی سنگ بند نمی شد!

توصیه ما در این بخش احترام به سلیقه متفاوت مسافران و تلاش برای حفظ‎شان در کنار برندتان است. این معجون عجیب فقط و فقط به لطف هوش مصنوعی رنگ واقعیت به خودی می گیرد. حتما می پرسید چطور، خب اجازه دهید کمی بحث را برای تان باز کنیم. 

هوش مصنوعی با تحلیل سابقه سفر هر فرد امکان طراحی یک تور کاملا شخصی سازی شده برای وی را دارد. مثلا اگر فرد موردنظرمان عاشق کشورهای شرق اروپا باشد، تور طراحی شده برای وی شامل گشت و گذاری چند روزه در برخی از کشورهای این منطقه خواهد بود. 

قبول دارم چنین تورهای شخصی سازی شده ای برای افراد زیادی جذاب نخواهد بود، اما دیگر دوران تورهای پرتعداد تمام شده است!

مطلب مرتبط: بازاریابی گردشگری و تکنیک های موفقیت در آن

این روزها مردم هیچ مشکلی با گشت و گذارهای تک نفره ندارند؛ چراکه همیشه دوستان شان از طریق شبکه های اجتماعی آنها را همراهی می کنند. به علاوه، آنقدر راهنمای آنلاین گردشگری دم دست هست که نیازی به راهنمای تور نباشد. پس منتظر چه هستید؟ همین امروز کارتان را با شخصی سازی سفر برای مخاطب تان شروع کنید. اینطوری نه تنها یک سر و گردن از رقبا بالاتر خواهید بود، بلکه خاطرات خوشی را هم در ذهن مخاطب تان ثبت می کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

مدیریت مالی هوشمند

مدیریت مالی هوشمند

مدیریت مالی یکی از حوزه هایی است که همیشه کارآفرینان در آن مشکل دارند. این ویروس در صنعت گردشگری نیز به چشم می خورد. به طوری که خیلی از کارآفرینان این حوزه بعد از چند سال با مشکلات مالی عجیب و غریبی رو به رو می شوند. باور کنید یا نه، همه این مشکلات با استفاده از یک ابزار هوشمند جای خودش را به سودهای کلان خواهد داد. 

حسابداری از آن دست کارهایی است که کمتر کسی دوست دارد واردش شود. گاهی اوقات حتی حسابدارهای حرفه ای هم از فعالیت در این حوزه خسته می شوند، چه برسد به کارآفرینانی که میانه خوبی هم با دنیای اعداد و ارقام ندارند!

احتمالا چندباری اصطلاح «نرم افزارهای حسابداری هوشمند» به گوش تان خورده است. این گونه از نرم افزارها به جای اینکه شما را تبدیل به یک حسابدار همه فن حریف کند، همه صورت های مالی را به طور خودکار تحلیل کرده و گزارش های دقیق درباره وضعیت حساب های شرکت ارائه می کند. آن وقت دیگر لازم نیست دائما نگران اوضاع مالی برندتان باشید؛ چراکه همیشه یک یار کمکی همه فن حریف دم دست تان دارید. 

خیلی از استارت آپ های تازه در صنعت گردشگری علی رغم تعامل خوب با مشتریان بعد از گذشت چند ماه شکست های سنگینی در بازار می خورند. انگار که موفقیت در بازار امری است که به این سادگی ها قابل تحقق نیست. اگر نظر ما را بخواهید، ریشه همه این شکست ها در ناتوانی برای حسابرسی به موقع است. قبول دارم اعتماد به نرم افزارهای کار بی نهایت سختی است، اما شما باید تحول در وضعیت مالی تان را از یکجایی شروع کنید. توصیه ما در این میان استفاده از نرم افزارهای گوناگونی است که در بازار وجود دارد. یادتان باشد، لازم نیست همان اول کار اشتراک سالانه این ابزارها را خریداری کنید. در عوض امتحان نسخه رایگان شان برای چند هفته ایده بهتری خواهد بود. اینطوری امکان مقایسه ابزارها با هم و یافتن بهترین گزینه را خواهید داشت. 

پیش بینی عرضه و تقاضا

پیش بینی عرضه و تقاضا

علم اقتصاد در ساده ترین شکل درباره عرضه و تقاضا حرف می زند. اگرچه درک هر کدام از این مفاهیم کار راحتی است، اما مدیریت شان به صورت مطلوب از عهده اغلب کارآفرینان و حتی مدیران خارج است. درست به همین خاطر اوضاع اقتصادی خیلی از شرکت ها در یک چشم به هم زدن به هم می ریزد. ما در اینجا قصد نداریم تئوری های اقتصادی گوناگون را مرور کنیم. در عوض تمام حرف مان به اهمیت پیش بینی دقیق عرضه و تقاضا اختصاص دارد. به زبان خودمانی، هوش مصنوعی با تحلیل بازار به شما گزارش هایی دقیق درباره عرضه و تقاضا در صنعت توریسم خواهد داد و ماجرا کم کم به بخش های هیجان انگیزش نزدیک می شود، نه؟

اجازه دهید منظورمان را با یک مثال کلیدی بیان کنیم. فرض کنید کیفیت اتاق های یک هتل در شهری مثل شیکاگو در حال افزایش است. احتمالا این افزایش کیفیت در قیمت ها نیز خودش را نشان می دهد. بنابراین احتمال اینکه مسافران انگیزه کافی برای اقامت در چنین هتلی داشته باشند، به طور محسوسی کاهش پیدا می کند. این یعنی آژانس های مسافرتی باید جایگزینی برای این هتل حالا گران پیدا کنند. بی شک اگر چنین کار مهمی برای دقیقه 90 گذاشته شود، کلی از مسافران قید آن سفر را خواهند زد. این درست همان جایی است که هوش مصنوعی به دادمان می رسد. 

معمولا هتل ها و به طور کلی کسب و کارها قبل از تغییرات مهم در روند کارشان گزارش های کلیدی منتشر می کنند. هوش مصنوعی در این راستا امکان تحلیل گزارش های انتخابی از سوی شما و پیش بینی روند عرضه و تقاضا را دارد. مثلا در مورد مثال بالا، پیش بینی افزایش قیمت اتاق های هتل موردنظر امری طبیعی خواهد بود. البته کار هوش مصنوعی به همین جا ختم نمی شود؛ چراکه هتل های جایگزینی را نیز برای شما انتخاب کرده تا کارتان راحت تر از هر زمان دیگری شود. 

سخن پایانی

تاثیرات هوش مصنوعی بر روی صنعت گردشگری

صنعت گردشگری در آستانه یک تحول مهم قرار دارد. هوش مصنوعی به عنوان مهمترین تکنولوژی سال های اخیر تمام جزییات زندگی روزمره را دستخوش تغییر کرده است. به طوری که تصور دنیای قبل از هوش مصنوعی برای خیلی از مردم شبیه به نوعی کابوس است.

ما در این مقاله تاثیرات هوش مصنوعی بر روی صنعت گردشگری را زیر ذره بین بردیم. بی شک پیگیری تمام تغییرات مورد بحث در این مقاله کاری زمانبر است. پس لطفا یکهو دل به دریا نزنید و خودتان را درگیر فرآیندی سخت نکنید. اگر از ما می شنوید، پیگیری تغییرات مورد بحث در این مقاله باید در طول زمان صورت گیرد. وگرنه کارتان را خیلی سخت خواهد کرد. یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس هر جایی که به مشکل خوردید، روی ما حساب کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی گردشگری

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تغییرات احتمالی در صنعت گردشگری کرده باشد. اگر شما ایده ای درباره تغییرات این حوزه با چاشنی هوش مصنوعی دارید، نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. 

منابع:

https://www.revfine.com

https://www.hotelmize.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/M9z6I68c
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه