یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی محتوا فرآیندی مهم برای موفقیت کمپین ها محسوب می شود. در این میان خیلی از بازاریاب ها خیال می کنند یک محتوای خوب به تنهایی برای جلب نظر مخاطب کافی است. این در حالی است که حتی فرآیند تولید محتوای مناسب نیز بی دردسر نیست. به علاوه، شما باید برای محتوای تان نیز دست به بازاریابی بزنید. فکر می کنم همین دو نکته برای رویارویی با یک بحران همه جانبه کافی باشد، مگر نه؟

امروزه بسیاری از کارآفرینان به دنبال ساده سازی فرآیند تولید محتوا یا بازاریابی محتوا هستند. در این میان شاید هیچ چیز به اندازه ابزارهای تخصصی به داد یک بازاریاب نرسد. سوال اصلی در این میان بهترین ابزارهای ممکن در این مسیر است. خب اغلب ما کلی ابزار مختلف دم دست داریم که امکان استفاده از آنها همیشه فراهم است. به همین خاطر انتخاب از میان آنها کار سختی خواهد بود. 

بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا در سال 2024

ما در این مقاله قصد داریم به شما فهرستی از بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا را معرفی کنیم. این امر به شما کمک می کند تا با دردسرهای کمتری فرآیند مورد بحث را دنبال کرده و نتایج بهتری نیز بگیرید. اگر تا حالا با ابزارهای تازه برای بازاریابی محتوا آشنا نشده اید، تا همینجا هم کلی از فرصت های تان هدر رفته است. پس بد نیست در ادامه با ما همراه باشید تا شناخت بهتری در این رابطه به دست بیاورید. 

مطلب مرتبط: 5 ابزار حیاتی تولید محتوا

تاپیک ریسرچ (Topic Research)

تاپیک ریسرچ (Topic Research)

اولین ابزاری که در این میان قصد صحبت درباره اش را داریم، ماهیت بی نهایت روشنی دارد. این ابزار همانطور که از اسمش می شود حدس زد، کاربرد ویژه ای در زمینه جست وجوی موضوعات دارد. بی شک یکی از دغدغه های همیشگی بازاریاب ها یافتن موضوعی جذاب برای تولید محتواست. این امر به نوبه خود اثرگذاری ویژه ای بر روی بازاریابی محتوا خواهد داشت. به همین خاطر استفاده از یک ابزار قابل اعتماد در این میان امری ضروری خواهد بود. 

یادتان باشد، در دنیای امروز بسیاری از کارآفرینان خیال می کنند یافتن ایده کاری بی نهایت ساده است. خب در این صورت اگر کمی جدی تر به ماجرا نگاه کنید، مشکلات بحث کاملا روشن خواهد شد. امروزه بسیاری از کارآفرینان دست به تولید محتوای تکراری یا کلیشه ای می زنند. دلیل این امر تلاش برای یافتن ایده ها به طور تک و تنهاست که اغلب موجب افتادن در دام تکرار می شود. 

تاپیک ریسرچ به شما کمک می کند تا موضوعات جذاب در حوزه کاری خودتان را به ساده ترین شکل ممکن پیدا کنید. اینطوری دیگر لازم نیست دائما نگران واکنش های دیگران نسبت به محتوای تان باشید. به علاوه، خبری از محتوای کلیشه ای یا اتهام کپی برداری از دیگران هم نخواهد بود. 

یادتان باشد، این ابزار فقط به شما برای یافتن موضوعات درست و حسابی کمک می کند. به این ترتیب اگر قرار باشد شما روی موارد دیگری نیز روی این ابزار حساب کنید، به احتمال زیاد خیلی زود ناامیدتان خواهد کرد. پس بهتر است انتظارات تان را واقع گرایانه از آن طراحی کنید. 

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

گوگل سرچ کنسول به شما برای بهبود کیفیت محتوای تان کمک خواهد کرد. این امر نقش مهمی در بهبود اوضاع شما از نقطه نظر تعامل با کاربران دارد. خب اگر شما به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک سایت تان هستید، مسائل مورد بحث در این بخش نقش مهمی در تحول دیدگاه تان خواهد داشت. به همین خاطر بد نیست هرچند وقت یکبار نسبت به ارزیابی کلی با استفاده از این ابزار اقدام کنید. 

اگر تاپیک ریسرچ یک ابزار محدود برای یافتن ایده های کلی بود، در اینجا شما با یک ابزار تا حد امکان کامل رو به رو هستید. ابزاری که نه تنها به کمک هوش مصنوعی سیر تا پیاز محتوای تان را ارزیابی می کند، بلکه توصیه هایی برای بهبود کیفیت آن نیز می دهد. با این حساب شما حتی اگر بدترین محتوای دنیا را نیز داشته باشید، توصیه های گوگل به شما برای بهبود اوضاع تان کمک خواهد کرد. اینطوری می توانید بدون دردسر اضافه کارتان را جلو برده و ترافیک ارگانیک خوبی به دست بیاورید. 

مطلب مرتبط: 4 ابزار کاربردی تولید محتوا

فراموش نکنید، ابزاری که اسم گوگل را یدک می کشد، اعتبار بی نهایت زیادی دارد. بنابراین اگر فکر کرده اید عبور ساده از کنار این ابزار امکان پذیر است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. 

کانوا (Canva)

کانوا (Canva)

یکی دیگر از ابزارهایی که به شما برای تعامل با مخاطب هدف حسابی کمک خواهد کرد، کانوا نام دارد. این ابزار به طور سنتی برای طراحی گرافیک بسیار عالی است؛ چراکه بانک بی نهایت غنی از تصاویر و طرح های گرافیکی آرشیو به طور رایگان دارد. با این حال در طول سال های اخیر شهرت این سرویس فقط به خاطر منابع اش توسعه نیافته است. در عوض تجهیز این ابزار به هوش مصنوعی بسیاری از معادلات را تغییر داده است. 

هوش مصنوعی در ابزار کانوا به طراحان کمک می کند تا بسیاری از کارها را بی نهایت ساده تر انجام دهند. این امر نه تنها شامل ادیت عکس، بلکه ویرایش مشخصات فایل تصاویر برای بارگذاری ساده تر در شبکه های اجتماعی نیز می شود. با این حساب ما در اینجا با یک ابزار بی نهایت کامل رو به رو هستیم. 

اگرچه نسخه های پرمیوم کانوا پولی است، اما شما لازم نیست حتما کارتان در این حوزه را با پرداخت هزینه های سنگین شروع کنید. در عوض می توانید خیلی راحت تر از نسخه رایگان این ابزار بهره مند شوید. این کار دست کم برای شروع ایده خوبی خواهد بود. اینطوری سرد و گرم روزگار را چشیده و در نهایت امکان تصمیم گیری اصولی به منظور استفاده از نسخه پولی یا جست وجو برای ابزاری دیگر را خواهید داشت. 

وقتی کارآفرینان با سرعت زیاد یک ابزار را خریداری می کنند. به طور معمول شناخت خوبی از آن کسب نکرده اند. همین امر موجب می شود توانایی آنها برای استفاده درست از ابزارها کاهش یابد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تست یک ابزار قبل از خرید امری بی نهایت مهم خواهد بود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم گیری های بهتری در بازار داشته باشید. 

ویدیارد (Vidyard)

ویدیارد (Vidyard)

ساخت و ادیت ویدئو کاری نیست که به این سادگی صورت گیرد. معمولا بازاریاب ها برای ادیت ویدئو همیشه دغدغه دارند. به طوری که حتی اگر یک لحظه نیز پای حرف شان بشینید، فورا بحث را به سوی بازاریابی ویدئویی می کشانند. خب اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، ابزار ویدیارد دقیقا مخصوص شماست. 

این ابزار به شما کمک می کند فرآیند پردازش و ادیت ویدئو را با دردسرهای کمتری دنبال کنید. نکته جالب اینکه نسخه رایگان این ابزار تقریبا همه امکانات مورد نیاز شما را  دارد. از آنجایی که رابط کاربری آن حسابی ساده است، به درد کسانی می‎خورد که سال هاست با ابزارهای ادوبی مشکل دارند. بنابراین دیگر جایی برای در رفتن از بار ادیت ویدئو نخواهد بود. 

این روزها فرمت ویدئو طوری پرطرفدار است که شما باید هر طور شده خودتان را در کانون تولید ویدئو قرار دهید؛ چراکه بازاریابی بدون این فرمت اصلا معنایی ندارد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم یک بازاریاب خوب باید همیشه به فکر طراحی استراتژی بازاریابی ویدئویی باشد. در این میان ابزار ویدیارد نیز به شما برای ارائه بهترین عملکرد ممکن کمک خواهد کرد. 

شاید پیش خودتان فکر کنید بدون طراحی یک استراتژی منسجم و بارگذاری هرچند وقت یکبار ویدئو به کمک ویدیارد کارتان به اندازه کافی خوب پیش خواهد رفت. خب در این صورت باید بگوییم در اشتباه هستید؛ چراکه این ابزار کاستی های مربوط به استراتژی بازاریابی تان را جبران نخواهد کرد. پس باید خودتان را برای طراحی یک استراتژی درست و حسابی آماده سازید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم این روزها کلی ابزار مختلف برای ویرایش ویدئو وجود دارد. به طوری که شما دیگر لازم نیست به طور اجباری از گزینه هایی مثل ادوبی پرمیر استفاده کنید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای انتخاب ابزاری با بیشترین هماهنگی با نیازهای خودتان است. اینطوری شما فرصت خوبی برای تولید ویدئو با حداکثر کیفیت را خواهید داشت، در غیر این صورت باید همیشه در حسرت تولید محتوای درست و حسابی باشید. 

شاید ویدیارد کامل ترین ابزار برای ویرایش ویدئو نباشد، اما برای کسانی که تازه کارشان را شروع کرده اند، هم اقتصادی است، هم امکانات خوبی دارد. پس بد نیست یکبار هم که شده شانسی به این ابزار برای درخشش در ترکیب تیم بازاریابی تان دهید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا با 9 ابزار کارآمد

سخن پایانی

ابزارهای کلیدی برای بازاریابی محتوا

بازاریابی در دنیای امروز بدل به کاری بی نهایت تخصصی شده که بدون استفاده از ابزارهای درست تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از ابزارهای کلیدی برای بازاریابی محتوا رفتیم. شاید این ابزارها به طور کامل مسئولیت شما را انجام ندهند، اما روند کارتان را تا جای ممکن ساده خواهند کرد. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده و بازگشت سرمایه کمپین تان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای آشنایی هرچه بهتر با ابزارهای کلیدی در تولید و بازاریابی محتوا کمک کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این میان داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده تعامل با شما هستند. 

منابع:

https://blog.hootsuite.com

https://backlinko.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CecVJ5Nl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه