امروزه اهمیت محتواسازی به حدی رسیده است که حتی از هر نوع تبلیغاتی، تاثیرگذاری بیشتری را به همراه دارد. با این حال در این زمینه کیفیت کار بسیار مهم بوده و شاهد فعالیت بدون نتیجه لازم بسیاری از برندها نیز هستیم. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چه محتواهایی باعث می شود تا احتمال دیده شدن سایت، به مراتب بیشتر باشد. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که هدف اصلی تولید محتوا، بیشتر دیده شدن سایت است تا بتوانید شانس فروش بالاتری را داشته باشید و با اطلاع رسانی، حس نیاز در مشتری را تشدید نمایید. در ادامه سه ویژگی محتواهایی را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا سایت شما شانس بالایی برای قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جست و جو را داشته باشد.
1-نیاز واقعی مخاطب را مورد توجه قرار دهید
درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که خود را درگیر موضوعاتی می کنند که ابدا اولویت و نیاز اصلی جامعه هدف نیست. دلیل اصلی این امر نیز رفتاری تقلیدی از برندی در یک منطقه دیگر می باشد. این امر در حالی است که جامعه هدف برندها ممکن است کاملا با یکدیگر متفاوت باشد. به همین خاطر در گام نخست لازم است تا جامعه خود را به خوبی شناخته و برنامه تولید محتوا داشته باشید. درواقع این امر که چه محتوایی در چه زمانی تولید شود نیز بسیار مهم بوده و لازم است تا در این زمینه برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع لازم است تا به ترندها توجه داشته باشید. درواقع ترندها، اتفاقاتی محسوب می شوند که در یک بازه زمانی باعث افزایش چشمگیر توجهات به یک موضوع شده و لازم است تا از بازه زمانی آنها نهایت استفاده را داشته باشید. به همین خاطر در این بخش توجه به ترندها، یکی از الزامات اولیه محسوب می شود. همچنین انواع نرم افزارها وجود دارد که شما را نسبت به موضوعات مورد علاقه جامعه هدف تان، آگاه ساخته و در این مسیر کمک های بسیاری را انجام می دهند.
2-اصول مقاله نویسی را رعایت نمایید
یک مقاله مناسب باید تیتر جذاب، مقدمه جامع، اطلاعات مفید و در نهایت پایان بندی مناسب داشته باشد. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشه باشید این است که نحوه بیان یک مطلب بسیار مهم بوده و لازم است که با توجه به ویژگی های جامعه هدف شما انجام شود. برای مثال اگر مخاطب هدف شما نوجوان ها هستند، نیاز است تا با لحن مناسب آنها محتوای خود را ایجاد نمایید. این نکته را فراموش نکنید که محتواهای ارزشمند، حتی در طول زمان نیز ارزش خود را حفظ خواهند کرد و در رتبه بندی سایت ها نیز اهمیت بسیاری را دارند. به همین خاطر شما باید زمان کافی برای هر محتوای خود اختصاص دهید تا ارزش مطالعه بالایی را پیدا کند. در این رابطه این نکته را به خاطر داشته باشید که شما برای انتقال مفهوم موردنظر خود تنها به محتوای متنی محدود نبوده و می توانید از ویدئو، عکس، فایل صوتی و حتی اینفوگرافی استفاده کنید.
مطلب مرتبط: چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟
3-به دنبال موضوعات جدید باشید
به عنوان آخرین توصیه لازم است تا به دنبال موضوعات جدید باشید. درواقع در موارد متعددی مشاهده می شود که یک موضوع، بارها مورد توجه برندهای مختلف قرار می گیرد که این امر ابدا جذاب نبوده و در این رابطه حتی شاهد کپی برداری های متعدد هستیم. با این حال شما به عنوان برندی که می خواهد محتوایی سودمند را تولید کند که در نهایت به سئو سایت منجر شود لازم است تا موضوعات جدید را مورد توجه قرار دهید. این امر باعث می شود که نخستین سایتی باشید که یک موضوع را پوشش داده و این امر خود نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد.
در آخر فراموش نکنید که این اقدامات برای موفقیت در مدت زمان کوتاه یک ماهه بوده و شما نباید تصور کنید که تا چندین سال می توانید تنها با این سه اصل، موفق ظاهر شوید. به همین خاطر از پرداختن به موارد بیشتر، خودداری نکنید. همچنین توجه شما به کیفیت محتوا نباید باعث شود که در زمینه تولید آن کند باشید. درواقع حتی ممکن است شما به یک تیم پرجمعیت برای پوشش مناسب محتواهای خود، نیاز پیدا کنید. همچنین بررسی محتواهای برتر درست به مانند یک کلاس آموزشی برای شما خواهد بود.